Közleményt adott ki az FIA a halálos Formula–2-es balesetről

Közel fél év után végzett az Anthoine Hubert életét kioltó és Juan Manuel Correát súlyos megsebesítő F2-es balesetével a Nemzetközi Automobil Szövetség.

1017696218-lat-20190830-_gh18553.jpg

Pénteken közleményben tudatta a nagyérdeművel az FIA, hogy befejezte a tavalyi belgiumi Formula–2-es főversenyen történt tragédia vizsgálatát. Mint az ismeretes, a baleset következtében Anthoine Hubert életét vesztette, míg Juan Manuel Correára hosszú rehabilitációs időszak vár az elszenvedett sérülések miatt.

A vizsgálat során fizikai bizonyítékokat, a katasztrofális incidens videofelvételeit, valamint az érintettek beszámolóit elemezték.

A Nemzetközi Automobil Szövetség jelentése a balesetben érintett versenyzőket egytől egyig tisztázta, vagyis Hubert és Correa mellett Giuliano Alesit és Ralph Boschungot sem találták vétkesnek.

Az FIA az elmúlt hónapok során nem talált konkrét okot arra, miért is találta el majdnem 90 fokos szögben Hubert Arden-Dallaráját Correa. Annyit állapított meg a szövetség, hogy a haláleset egy elhúzódó és komplex folyamat eredményeként következett be.

Kiderült a vizsgálat révén, hogy a láncreakciót Alesi balesete indította el – az ifjú francia az Eau Rouge kijáratán ütközött neki a gumifalnak a Trident versenygépével, miután egy jobb hátsó defekt következtében elveszítette az irányítást. Boschung és Hubert Alesi autóját akarták elkerülni, de összeakadtak – utóbbi emiatt 262 kilométer/órás sebességnél vesztette el az első vezetőszárnyát, majd csapódott neki a gumifalnak a Raidillonban, ráadásul Hubert autója vissza is sodródott a pálya kanyarkijárati ívére.

A sárga zászlók 1,8 másodperccel Alesi becsapódását követően mutatták be, de már mindössze 1,5 másodperc után be volt szorulva a francia autójáról leszakadt egyik alkatrész Correa kocsija alá, amiről aztán leszakadt az első szárny és a jobb első felfüggesztés is megrongálódott, aminek következtében az autó jobbra húzott. Az ecuadori-amerikai pilóta 1,6 másodperccel később pedig már el is találta Hubert-t – vagyis a tragédia bekövetkeztéhez nem kellett több 14,6 másodpercnél.

A végzetesnek bizonyuló pillanatban Correa autója 218 kilométer/órával haladt és 86 fokos szögben csapódott be. Ennek következményeként Hubert autóját közel 82G-s erőhatás érte – Correáét is 65G-s –, így az álló helyzetből több mint 100 kilométer/órás sebességre még visszagyorsult.

12 másodperccel Alesi ütközését követően elindult a baleset helyszínére az orvosi egység, Hubert állapotát pedig már 54 másodperccel a verseny félbeszakítása után felmérték, ennek ellenére már nem tudtak segíteni rajta. Ugyanez a folyamat Correa esetében sem vitt igénybe többet 69 szekundumnál. Az első kiszabadító csapat pedig a baleset bekövetkeztétől számított két percen belül a helyszínen volt.

A balesetben a versenyzők reakciói mellett a pálya állapota is rendben volt, továbbá a beavatkozó csapat is megfelelően és gyorsan járt el, tehát kivédhetetlen volt a baleset.

Fontos volt már tisztázni a baleset körülményeit, nem olyan régen ugyanis bajba került Correa amiatt, hogy a sajtó kiforgatta a szavait, és azt állította, hogy az FIA cserben hagyta őt. Ezzel szemben a balesetet működően pályára lépő orvosi egységet irányító Dr. Christian Wahlen, a spái aszfaltcsík főorvosa arról nyilatkozott, hogy megfelelő és folyamatos ellátásban részesítették a versenyzőt, és az FIA delegáltjaként folyamatosan tartotta a kapcsolatot a liège-i kórházba, ahová Correát szállították a baleset után.

A komplett, 1000 szavas jelentés az FIA hivatalos oldalán angolul és franciául is elolvasható.

Fotó: Gareth Harford / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8915463830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása