A Formula–E-re jellemző kaotikussággal vette kezdetét a szezonzáró, ami jelentősen megtizedelte a bajnokesélyeseket. Nyck de Vries így világbajnok lett, az év utolsó futamán pedig első győzelmét szerezte Norman Nato.
Nem kevesebb mint tizenhárom versenyzőnek volt legalább matematikai esélye a világbajnoki címre, közülük is Mitch Evans tűnt a favoritnak, miután az aspiránsok zöme meglehetősen hátul végzett az időmérő edzésen. Ehhez képest egyhamar a tabellát vezető Nyck de Vriesből lett a legnagyobb esélyes, miután az első percekben három közvetlen üldözője is elvérzett. A rajtnál Evans állva maradt a rajtrácson, és amíg többen ki tudták kerülni őt, a bajnoki címért szintén harcoló Edoardo Mortara felöklelte hátulról a Jaguart.
We're under a red flag in Berlin after a collision on the start line between two of our championship contenders - @mitchevans_ and @edomortara.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
Great to see both drivers get out of the car ok. They will be going to the medical centre for checks!
�� 2021 @BMWi #BerlinEPrix pic.twitter.com/Ndg2aEJwOu
Amellett, hogy máris kettővel csökkent az esélyesek száma, előbb a biztonsági autót rendelték be, majd piros zászlóval félbe is szakították az idényzárót. Közel fél órán át tartott a két roncs és a leszakadó törmelékek eltakarítása, utána a biztonsági autó mögül, repülőrajttal folytatódott a verseny. Az újabb dráma azonban nem váratott magára: Jake Dennis csúszott meg az 1-es kanyarnál, a falat eltalálva is ő kiszállt. A pálya szélén BMW-Andretti miatt pedig újra meg kellett fogni a mezőny ritmus, teljes pályás sárga zászló lépett érvénybe.
UNBELIEVABLE!@JakeDennis19 is out of the race �
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
Live timing � https://t.co/PfsIBGoxYB
�� 2021 @BMWi #BerlinEPrix | @Niobium_Nb pic.twitter.com/kymhdEv726
Ekkor a támadó üzemmódok felhasználása adta a verseny gerincét, ebből végül Norman Nato jött ki a legjobban, aki a második négyperces lehetőségének utolsó percében megelőzte az élről induló és addig többnyire vezető Stoffel Vandoorne-t, ezzel átvéve tőle az első helyet. A másik Mercedesszel eközben De Vries egészen a hetedik helyig zárkózott fel, később a hajrában úgy tűnt, hogy a dobogóért zajló csatába is beleszólhat, de nem jött ki neki a lépés, miközben Vandoorne-nal, André Lottererrel és Alexander Simsszel viaskodott, így visszaesett hetediknek.
Bő negyedórával a vége előtt másodjára is pályára gördült a biztonsági autó, miután a hajtűkanyar kijáratánál ütköztek a korábbi bajnokok, Lucas di Grassi a falnak passzírozta Antonio Félix da Costát. A DS Techeetah portugálja emiatt kiesett, az Audi brazilját pedig bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották.
What a moment for @NatoNorman and @VenturiFE �
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) August 15, 2021
And incredible scenes at @MercedesEQFE, after @svandoorne and @nyckdevries cross the line, picking up both championships �
�� 2021 @BMWi #BerlinEPrix | @Niobium_Nb pic.twitter.com/p5Kpr41MYU
Ezzel eltűnt a bő 4 másodperces előnye, de még ez sem zökkentette ki a pályafutása első győzelmét szerző Natót, miközben bizonytalan a jövője, és lehet, hogy jövőre már Di Grassi váltja őt a Venturinál, mivel a brazil alól kirántotta a széket az Audi kiszállása. A második helyen Oliver Rowlandet (Nissan e.dams) intették le, harmadikként Vandoorne ért célba, megelőzve Lotterer, Sims és Pascal Wehrlein (Porsche) trióját. A hajrában Sam Bird még megelőzte De Vriest, a hollandnak viszont a nyolcadik hely is elég volt a vb-címhez, aki tehát a 2019-es F2-es bajnoki címe után újra felért a csúcsra. Vele együtt pedig a Mercedes is világbajnok lett, órákkal azután, hogy elkezdték tényként kezelni a stuttgartiak kiszállását.
Jövőre tíz csapattal folytatódik a Formula–E az Audi távozása után, és ugyan a BMW is kiszáll a gyártók közül, de az Andretti privát csapatként a mezőnyben marad. Január 28-29-én rajtol el a bajnokság nyolcadik szezonja, a helyszín a szaúd-arábiai Rijád lesz.
A második futam végeredménye:
Fotó: Daimler
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.