F1: Idegtépő hajrá, Verstappen behúzta az Amerikai Nagydíjat
Formula–1 2021: Amerikai Nagydíj – Futam

Hiába harcolhatott két autóval a Red Bull, elképesztően izgalmas, körömrágós finálé után nyerte meg Max Verstappen a Formula–1-es Amerikai Nagydíjat, így tovább növelte előnyét Lewis Hamiltonnal szemben az összetett élén.

si202110240816_news.jpg

Idén ötödjére fordult elő, hogy egymás mellől, az első sorból várhatták a rajtot a bajnoki összetett fő esélyesei. Szombati sikere után az első rajtkockából indulva Max Verstappen nem tudott jól elrugaszkodni, így Lewis Hamilton fordult el elsőként a célegyenes végén a Formula–1-es Amerikai Nagydíj elején. A másik Red Bull-lal Sergio Pérez is jobb rajtot fogott, de ő értelemszerűen nem hátráltatta a hollandot. Hátrébb egy koccanással sikerült megúszni az első métereket, pont a mezőny két kanadaija ért össze az 1-es kanyarban, de Lance Stroll gyorsan irányba tette az Aston Martint, ahogy Nicholas Latifi (Williams) is folytathatta.

Az élen haladók mögött a Ferrarik és a McLarenek vívtak óriási csatát, közöttük a konstruktőri harmadik hely a tét ugyebár, némi pofozkodást követően végül Charles Leclerc, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz és Lando Norris sorrend alakult ki a negyedik helytől lefelé. A rosszul sikerült rajtot követően pedig Verstappen elkezdett folyamatosan zárkózni Hamiltonra, DRS-távolságon belül autózva a Mercedes hétszeres világbajnokához képest.

Támadni azért sem tudott a holland, mert a 11-es kanyar ívéről rendre lecsúszva nem tudott ideálisan kigyorsítani a hátsó DRS-zónára, hiába jelentette többször is a csapatrádión, hogy brit ellenfele állandóan csúszkál és lassabb nála. Az 56 körös verseny 11. körében Verstappen kijött a bokszutcába, miután a gumik túlmelegedése miatt panaszkodott. Pérez két, Hamilton pedig három körrel később hajtott ki – hármójuk közül csak a mexikói kapott közepes Pirelliket. A kiállásokat követően Verstappen átvette az első helyet, több mint hat másodperces előnyt kiépítve Hamiltonnal szemben, akit további 4,5 szekundummal követett Pérez.

Ahogyan két évvel ezelőtt Sebastian Vettelnek, úgy most Pierre Gaslynak gyűlt meg a baja a hepehupás COTA-val. Az AlphaTauri franciájának a futam első kiesőjeként, felfüggesztéstöréssel adta fel a futamot a 16. körben. Másodpercek múlva szintén a középmezőny szolgált történésekkel: a motorcseréjét követően csak a mezőny végéről rajtoló Fernando Alonso és Kimi Räikkönen feszültek egymásnak az 1-es kanyarban, több alkatrész is letört kettejük autójáról – ennek és az alpine-os panaszkodása ellenére a versenyirányítás nem tartotta szükségesnek a vizsgálatot.

Pár körrel később Alonso az Alfa Romeo másik pilótájával is összeakasztotta a bajszát. Antonio Giovinazzival való keménykedése végül pályán kívüli előzéshez vezetett, ami miatt az Alpine fel is szólította a kétszeres világbajnokot a pozíció visszaadására. Sokat nem kellett várni a spanyol visszavágására, ám ekkor már az olasz sem akarta hagyni magát. Csakhogy ezzel pont ő került olyan helyzetbe, amilyenbe előtte Alonso, ekkor a hinwiliek utasították saját versenyzőjüket arra, hogy engedje vissza maga elé ellenfelét, habár utóbbi is kiterelte őt.

Miközben Alonso az alfásokat püfölte, Hamilton jelentősen faragott a lemaradásán: féltávhoz érkezve már csak három és fél másodperces távolságból követte Verstappent. A 28. körben viszont a virtuális biztonsági autó törte meg a mezőny lendületét, mivel egy bátor pályabíró beszaladt néhány törmelékért – az egész fázis azonban pusztán pár másodpercig tartott.

A verseny második felében eljött a második kerékcserék ideje is: az élmezőnyben ezúttal is Verstappen nyitotta a sort, aki a 30. körben hajtott ki a csapatához egy újabb kemény garnitúráért. Kiállása utána nem sokkal a holland meg is előzte Pérezt, akit a következő kör végén ugyancsak kihoztak, míg Hamiltonnak jelezték, hogy a tervezetthez képest hat-hét körrel nyújtják meg a második etapot, hogy a hajrában frissebb gumikon támadhasson a győzelemért.

Végül nyolc körrel később hozták Hamilton Verstappenhez képest, így a holland ismét az élre került, a címvédő pedig az üldöző szerepébe – 9 másodperces különbséggel folytathatták a kergetőzést. Hamilton a táv utolsó negyedében pokoli tempóval kezdett el közeledni, meg is futotta a verseny messze leggyorsabb körét, egyetlen kör alatt két másodpercet levágva Verstappen előnyéből.

A tendencia a folytatásban sem változott különösebben, az utolsó körökre két másodperc alá apadó differencia mellett valósággal tapintani lehetett a feszültséget. Már éppen DRS-távolságon belülre kerülhetett volna Hamilton, amikor rontott a 11-es kanyarnál, így minimális lélegzetvételhez jutott Verstappen. Az utolsó körben azonban a brit egy másodpercen belülre tudott kerülni, de csak egy pillanatra.

A hátralévő kanyarokban pedig már nem maradt esély helycserére, így Verstappen kitartott a végéig, megszerezve idei nyolcadik és pályafutása 18. győzelmét. Hamilton alig több mint 1,3 másodperccel mögötte ért célba, viszont a leggyorsabb körével megkaparintott bónuszpontjának köszönhetően „csak” hat ponttal nőtt a különbség közöttük a tabellán, amit ezek után a Red Bull hollandja 12 egységgel vezet. Pérez pedig zsinórban második dobogóját begyűjtve a harmadik helyen ért célba, pedig a futam nagy részében inni sem tudott.

Magabiztos versenyzéssel Leclerc behozta a negyedik helyre a Ferrarit Ricciardo előtt, az öthelyes rajtbüntetése után a versenyen végig küszködő Valtteri Bottas azonban csak hatodik lett, így 13-mal 23 egységnyire csökkent a Mercedes lemaradása a konstruktőri kiírásban. A két héttel ezelőtti Török Nagydíjat domináló finn mögött Sainz, Norris és Cunoda Juki (AlphaTauri) ért célba. Az utolsó pontot pedig a sor végéről startoló Sebastian Vettel csípte el az Aston Martinnal, miután a verseny végén Räikkönen kicsúszott.

A világbajnokság két hét múlva a Mexikói Nagydíjjal folytatódik, amivel egy intenzív tripla veszi kezdetét, kiegészülve a brazil és a sorozatban bemutatkozó katari futamokkal.

Az Amerikai Nagydíj végeredménye:

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6716734330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása