Káoszra kell számítani az F1-es idénynyitón

A hosszú kihagyás miatt kaotikussá válhat a versenyzők számára a visszatérés, véli Daniel Ricciardo, a Renault versenyzője.

7a69-4f3f-f338-47288c47424d_be3a4a966c21f97b093641a176a8f7c2b9d3846c_1.jpg

Miután – tulajdonképpen az utolsó utáni pillanatban – az Ausztrál Nagydíjat is törölték, kijelenthető, hogy mire várhatóan július elején, Ausztriában – igen szigorú feltételek mellett és folyamatos koronavírus-tesztelésselismét akcióba lendül a Formula–1, a versenyzőknek majdnem öthónapos kihagyással kell szembenézniük, míg versenykörülmények között utoljára hét hónappal ezelőtt ültek autóba, a december 1-jén rendezett Abu-dzabi Nagydíjon.

Az elmúlt hetek folyamán az igazi versenyek helyébe a szimulátoros viadalok léptek, ám ezeken az aktív versenyzőknek csupán a harmada vett részt idáig. Emiatt a renault-s Daniel Ricciardo is arra számít, hogy ez idő alatt kiestek a gyakorlatból, ezért a szezonnyitón káosz lesz, de reméli, hogy kontrollált formában. „Nem arra gondolok, hogy csetleni, botlani fogunk az autókkal, de nyilván be leszünk rozsdásodva, emellett tombolni fog bennünk az érzelem, az izgalom és a lelkesedés kombinációja” – bocsátkozott jóslatokba a BBC-nek nyilatkozva az ausztrál.

„Mindannyian készen állunk arra, hogy menjünk. Nyilvánvaló, hogy lesznek olyanok köztünk, akikben játszani fog az adrenalin, de olyanok is, akikben nem. Lehet számítani merész előzésekre, amikből lehetséges, hogy néhány nem fog sikerülni, de majd kiderül” – magyarázta tovább Ricciardo.

4d3b-82c2-a03d-4f4dbf4f185d_73ded8382dfcaf75b43783a3cfbe96c243863d01.jpg

Volt főnöke, Christian Horner is hasonló kilátásokat prognosztizált a nyitányra nézve:

„Valószínűleg ez a valaha volt leghosszabb idő, ami valamennyi versenyző az autóján kívül töltött. Ez bizonyos szempontból még jól is jöhet. Ha júliusban újrakezdjük, mindenki fel lesz pörögve, mint a pokol, ebből adódóan pedig balesetekre lehet számítani” – idézi a The Guardian a Red Bull csapatvezetőjét.

Ricciardo öt éven át, 2014-től 2019-ig versenyzett a Milton Keynes-iek színeiben, majd onnan hét futamgyőzelemmel távozott a Renault-hoz, ahol azonban a negyedik helynél előrébb még nem zárt futamon. Ráadásul az elmúlt hetekben egyre gyakrabban pedzegetik, hogy az ausztrál szerződése lejártával, vagyis 2020 végén dobbanthat az enstone-i gárdától, utódja pedig valamelyik junior, Christian Lundgaard vagy Guanyu Zhou lesz.

A 30 esztendős pilóta az elmúlt időszakot a családi farmon töltötte, és ahogy arra utalt, tökéletes környezete volt az edzésekhez, rengeteg hellyel, ráadásul az utazással járó stressztől sem kellett tartania. „Az már a jéghegy csúcsa, hogy nem kellett folyamatosan időzónák között ugrálnunk, vagy heti három napot a levegőben, nyomás alatt levő kabinokban töltenünk. Ennek meglesz az előnye, így ki kellett használni ezt a lehetőséget. És ki tudja? Talán így még a pályafutásom is tovább tart majd” – jegyezte meg sejtelmesen.

via Reuters

Fotó: Renault F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3615676372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása