Az F1 újítása miatt robbanhat ki az újabb botrány

Akár bojkotthoz is vezethet a Formula–1 újítása, több csapat ugyanis műszaki hibákkal szembesülhet a Brit Nagydíjon bemutatkozó sprintverseny miatti szabályváltozások okán.

gp2108_092928_n3i4171.jpg

A Brit Nagydíj hétvégéjén kísérleti jelleggel debütálnak a Formula–1-ben a kvalifikációs sprintversenyek. Megjelenésük azonban a silverstone-i hétvége menetét és más szabályokat is megváltoztat, például a Parc Fermé-szabályok is a szokottnál egy nappal korábban életbe lépnek, már a péntek kora esti órákra tolt időmérő edzés alatt.

Ez, valamint az, hogy a 100 kilométeres sprint miatt több kilométert tesznek meg a csapatok egy normál hétvégéhez képest, keresztbe tehet az Alpine-nak, az Aston Martinnak és a McLarennek is, mivel ezek a csapatok olyan kuplungrendszert használnak, amit meghatározott időközönként karban kell tartani –általában ez a pénteki szabadedzések után szokott megtörténni.

„Nem erre építették ezeket a kuplungokat, 300 kilométerenként új alátétekre és szervizelésre van szükségük” – magyarázta Andy Stevenson, az Aston Martin csapatmenedzsere a német AMuS-nak, hozzátéve, ha tudják a szezon előtt, mire számíthatnak, más kuplungokat építettek volna.

„Ha a teljes hétvégét ezekkel a kuplungokkal így kell teljesítenünk, nem tudjuk garantálni, hogy kibírják” – folytatta, mérgesen megjegyezve, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) érdemi segítséget nem biztosít. A felügyelőtestület legalábbis az érintett csapatok kuplungcserére vonatkozó szabályokat érintő felülvizsgálati kérelmét elutasította.

Stevenson állítása szerint az FIA egyik delegáltja aggályaikra mindössze annyit javasolt, hogy teljesítsenek kevesebb rajtgyakorlatot. Az Aston Martin csapatmenedzsere azt sem tartja kizártnak, hogy a csapatok emiatt kihagyják az egyik szabadedzést, amennyiben nem vezetnek eredményre az Osztrák Nagydíjat követő egyeztetések.

Alan Permane, az Alpine műveleti igazgatója reméli, hogy változik az FIA hozzáállása, és lehetőséget kapnak arra, hogy új tengelykapcsolót helyezzenek be, ami megbirkózik a megnövekedett igénybevétellel. „Ennek semmi köze nincs a rajtok számához” – szabadkozott Permane. – „Egyszerű elkopik, mert folyamatos használatban. Nem a rajtok jelentik a problémát, hanem a sebességváltások száma.”

Nem minden csapat küzd ezzel a problémával: a Mercedes kuplungja például 700 kilométert is kibír szervizelés nélkül. A német szaklap úgy tudja, az Aston Martin már megkereste motorbeszállítóját, az azonban nem tud segíteni a silverstone-iaknak, mivel nem áll rendelkezésre elegendő számú kuplung ahhoz, hogy két csapatot is ellássanak.

via PlanetF1.com

Fotó: Charles Coates / Motorsport Images (Aston Martin F1 Team)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3416609294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása