F1 - NÉGY EZRED DÖNTÖTT AZ ELSŐ EDZÉSEN, RICCIARDO AZ ÉLEN HOCKENHEIMBEN
Forma-1 2018: Német Nagydíj - 1. szabadedzés

daniel_ricciardo_f1_grand_prix_germany_practice_q_risrd2dkcx.jpg

Szoros eredménnyel zárult a két év után a Forma-1-es versenynaptárba visszatérő Német Nagydíj első szabadedzése, ugyanis Daniel Ricciardo az edzéselsőségért mindössze négy ezredmásodperccel előzte meg Lewis Hamiltont – mindezt annak ellenére, hogy néhány percig úgy tűnt, hogy komoly gondjai adódhatnak abból, hogy áthajtott egy, a pályára valami egészen érthetetlen folytán bekerülő sörösdobozon.

2016 óta először tért vissza Németországba és a Hockenheimringre a száguldó cirkusz mezőnye, az első, pénteki nap pedig eléggé gazdag idáig bejelentésekben és történésekben. Ugyanis a reggeli órákban a Mercedes bejelentette, hogy 1+1 évvel hosszabbította meg Valtteri Bottas szerződését – ezzel a finn lett a negyedik versenyző, akinek biztossá vált a helye a 2019-es rajtrácson, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Max Verstappen után. Ezután a 90 perces első szabadedzésből még nem telt el félóra sem, amikor kiderült, hogy a Red Bull azt a döntést hozza, hogy Daniel Ricciardo autójában három motorkomponensből már biztosan beszerelik a harmadik egységet; így viszont az ausztrál számára garantálttá vált, hogy a rajtrács végéről kell nekivágnia a Német Nagydíjnak.

Formula 1 on Twitter

Dan the man runs over a can � Ricciardo hits some debris on track, but is up to speed again #GermanGP �� #F1

Ennek fényében talán kissé ironikusnak is tűnhet, hogy a nyitótréning végül Daniel Ricciardo elsőségét hozta, főleg úgy, hogy az utolsó negyedórában úgy tűnt, hogy az ausztrál komolyabb bajba kerülhet azt követően, hogy áthajtott egy sörösdobozon, mivel ezután két kört is feltűnően lassan tett meg. Viszont utána egyértelművé vált, hogy a pályára egy egészen érthetetlen ok miatt kerülő doboz nem tett kárt az RB14-esben, mivel a hétszeres futamgyőztes megfutotta az edzés leggyorsabb köridejét 1:13.525-tel.

Azonban ettől a köridőtől csupán négy ezredmásodperccel maradt el Lewis Hamilton, akinek a kétéves szerződéshosszabbítását csütörtökön jelentette be a Mercedes. A britek négyszeres világbajnoka mögött a Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen és a Ferrari németje, Sebastian Vettel végzett – a hazai pályán versenyző négyszeres világbajnok viszont a lágy gumikon futotta a legjobb körét, miközben az előtte záró trió a kettővel puhább, ultralágy abroncsokon bizonyult a leggyorsabbnak, a hátránya pedig még a három tizedmásodpercet sem érte el.

Formula 1 on Twitter

Yellow flags for the yellow team momentarily � Hulkenberg skitters through the gravel on the entry to the stadium #GermanGP �� #F1

Vettel mögött a két finn, Valtteri Bottas és a csapattárs Kimi Räikkönen végzett, megelőzve az üldözőbolyt vezető Haas-Ferrari versenyzőit, Romain Grosjeant és Kevin Magnussent, de már az ő hátrányuk is meghaladta az egy másodpercet. Charles Leclerc ismét megvillant a Sauber-Ferrarival és a 9. helyen végzett az első edzésen, a TOP-10 pedig a Renault pilótájával, Nico Hülkenberggel lett teljes – a németnek igencsak kalandos volt a délelőtti másfél órája, miután volt egy kicsúszása a 12-es kanyarban annak a végén, mialatt Fernando Alonso az „amatőr” jelzővel illette, amiért feltartotta a spanyol McLaren-Renault-ját a 2-es kanyarban.

Az első szabadedzés folyamán két tesztversenyző is pályára gördülhetett: a Force Indiánál Nicholas Latifi Esteban Ocon helyét vehette át, míg Antonio Giovinazzi Marcus Ericsson Sauber-Ferrarijával hagyhatta el a boxutcát – a kanadai versenyző a 17. helyen zárt, míg az olasz a tizenkilencedik legjobb időt futotta meg. A Ferrarinál igencsak komoly szerepet betöltő Giovinazzi emellett azzal hívta fel magára a figyelmet az edzés első harmadában, hogy amikor a boxutcából kigördülve elhagyta a C36-os kódjelű versenygép motorborítását, amely után, a kör végén visszatért a svájci istálló szerelőihez.

Formula 1 on Twitter

Giovinazzi's car develops an allergic reaction to its engine cover � #GermanGP �� #F1

Eközben a Toro Rossónál Pierre Gasly egy igencsak hosszas hibalistát sorolt fel a szerelőinek a csapatrádión azt követően, hogy lesodródott a pályáról a 12-es kanyarban, amelynek a kijárati kerékvetőjére ráhajtva letört egy darabot a karosszériájából – a franciának elsősorban kormányzási gondjai adódtak és autóját „eléggé furcsának” érezte.

A McLarennél sem volt fenékig tejfel az élet, ugyanis mind Fernando Alonso, mind Stoffel Vandoorne az első edzés javarészét a garázsban töltötte, mivel a wokingi gárda szerelői nagyon hosszan állítgatták és szerelgették az MCL33-asokat – így a spanyol és a belga pilóta csupán 13-14 kört tett meg.

A folytatásra 15 órától kerül sor a második szabadedzéssel – az eseményeket élőben kísérhetjük figyelemmel az M4 Sporton.

Az első szabadedzés végeredménye:

f1_2018_ger_fp1_2_0.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2514125177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása