Ha egyszer és valamilyen formában elrajtol a 2020-as WTCR-szezon, Michelisz Norbert autóján nem a jól megszokott 5-ös rajtszám fog ékeskedni…
A hét elején, hosszas huzavona után bejelentette a Hyundai, hogy marad a túraautó-világkupában, a négy i30-at pedig két különböző csapat fogja futtatni: Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini eddigi csapatukkal, a BRC-vel folytatják, míg Nick Catsburg és a sorozatban idén bemutatkozó Luca Engstler az Engstler Liqui Moly Racing Team színeiben állnak rajthoz.
Szerdára pedig egy másik fontos kérdés is tisztázódott: Michelisz Norbert a Facebook-oldalán közölte a hírt, hogy – átmeneti jelleggel, de – lecseréli a debütálása, vagyis 2010 óta használt 5-ös rajtszámát a regnáló bajnokot illető 1-esre; az ennek megfelelően átszabott logóját is bemutatta.
Michelisz Norbert
Korábban is mondtam, hogy egyetlen rajtszám van, amire lecserélném a... z 5-öst... :) Bajnokként választhattam az #1-est, és éltem a lehetőséggel, 2020-ban ez lesz a rajtszámom. Nehéz döntés volt, de az új logómba is beépítettem, méghozzá a piros-fehér-zöld színekkel kombinálva. Mit szóltok?
„Korábban is mondtam, hogy egyetlen rajtszám van, amire lecserélném az 5-öst... Bajnokként választhattam az #1-est, és éltem a lehetőséggel, 2020-ban ez lesz a rajtszámom” – írta a döntés kapcsán a tavalyi világkupagyőztes Michelisz. – „Nehéz döntés volt, de az új logómba is beépítettem, méghozzá a piros-fehér-zöld színekkel kombinálva.”
1, 8, 30, 88 – a Hyundai idei (nyerő?)számai. | Fotó: Hyundai Motorsport
Michelisz mellett a többi versenyzője rajtszámát is megerősítette a Hyundai. A bajnoki rajtszám tavalyi birtokosa, Tarquini visszatért korábban használt számához (#30), de az olasz elárulta, mindent bevet annak érdekében, hogy visszakaparintsa az #1-est. Catsburg esetében maradt a 88-as, amihez családja révén kötődik, augusztus 8-án házasodott meg ugyanis. Ennél viszont sokkal érdekesebb az „új fiú” választása.
Az ifjú Engstler kitartott az elmúlt években is használt #8-as rajtszáma mellett, a világkupán is ezzel fog versenyezni. A német el is árulta, mi köti őt ehhez a számhoz: „Amióta sportolok, mindig a #8-as a számom. Eredetileg azért választottam, mert március 8-án születtem, és sosem változtattam rajta, csak akkor, ha éppen bajnok voltam. Pályafutásom hátralevő részére is szeretném megtartani a #8-ast, az oldalára döntve ugyanis a végtelent jelenti” – mondta.
Engstler tavalyi – szabadkártyás és helyettesítő – beugrásai során a 6-os számot használta a WTCR-ben, merthogy elődje, Augusto Farfus használta a 8-ast. A TCR Európa-kupában azonban egész évben a 8-assal versenyzett, a M1RA színeiben. | Fotó: Kováts Levente / Braking News Motorsport
Egyelőre azonban kérdéses, hogy mikor láthatjuk „élőben” ezeket a számokat, a költségcsökkentés jegyében amúgy is alaposan átvariált túraautó-világkupa rendezésbéli áttekinthetőségén és helyzetén a koronavírus-helyzet tovább rontott.
Kiesett a versenynaptárból Marokkó, miután Mehdi Bennani nem talált magának ülést 2020-ra, míg a koronavírus-járvány a hungaroringi és a németországi hétvégét lehetetlenítette el teljesen (erről itt és itt olvashat). Jelen állás szerint június 6-7-én, Szlovákiában rajtol el a szezon, de François Ribeiro, a WTCR promóteri ügyeit intéző Eurosport Events feje már tett utalást arra, hogy folyamatosan figyelik az ottani helyzetet.
Nyitókép: Kováts Olivér / Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.