Két, a szabadkártyásokat előnyben részesítő változást is jóváhagytak a WTCR 2020-as szezonjára az FIA Motorsport Világtanács genfi ülésén.
Korábban több változást is bejelentettek már a túraautó-világkupa (WTCR) mostani szezonjára, de az FIA Motorsport Világtanács jóváhagyására egészen mostanáig várni kellett, mivel pénteken tartotta első 2020-as gyűlését. Zöld utat kapott a módosított versenynaptár, illetve a költségcsökkentést jegyében kihirdetett szabálymódosítások, így az egy időmérő, két futam hétvégeformátum újbóli bevezetése, valamint a személyzet létszámára és a felhasználható gumik számára vonatkozó korlátozások is.
Ennek ellenére tartogatott újdonságokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közleménye, amiknek elsősorban a leendő szabadkártyások örülhetnek: egyrészt a szabadkártyások fordulónkénti nevezési költségét 10 ezerről 5 ezer euróra csökkentették, és immár 20 helyett csak 10 kilót kell pluszban magukkal cipelniük a volánnál ülve.
A szervezők ezekkel a módosításokkal az alkalmi indulók számára szeretnék vonzóbbá tenni a bajnokságot, mivel tavaly a szabadkártyások zömét ázsiai versenyzők adták, és ők is értelemszerűen az utolsó három, kontinensen belüli hétvégén indultak. Európából összesen hárman fordultak meg az a WTCR-ben egy-egy forduló erejéig: Tenke Tamás a Hungaroringen (lásd nyitóképünkön), Luca Engstler Szlovákiában, Antti Buri pedig a Nordschleifén csatlakozott a mezőnyhöz.
Jelen állás szerint április 24-26. között, a Hungaroringen rajtol, ám kérdéses, hogy lesz-e egyáltalán verseny. A héten ugyanis Magyarországon is felbukkant a világban és Európában egyre nagyobb méreteket öltő koronavírus – ami miatt a WTCR aragóniai előszezoni tesztjét már törölték –, amiben öten fertőzöttek meg idáig. A járvány miatt az AMTS-t el is halasztották szeptember végéig.
Szintén aggodalomra adhat okot, hogy egy nappal a meghosszabbított nevezési határidő lejárta után csupán öt versenyzőt jelentettek be: Esteban Guerrieri, Néstor Girolami, Tiago Monteiro és Tassi Attila a Münnich Motorsport Hondáival állnak rajthoz, míg Tom Coronel a Comtoyou Racing egyik Audijával.
Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal