A Ferrari csapatvezetője elismerte, az olaszok már az év elején vert helyzetben voltak a Mercedesszel szemben.
Biztatóan hangolt az előszezoni teszteken a 2019-es Forma-1-es szezonra a Ferrari, úgy tűnt, reális esélye lehet arra, hogy a maranellói gárda 2008 után újra bajnoki nyert. Ehhez képest az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon egyperces lemaradásban zárt Sebastian Vettel és Charles Leclerc kettőse a két Mercedes mögött, majd az Ezüst Nyilak egészen a nyár közepéig, az Osztrák Nagydíjig legyőzhetetlennek bizonyultak.
Motorfejlesztés terén azonban nagyot lépett előre a Ferrari, a kifejezetten motorerő-specifikus pályákon (Spa, Monza) megállíthatatlan volt az SF90-es. Végül három győzelemmel zárta a szezont a Leclerc-Vettel páros, amivel a második helyen végzett a Ferrari a konstruktőri kiírásban – eközben a Mercedes 15 győzelmet és zsinórban hatodik világbajnoki címét szerezte.
„Azt hiszem, ezt az évet már tavaly, az autó tervezésénél elbuktuk. Már a szezon elején nem voltunk versenyképesek, és ennek megvannak az okai” – idézi Mattia Binotto csapatfőnök gondolatait a Ferrari idei éve kapcsán a RaceFans. – „Tervezésben nem voltunk olyan jók, mint a riválisaink, ennyi az egész.”
Binotto az év elején vette át a csapatvezetői széket Maurizio Arrivabenétől, az átszervezések részeként visszatért továbbá a csapat korábbi főtervezője, a tavaly az Alfa Romeóhoz igazolt Simona Resta.
„Intenzív szezon van mögöttünk, de még sok dolgunk. Újrastruktúráltuk, újraszerveztük a csapatot. Azt gondolom, hogy a köztes időben mindig azon dolgoztunk, hogy javítsunk az autón. Most azonban ennek a szezonnak vége, gőzerővel készülünk a következőre” – ecsetelte Binotto.
Az FIA kipécézte magának a Ferrarit?
A Ferrari ősz eleji váratlan formajavulását követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) három technikai direktívát is kiadott – többek között az üzemanyagátfolyásra és a gyúlékony folyadékok használatára vonatkozóan –, amit követően visszaesett az olaszok teljesítménye, főleg a versenytempót tekintve.
F1: Ferrari-alkatrészeket foglalt le az FIA
A nyári szünet után látványosan javult a Ferrari teljesítménye: zsinórban hat pole-t szerzett az olasz gárda, amiből hármat - kettőt Charles Leclerc-rel, egyet pedig Sebastian Vettellel - győzelemre is tudott fordítani. Ez felébresztette a riválisokban a gyanút, hogy az egyenesekben kifejezetten gyors Ferrari tilosban járhat az erőforrásával.
Abu-Dzabiban, a szezonzáró versenyt követően az FIA 50 ezer eurós büntetést szabott ki a Ferrarira, amiért Charles Leclerc autójában a technikai ellenőrzésen 4,88 kilogrammal több üzemanyagot találtak, mint amennyit a csapat jelentett a szövetségnek. Az idei évben vezették be az efféle átvizsgálásokat: az előírások értelmében valamennyi alakulatnak két órával a nagydíj rajtja előtt tájékoztatni kell az FIA-t, hogy autóik mennyi üzemanyaggal vágnak neki a versenynek. Binotto elismerte, nem egyszer, de nem is kétszer ellenőrizték a Ferrarit.
„Az FIA néha megejti az ellenőrzést, egyszerűen az autó megmérésével, és próbálja ellenőrizni, az adatok között van-e egyezés. Ez egy olyan eljárás, amit már nem először csinálunk. Ebben az évben legalább tízszer ellenőriztek minket. Nem ez az első alkalom” – mondta.
Hozzátette, hogy az ellenőrzést az üzemanyagátfolyásmérővel és az injektorokkal is elvégezhető.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal