WTCR - A „NON-STOP” VILÁGKÖRÜLI ÚTJÁRÓL NYILATKOZOTT AZ AUDI PILÓTÁJA

a1814092_large.jpg

Frédéric Vervisch-nek az elmúlt hetekben egy világkörüli, tradicionális versenyekkel is tűzdelt útban volt része. Az idén a második WTCR-szezonját teljesítő belga fantasztikusan érezte magát a DTM-teszten és az endurance-versenyeken, de elismerte, hogy most inkább a pihenést pártolná az út megismétlése helyett.

Kétségkívül a túraautós holtszezon egyik, ha nem a legaktívabb versenyzőjeként tarthatjuk számon Frédéric Vervisch-t, aki az elmúlt egy-két hónapban három – köztük két patinás – endurance-versenyen, valamint egy DTM-teszten is részt vett: megfordult a dubaji és az esőáztatta daytonai 24 óráson (utóbbit ráadásul egy többnapos tesztsorozat, a ROAR is megelőzte néhány héttel korábban), valamint a bathursti 12 óráson is megfordult. A TCR-ből és a WTCR-ből ismert belga Dubajban nyert, Daytonában is eljutott a kategóriadobogóig, azonban a legendás ausztráliai pályán, a Mount Panoramán megrendezett viadalt vezetői hiba miatt kénytelen volt idő előtt feladni.

A meglehetősen sűrűre sikeredett hetekről médiapartnerünk, a Motorzaj.hu hasábjain mesélt a napokban Vervisch, akiről épp a minap jelentették be, hogy ismét a Comtoyou Racing versenyzője lesz a túraautó-világkupában, az elmúlt években a TCR Germany-ben eredményesen teljesítő, a mezőnybe abszolút újoncként érkező Niels Langeveld csapattársaként.

a190636_large.jpg

„Jerezben számomra egy álom vált valóra. Ez volt életem első DTM tesztje. Egy Audi RS 5-öst vezettem, amit a Team Rosberg készített fel. Ez előtt csak Audi R8 LMS GT3-mat és Audi RS 3 LMS-t vezettem, szóval nyilvánvaló, hogy mást vártam” – kezdte gondolatait a DTM-teszttel kapcsolatban a belga, aki úgy véli, „nagyszerű tele” van, amióta véget ért a WTCR-idény.

Az első világkupa-szezonját egy makaói győzelemmel záró Vervisch így ecsetelte a folytatást, hozzátéve, hogy második világkörüli útra nem vállalkozna: „A januárom így nézett ki: Brüsszelből indultam Frankfurton át Chicagóba, utána Orlandóba az első héten, hogy eljussak a ROAR-ra. Aztán Daytonából egyenesen a Dubai 24h-ra mentem, onnan haza, Belgiumba. Volt egy hetem, hogy összeszedjem magam. Aztán újra: Brüsszelből New York-on át Orlandóba, a Daytona 24-re, majd Orlandóból Los Angelesen át egyenesen Sydney-be, a Bathurst 12-re. És most vissza Brüsszelbe, a verseny után.”

a191124_large.jpg

„Makaó óta, a decemberi teszttel és a januári zsúfolt programmal, egészen február első hétvégéjéig egy kicsit olyan non-stop érzés. Abszolút szükségem lesz némi pihenésre, és most végre lehetőségem is lesz rá, mielőtt az olyan sorozatok, mint a WTCR elrajtolnak” – tette hozzá.

A dubaji sikert „édes érzésnek” titulálta a 32 éves pilóta, aki a daytonai verseny kapcsán elismerte, hogy „megvolt a tempójuk a győzelemhez és a csapat is hiba nélkül dolgozott”, csak nem jött ki jól a lépés a piros és a sárga zászlós periódusok alkalmával, így – egy másik audis egység büntetése után – a harmadik hely volt a maximum.

a191394_large.jpg

„Sajnos Ausztráliában kiestünk. Nagyszerű verseny volt, csaknem 30 GT3-mas autóval, tíz különböző márkától. A verseny kimenetele abszolút megjósolhatatlan volt, nagyszerű csatákat vívtunk. A verseny elején csapattársam, Kelvin van der Linde ideiglenesen még vezetett is, szóval képesnek kellett volna lennünk arra, hogy harcoljunk a többi csapat ellen az első pozíciók valamelyikéért. Sajnos, a másik csapattársam, Garth Tander belekeveredett egy ütközésbe a verseny ötödik órájában. A szerelés hat körünkbe került, ezért visszaestünk. Aztán nagyon keményen nyomtam, de elkövettem egy hibát a 184. körben. Összetörtem az autót, és fel kellett adnunk a versenyt. Nyilvánvalóan az én hibám volt, és bocsánatot kértem érte a csapattól. Nagyon szomorú vagyok, hogy ez így történt” – magyarázta a bathursti történéseket az audis.

Az interjú teljes egészében elolvasható a Motorzaj.hu oldalán. Kattintás után, a részletesebb válaszokból kiderül, hogy mit jelentett számára a DTM-teszt, mit válaszolna egy második világkörüli út lehetőségére, mennyire tartja fontosnak a dubaji sikert, illetve mennyire sínyli meg az emberi szervezetet az, ha Amerikából kapásból a világ másik végére, Ausztráliába kell utazni.

Fotó: Audi Motorsport Communications

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9214614318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása