Miután minden jel arra utal, hogy nem enyhítenek a brit karanténszabályokon, elképzelhető, hogy a Red Bull Ring után a Hockenheimringre utazik a Formula–1-es mezőny.
Habár hivatalos versenynaptár továbbra sincs, valószínű, hogy július 5-én, az (első) Osztrák Nagydíjjal rajtol majd el a 2020-as F1-es szezon, egy héttel rá pedig egy újabb verseny következik a Red Bull Ringen. Utána eredetileg Silverstone-ba látogatna a mezőny, ám annak ellenére, hogy a pálya rendezte sorait a Liberty Mediával, mégis kútba eshet a Brit Nagydíj, miután nyilvánvalóvá vált, hogy még a Formula–1 sem élvezne kivételt a 14 napos karanténszabály alól, amit a koronavírus-járvány elleni védekezés jegyében vezet be a brit kormány.
A fejlemények pedig növelik annak valószínűségét, hogy 2020-ban visszatér a Német Nagydíj a versenynaptárba, a Hockenheimring már a kiszivárgott menetrendben is felmerült alternatívaként. Jorn Teske, a német pálya igazgatója meg is erősítette, hogy már egyeztetnek az F1 vezérkarával a beugrásról, de csak adott feltételek mellett.
„Már tárgyalunk az F1-gyel, helyes az információ. Beszéltünk már a nézők nélküli verseny ötletéről” – nyilatkozta a Reuters megkeresésére. – „Ellenőriztük is, miként lenne erre lehetőség, az időpontok szempontjából is, és az alapján ez számunkra opciót jelent. Ugyanakkor kritikus számunkra, hogy ne kelljen hónapokat várnunk, mert ezek alapján kell alakítanunk a pályafoglalásokat, ugyanis nagy a kereslet a pályanapokra. Ezzel azonban a Formula–1 is tisztában van, megértik a helyzetünket.”
A foglalások alakítása mellett szervezés szempontjából is fontos lenne minél hamarabb egyezségre jutniuk a feleknek, mivel a Hockenheimringnek ennek megfelelően kell megszerveznie a pályabírói, a biztonsági, valamint a sürgősségi szolgálatot. Teske hozzátette, hogy a gyors, nulláról történő újrakezdéshez a Bundesliga labdarúgó-bajnokság múlt heti, zártkapus újraindulása jó alapot biztosíthat.
„Más pályáknak van szerződésük, ami a költségek és a már megkezdett előkészületek során felmerülő további kiadások szempontjából komplikációt jelenthet, az előkészületek során pedig további költségek is felmerülhetnek” – magyarázta.
„Csak akkor tudunk egyezségre jutni, ha van egy időpontunk, és az anyagiak is rendezve vannak. Aztán ez vagy összejön, vagy nem, ami némi előnyt jelenthet számunkra a tárgyalások során. Meglátjuk, mi történik majd, de azt hiszem, a jelenlegi karanténhelyzet az Egyesült Királyságban igazán meghatározó lehet.”
Teske elárulta azt is, már tervben van, hogy jövőre a versenynaptárba is visszakerüljön a németországi futam, habár a DTM bajba kerülésével és Sebastian Vettel lehetséges visszavonulásával ínséges időket élhet meg az ottani autósport-élet.
„Amíg viszont nincs pénzügyi támogatás a kormány vagy bárki más részéről, addig nem tudjuk kifizetni a normál rendezési jogdíjat. Túl magas a kockázat. Meglepő volt már az is, hogy 2019-re sikerült megoldást találnunk, de az egy különleges helyzet volt. Ha most találnánk egy újabb megoldást egy középtávú megállapodásra, szívesen fogadnánk. Jelenleg azonban erre a szezonra koncentrálunk, ami kellő kihívást jelent nekünk” – zárta mondandóját.
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.