Remekül alakult az első élesebb munkanap Charles Leclerc számára a Ferrarinál – a monacói uralta a második barcelonai F1-es tesztnapot, ráadásul alig néhány századdal maradt el négyszeres világbajnok csapattársa, Sebastian Vettel hétfői gyorskörétől. A patinás olasz márkát ismét a McLaren és a Haas követte.
A második tesztnap beosztása:
Alfa Romeo-Ferrari |
Antonio Giovinazzi |
Ferrari |
Charles Leclerc |
Haas-Ferrari |
Kevin Magnussen, Pietro Fittipaldi |
McLaren-Renault |
Lando Norris |
Mercedes |
délelőtt: Lewis Hamilton; délután: Valtteri Bottas |
Racing Point-Mercedes |
Lance Stroll |
Red Bull-Honda |
Pierre Gasly |
Renault |
délelőtt: Daniel Ricciardo; délután: Nico Hülkenberg |
Toro Rosso-Honda |
Alexander Albon |
Az első napon még a vén rókáké volt a terep Spanyolországban, viszont a másodikon az új legényekre került sor – így pályára gördült Antonio Giovinazzi, Lando Norris és Alexander Albon, míg Charles Leclerc először gördült pályára „nyilvánosan” a Ferrari színeiben, Pierre Gasly a Red Bulléban, Lance Stroll pedig első kilométereit tette meg a Racing Point 2019-es autójával.
Azonban a hétfőn kialakult sorminta a TOP-3-ban ennek ellenére nem változott. Charles Leclerc ugyanis már délelőtt átvette a stafétát, amit nem is engedett ki a kezéből közép-európai idő szerint este 18 óráig, a kockás zászlóig. A Saubertől átigazolt monacói legjobb idejét a C3 jelölésű gumikon futotta meg, akárcsak tegnap Sebastian Vettel, ám 1:18.247-es idejével csak pár századot kapott a némettől.
Leclerc pedig abban is követte Vettel példáját, hogy a nap folyamán a legaktívabb versenyző is volt egyben, nem csak a leggyorsabb – 158 kört futott a 8 óra alatt. A GP3- és Forma-2-bajnok mögött Lando Norris bukkant fel, aki az utolsó óra második felében feltornázta a második helyre a McLaren-Renault. Ugyan a brit csak három tizedmásodpercet kapott, de ez igazsághoz hozzátartozik, hogy legjobb idejét az eggyel puhább, C4-es abroncsokon futotta.
A Haas harmadik helyét pedig ezúttal Kevin Magnussen szállította, és érdekesség, hogy a dán ugyanazt a gumitípust használta Leclerc, így pedig egy másodperccel maradt el tőle, akárcsak az első napon Vetteltől Grosjean. A dán versenyző tesztnapja nem volt teljes mértékben sallangmentes, mivel az utolsó másfél órára át kellett adnia az autót a csapat hivatalos tesztpilótájának, Pietro Fittipaldinak annak okán, hogy gondjai adódtak az ülésével – ám a brazil csak néhány kört tudott teljesíteni, így a sor végén zárt.
Alexander Albon bemutatkozása nem indult valami fényesen: a Toro Rosso új szerzeménye miatt már egy perc után előkerültek a piros zászlók, miután a hideg gumikon kicsúszott a kavicságyba a 4-es és az 5-ös kanyarok között. Viszont a folytatásban derekasan helytállt a thai versenyző, 130 körrel és egy negyedik legjobb idővel fejezte be a napot.
Egyébként Albon sóderágyas kirándulása kapcsán a faenzai együttes vezetője, Franz Tost elmondta, hogy annak hátterében nem vezetői hiba állt, hanem az, hogy az éjszaka folyamán módosítottak az STR14 kormányzási beállításain.
A Forma-2-ből érkezett versenyzőt az Alfa Romeo Racing olasz pilótája, Antonio Giovinazzi követte az ötödik helyen. Eközben a Mercedesnél ismét megosztották a tesztelési és adatgyűjtési kötelezettségeket – Valtteri Bottas és Lewis Hamilton a C3-as gumikon ismét a hosszabb etapokat részesítették előnyben, így a hatodik és a tizedik legjobb idő fűződik nevükhöz.
Pierre Gasly keserédes napot tudhat maga mögött, mivel a délután folyamán a 12-es kanyarban egyszer csak elveszítette uralmát az RB15-ös felett, és falnak vágta a gépet. A francia viszont így is majdnem százszor ért körbe a Circuit de Barcelona-Catalunya aszfaltcsíkon.
A Red Bull-pilóta mögött Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo végeztek, miután a Renault a Mercedes mintájára a megosztott tesztbeosztást alkalmazta.
Ricciardo azonban a tervezettnél jóval kevesebbet tudott futni a délelőtti etapban, ugyanis váratlanul levált R.S.19-eséről az egyik hátsó szárnylap, aminek eredményeként a célegyenes végén a kavicságyban között ki az ausztrál, aki mindössze 28 kört ment.
A Force India csapatát átvevő Racing Point számára kissé döcögősek az első lépések, de már látszik a fény az alagút végén: azok után, hogy a hétfői napot Sergio Pérez mindössze 30 körrel zárta, Lance Stroll kedden már több mint egy versenytávnyit pakolt bele az RP19-be. A kanadai a 11. lett, 2,2 másodperces lemaradással, csak Fittipaldit előzte meg.
Ahogyan arról pedig beszámoltunk, a Williams nem gördült pályára FW42-esével, viszont sajtóértesülések szerint szerdán hajnalban (4-5 óra tájékán) megérkeznek a szükséges elemek, így a grove-i csapat jó esetben további időveszteség nélkül veselkedhet neki az előszezonnak.
A második tesztnap állása – 4 óra után:
A második tesztnap végeredménye – 8 óra után:
Fotó: Scuderia Ferrari / Twitter, f1-fansite.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal