TCR EU: Nagy Dani idén minden erejével az Európa-kupára akar összpontosítani
AMTS 2019 - Exkluzív interjú Nagy Dániellel

Nagy Dániel, Michelisz Norbert csapatának magyar versenyzője 2019-ben várhatóan nem fog szabadkártyásként indulni a WTCR-ben, ellenben a 2018-as idénnyel. Ugyanis számára az lesz az elsődleges cél idén, hogy a lehető legjobb formáját hozza a TCR Európa-kupában, aminek az első állomása a Hungaroring lesz, ahová a tervek szerint igencsak felkészülten fog megérkezni a M1RA. Interjú.

img_7871_1.jpg

Eseménydús heteket él meg a harmadik versenyszezonjára készülő M1RA. A múlt hét folyamán ugyanis előbb azt jelentette be a kecskeméti együttes, hogy 2019-ben a TCR Európa-kupában Nagy Dániellel és Luca Engstlerrel veszi célba a bajnoki címet, majd pénteken, az Automobil és Tuning Show-n, a Hyundai Magyarország standján be is mutatta a két Hyundai i30 N TCR arculatát.

A sajtótájékoztatóval egybekötött autóbemutatót követően Nagy Danit is meginterjúvoltuk: az előző szezonban a hungaroringi WTCR-forduló folyamán dobogóra is álló, a TCR Europe egyéni értékelését pedig az ötödik helyen záró magyar az előtte álló idényre való felkészüléséről, a bajnokság alakuló mezőnyéről, a csapattársáról, az idei terveiről, valamint arról nyilatkozott a Braking News Motorsport hasábjain, miképpen vélekedik a versenynaptárban végbement változásokról, amik közül a Red Bull Ringről igencsak kellemes emlékei vannak, még 2015-ből.

Bár nem volt nagy meglepetés, de mégis, milyen érzés, hogy a M1RA színeiben teljesíthetsz egy újabb idényt?

„Elsősorban megnyugtató, hiszen az előző év végén az az egy vágyam volt, hogy tudjam folytatni az együttműködést a Hyundaijal és a M1RA-val. Tavaly ugyan egészen az év végéig harcban voltunk az első helyért az Európa-kupában, végül „csak” az ötödik hely jött össze az összetettben. Azért mondom, hogy csak, mert mindannyian úgy éreztük, hogy ebben több is lehetett volna. De nem vagyok telhetetlen, hiszen nagyon mélyről jöttem, viszont a WTCC-s sereghajtó szerepét sikerült gyorsan magam mögött hagyni.

Mindnyájan azt éreztük, hogy együtt szeretnénk folytatni, mégis nagyon komoly munka eredményeként tudtunk megegyezni az idei évre.”

img_7612.jpg

Nagy Dániel a még lepel alatt lévő idei autójával. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Karácsonyi különkiadásunkban, decemberben említetted, hogy tavaly, az utolsó hónapokban feltérképeztétek az edződdel, hogy melyek azok a területek, amelyek a teljesítményed szempontjából fejlesztésre szorulnak fizikálisan. Sikerült javítani ezeken a területeken? Mikből épült még fel a téli felkészülésed?

„Alapvetően ez egy picit olyan, mint egy tökéletes kör. Nem létezik az, hogy én befejeztem, és mindent megcsináltam, hanem folyamatosan dolgozni kell, mind a testi, mind a szellemi felkészültségen. Magának a tervnek a nagy részét sikerült teljesíteni, de a munka java még csak most kezdődik.

Összességében nagyon pozitív volt a téli felkészülés, nagyon sokat dolgoztunk az edzőmmel, Horváth Dáviddal, aki újnak számított a korábbiakhoz képest, hiszen vele csak az előző szezon kezdetétől kezdtem el dolgozni, így ez is sokat számított.”

Szép lassan kialakul az Európa-kupa mezőnye is, és a nevezési listát elnézve idén is akadhat ellenfél szép számmal. Szerinted kik azok, akikkel meg kell küzdened 2019-ben?

„A tavalyi ellenfeleim egy részét már most bejelentették, de jöttek nagyon komoly új arcok is, pletyka szintjén pedig még komolyabb nevek merültek fel. Én viszont nem készülök arra konkrétan, hogy egy vagy két versenyzőnél jobb legyek, inkább magamból szeretném a legjobbat kihozni. Tavaly látszott az, hogy ha ez sikerül, mind egyéni, mind csapat szinten, akkor képesek vagyunk arra, hogy a leggyorsabb hyundaiosok legyünk. Mi csak erre koncentrálunk, és ha ez összejön, természetesen bármilyen nagyobb név ellen lesz esélyünk.”

53785460_1775353382565081_3124111786081517568_n.jpg

Erős csapattársat kap az idei évre Nagy, Luca Engstler személyében. | Fotó: M1RA / Facebook

Az idei évre új csapattársat kaptál Luca Engstler személyében, aki idáig elég szép számmal halmozta az eredményeket a kisebb TCR-bajnokságokban. Mi a véleményed róla?

„Először is nagyon örülök annak, hogy egy tapasztalt és ígéretes versenyző lesz mellettem 2019-ben, hiszen tavaly úgy éreztem, hogy ez egy picit hiányzott. Voltak bár nagyon jó csapattársaim, elég csak Michelisz Norbira gondolni Barcelonából, de egy olyan csapattárs, akivel stabilan végig versenyeztük volna a szezont, nem volt. Mora csak egy fél szezont ment, utána Baldan csak egy hétvége erejéig ugrott be, de olyan is volt, hogy csak egyedül indultam.

Így ez mindenképpen egy pozitív dolog, mert, ha van egy jó csapattársad, az egy plusz lehetőséget jelent arra, hogy tanulj új dolgokat, és elless különböző megoldásokat tőle, és ezáltal a fejlődés és a potenciál mind egyéni, mind csapat szinten magasabb színvonalra kerül a szezonban.

Luca pedig egy nagyon jó képességű srácnak tűnik. Még nem találkoztunk egyébként, de valószínűleg a jövő héten erre is sor kerül. Viszont az eredményei már így is nagyon jók, két regionális TCR-bajnokságot meg is nyert, a németben pedig második lett. Továbbá úgy hallottam, hogy a felkészülést is nagyon komoly veszi, és sokat ült autóban. Úgyhogy egyrészt fel kell kötnöm a gatyát, másrészt pedig lesz egy remek csapattársam, akiről azt gondolom, hogy majd közösen bőven lesz esélyünk beleszólni a csapatbajnoki címért folytatott küzdelembe is.”

Mielőtt elindulna az idény április végén, terveztek tesztelni, mint a tavalyi évben?

„Terveink szerint igen, megyünk tesztelni a Hungaroringre. Ekkor jön majd az igazán komoly munka, és ott fog eldőlni, hogy mit fogunk tudni kihozni magunkból a szezonnyitón.”

Kiegészítés: Az interjúnk rögzítése – azaz péntek – óta már sor is került a tesztre:

null

null

img_7734.jpg

Idén csak a TCR Europe-ra szeretne fókuszálni Nagy. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Tudom, a szabályok értelmében a Hungaroringen csak az egyik szériában indulhatsz a WTCR és a TCR Europe közül, s miután az idei évben a csapat konkrét célként fogalmazta meg a bajnoki címet, evidens, hogy az utóbbit választod. De ettől függetlenül felmerül a kérdés, hogy idén csak és kizárólag Európa-kupás versenyeken állsz majd rajthoz?

„Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy igen. Egyrészről amiatt, mert a Hungaroringen nagyon szűkös lenne mindkét bajnokságban indulni, illetve a szabályzat is tiltja, hogy egy hétvégén TCR Europe-pilótaként és a WTCR-szabadkártyásként is rajthoz álljak. Továbbá szeretnék minden erőmmel az Európa-kupára összpontosítani, hiszen idén ez a fő cél. Tavaly sikerült egy nagyot dobbantani a WTCR hungaroringi hétvégéjén megejtett szabadkártyás szereplésemmel és a dobogóval, de azt gondolom, hogy idén nekem már nem azt kell bizonyítanom, hogy képes vagyok-e harcba szállni a legjobbakkal, hanem arra kell törekednem, hogy minél több pontot gyűjtsek és a bajnokságban a lehető legelőrébb zárjak.”

A tavalyi évhez képest alaposan átalakult az Európa-kupa versenynaptára: kiesett Franciaország és a két holland helyszín, helyettük viszont két németországi pályára és a Red Bull Ringre is ellátogattok majd – ezek közül utóbbiról még kellemes emlékeid is vannak, ugyanis első nemzetközi szereplésed alkalmával, a nemzetközi TCR 2015-ös idényében lenyűgöző időmérőt zártál, 3. lettél, viszont a másik két pálya – ha jól tudom – teljesen új lesz a számodra. Miképpen fogadod ezeket a változásokat, melyik pályát várod a leginkább?

„Amit a legjobban sajnálok, az az, hogy kiesett az asseni pálya, hiszen tavaly ott tudtam nyerni. Viszont, amit nagyon várok, az a Red Bull Ring: részben amiatt, mert tényleg nagyon kellemes emlékeim vannak onnan, és nem csak a TCR-ből, hanem a korábbi, Suzuki-kupás éveimből is, és a pálya is nagyon fekszik nekem.

Hockenheimben pedig mindig is szerettem volna versenyezni, úgyhogy ez most megadatik, de azt gondolom, hogy az egy nehéz pálya lesz. Ismeretlen lesz a számunkra, de ha azt vesszük, tavaly is tele volt a naptár olyan helyszínekkel, ahol korábban még nem jártam, s mégis meg tudtam ezt oldani, így idén sem kételkedem ebben.”

7157991cba072b60d83a64bd24b09afa-542709678.jpg

Nagy Daninak kellemes emlékei vannak a Red Bull Ringről, amely idén a TCR Európa-kupa egyik új helyszíne lesz, még 2015-ből. | Fotó: TCR Media

Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr914714753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása