Sergio Pérez úgy véli, hogy a csődközeli helyzet ellenére életben maradt csapat jövőre húzhat hasznot igazán a tulajdonosváltásból.
A milliárdos Lawrence Stroll vezette konzorcium 2018 nyarán vette át az irányítást a csőd szélére került Force India felett, amely idén már Racing Point néven tért vissza a rajtrácsra. A tulajdonváltásnak köszönhetően szilárddá vált a csapat anyagi háttere, viszont ebből kézzel fogható előnyt még nem tudtak kovácsolni a silverstone-iak. Versenyzőjük, Sergio Pérez szerint azonban erre már nem kell sokáig várni: arra számít, jövőre nagyot léphet előre a Racing Point.
„Nagyon nehéz évet zártunk idén, gondot jelentett a lassú kezdés és a rossz tempó” – kezdte gondolatait a mexikói a Crash.net-nek nyilatkozva. – „Ennek ellenére már nagyon várom 2020-at; úgy érzem, nagy év állhat előttünk. Keményen is dolgozunk rajta. Úgy gondolom, sikerült lépésről lépésre javulnunk, de ez nyilvánvalóan nem elég. Nem voltunk elég közel a McLarenhez, amely nagyon erős volt ebben az évben. A Renault is egy lépéssel előttünk járt, viszont a Toro Rossót megközelítettük. Ők jobb munkát végeztek nálunk, a lepattanókkal rengeteg pontot gyűjtöttek, ami a középmezőny hatalmas különbséget tud eredményezni.”
2019-ben a hetedik lett a konstruktőrök bajnokságában a Racing Point, míg Sergio Pérez befért a TOP-10-be az egyéni összetettben. Az egykor patinás középcsapat legnagyobb Achilles-sarka az egykörös tempó volt, amit mi sem mutat jobban, hogy Pérez csak ötször jutott be a Q3-ba. „Úgy látom, az időmérős tempónk nem volt valami erős, ellenben a versenytempónk az jó volt, mint mindig. A csapat borzasztóan jó munkát végzett idén is. Talán többet is dolgozott, mint eddig bármikor, de a teljesítményünkből sikerült kihozni a maximumot” – vélekedett.
„Voltak alapvető problémái az autónak, például új gumikon nagyon nehéz volt bánni vele. Rossz volt, hogy ezen a téren nem lehetett fejlődni. Emellett az idei év roppant pályaspecifikus volt számunkra: voltak pályák, amiken erősek voltunk, de olyanok is, amiken meg csapnivalóan rosszak. A középmezőny viszont roppant szoros volt; ha volt két tizedmásodpercnyi lemaradásod egy szektorban, esélyed sem volt” – ecsetelte tovább az autó problémáit.
Pérez azon kevés versenyzők egyike, akinek hosszabb távon biztosított a jövője az F1-ben, idén ugyanis egészen 2022 végéig hosszabbított a Racing Pointtal. A mexikóinál hosszabb időre csak Charles Leclerc kötelezte el magát, a monacói 2024 végéig szóló szerződésújítást írt alá a Ferrarinál.
Fotó: Racing Point Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.