Drámát és izgalmas véghajrát is hozott a Formula–E marrakeshi időmérője, Antonio Félix da Costa pedig a szezon során pole-ba juttatta a DS Techeetah-t. A bajnoki éllovas lecsúszott a gyorsköréről.
Rendhagyó módon ezúttal nem sűrítették egy napba a teljes Formula–E-programot, így az első szabadedzés keretében már a pénteki nap folyamán pályára lépett a mezőny a WTCR-naptárból kikerült marokkói helyszínen.
Az első edzésen Antonio Félix da Costa diktálta a tempót, míg csapattársa, Jean-Éric Vergne kihagyta az edzést erős fejfására hivatkozva. A kétszeres regnáló bajnok francia helyett a csapat tesztpilótája, James Rossiter lépett pályára, aki Da Costától majdnem két másodperccel maradt el, így 20. lett. Da Costa 1:17.863-as idővel zárt az élen, őt a Jaguar éllovasa, Mitch Evans követte egy tizedmásodperces különbséggel, a legjobb három sorrendje pedig a BMW-s Maximilian Güntherrel lett teljes.
Szombaton már Vergne is csatlakozott a többieket, a francia első próbálkozásaival nem is váltotta meg a világot, bemelegítő jellegű köre a 23. helyre volt elég. Eközben Evans átvette a vezetést egy 1:17.306-os körrel, mögötte az audis Lucas di Grassi, valamint a Virgin Racing versenyzője, Robin Frijns végzett, míg Da Costa a pénteki legjobbjánál is négy tized lassabb körrel csak a 15. helyen zárt.
Rövid szünet után a kvalifikációval folytatódott a program, aminek főként a záró felvonása tartogatott izgalmakat. A Superpole-ban eleinte De Vries vezetett, aztán Da Costa tört az élre, 1:17.158-as körére pedig Günther és a porschés André Lotterer is veszélyes volt, de mindketten kikaptak a portugáltól, még ha csak néhány századdal is – így meglett a DS Techeetah első pole-ja a hatodik szezonban, mögüle pedig a három német gyáróriás autói vághatnak neki a küzdelemnek. De Vries idejével ugyanis maga mögé tudta utasítani a venturis Edoardo Mortarát és a nissanos Sébastien Buemit is, ezzel pedig ott van a negyedik rajtkockában a Mercedes. Az első tízben még a jaguaros James Calado ért el kiemelkedő eredményt, pont 10. lett a brit újonc, ennyire előkelő helyről még nem indulhatott Formula–E-futamon.
Buemi után Jean-Éric Vergne volt a legjobb az ex-Formula–1-es különítményből (ha Lotterer 2014-es spái részvételét nem számítjuk), ami a 11. rajtkockára volt elég, megelőzve a szintén volt Toro Rossó-s pilótát, Brendon Hartley-t, valamint Di Grassit. Pascal Wehrlein (Mahindra), Stoffel Vandoorne (Mercedes) és Felipe Massa (Venturi) pedig csak a 16., a 18., illetve a 22. pozícióból rajtolhatnak el. Az időmérő legnagyobb vesztesének mégis Evans tekinthető, aki már a csoportidőmérések során kifutott az időből, így nem ért fel gyorskörre – ezért bajnoki listavezetőként csak a mezőny végéről várhatja a piros lámpák kialvását. Igaz, a Jaguar britje ezt figyelmen kívül hagyva teljesített egy 1:17.4-es kört, de ezzel csak egy vizsgálatot vívott ki magának, mondván, az idő lejárta után kétszer szelte át a célvonalat.
A Formula–E marokkói ePrix-je magyar idő szerint 15 órakor rajtol el, az eseményeket az Eurosport 1-en lehet követni élőben.
Az időmérő edzés végeredménye:
Fotó: LAT Images / FIA Formula E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.