Formula–E: A poklok poklát is megjárta Vergne

Pénteken még karanténba zárva végeztek koronavírus-tesztet a kétszeres Formula–E-bajnokon, másnap pedig – elképesztő versenyt futva – a dobogón ünnepelt pályafutása egyik legnehezebb hétvégéjének végén.

5-_w6i3453.jpg

Kemény, ám sikeresen végződő hétvégén van túl a Formula–E kétszeres bajnoka, Jean-Éric Vergne. A DS Techeetah francia versenyzőjének gyötrelmes fejfájások és magas láz miatt ki is kellett hagynia a pénteki első szabadedzést, helyére a csapat tesztpilótája, James Rossiter ugrott be az edzésre – másnapra azonban jóváhagyta indulását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orvosi stábja.

Érezhetően hátrányban volt szombaton az ex-F1-es versenyző, mivel a második szabadedzésen csak 23. lett, míg az időmérő edzésen a 11. rajtpozícióba kvalifikált. Minden nehézség ellenére látványos felzárkózást mutatott be Vergne a Marokkói ePrix-n, végül a dobogó legalsó fokán zárt, miután az utolsó körben elveszítette a második helyet a BMW-s Maximilian Güntherrel szemben.

2-_w6i2490.jpg

A verseny utáni sajtótájékoztatón Vergne elárulta, komplikáltabb volt a kórházi kitérője, mint azt akkor gondolta. Abban a hitben volt ugyanis, hogy kezelések várnak rá, ehhez képest koronavírus-tesztet végeztek el rajta, ami végül negatív eredményt hozott.

„Határozottan ez volt a legnehezebb hétvégén a Formula–E, főleg a pályán kívüli történések miatt” – mondta.

„Karanténba zártak engem a marrakeshi kórházban. Képzelhetik, milyen napom volt. Ugyan egy picit jobban éreztem meg, de egy öt négyzetméteres szobába voltam bezárva. Nagyon-nagyon kemény volt, a legutóbbi három napban 40 fokos lázam volt, szóval nem voltam a legjobb formámban” – idézi magyarázatát a Motorsport.com.

1-_als0670.jpg

Az idén 30 éves versenyző az ePrix-n történtekre így emlékezett vissza: „A versenyen igyekeztem megfeledkezni a fejfájásaimról, próbáltam minden tőlem telhetőt megtenni. Emlékszem, bizonyos pillanatokban a versenymérnökömet kérdeztem, hol állok, mert nem láttam az élbolyt. Azt mondta, negyedik vagyok. Elképzelni nem tudtam, hogy hoztam ezt össze.”

Annyira azonban még nem volt jó állapotban Vergne, hogy felszaladjon a dobogóra – ahogy azt a Formula–E-ben szokás egyébként –, és a vegyeszónás interjúkat is kihagyta a leintést követően.

Az pedig a sors különös fintora, hogy egy ennyire feje tetejére állt hétvégén érte el legjobb szezonbéli eredményét, két kiesés, egy 8. és egy 4. hely után. Jelenleg a 8. helyen áll a tabellán, de az előző idény tekintetében botorság lenne kijelenteni – a 36 pontos lemaradás ellenére is –, hogy már esélytelen az újabb címvédésre a francia. Tavaly ilyenkor, vagyis 13-ból 5 futam után a mostani 31-nél kevesebb, 28 ponttal összetett-11.-ként rangsorolták.

3-sb2_5450.jpg

A DS Techeetah pedig csapatszinten is eddigi legjobb versenyét zárta a hatodik szezonban, miután Antonio Félix da Costa nyert, amivel a portugál az összetett élére ugrott, csakúgy, mint a csapatok a kínai gárda. Da Costa csak ámult és bámult Vergne teljesítménye láttán: „Azt kell, hogy mondjam, ez a srác volt a leglenyűgözőbb számomra ma!” – dicsérte Vergne-t csapattársa. – „Nagyon kemény héten van túl, és ennek ellenére ott van a dobogón, aminek elképesztően örülök.”

Da Costa már tavaly is esélyes volt a győzelemre Marokkóban, ám néhány körrel a vége előtt ütközött akkori (BMW-s) csapattársával, Alexander Simsszel. Az idei sikerére elégtételként tekint a tavalyi bukta után. „Erre gondoltam, amikor célba értem. Bosszút akartam állni. Őszintén szólva, az utolsó három korábban, amikor már volt némi előnyöm, szembenéztem az ominózus fallal a 7-es kanyarnál. És csak annyit mondtam: köszi, nem, ezúttal nem!”

Fotó: Sam Bloxham, Alastair Staley, Sam Bagnall / LAT Images (FIA Formula E Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6215498242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása