Újabb részletek derültek ki a két héttel ezelőtti defektekről, ugyanakkor a Pirelli hozzátette, hogy sem a Red Bull, sem pedig az Aston Martin nem sértett szabályt azzal, hogy alacsonyabb guminyomással versenyeztek, mint a többi csapat.
Lance Stroll és Max Verstappen azerbajdzsáni defektje még azok után is téma volt a Formula–1-es Francia Nagydíj médianapján, hogy a Pirelli kedden közleményben tárta fel azok okát. Igen ám, de a vizsgálati eredmények közzététele és a szigorúbb szabályok bevezetése ellenére újabb részletekre derült fény a veszélyes balesethez vezető esetek kapcsán.
Mindenekelőtt azt tette tisztába a sajtótájékoztatón Mario Isola, a Pirelli motorsportrészlegének főnöke, hogy minden csapat, így az Aston Martin és a Red Bull is betartotta a szabályokat, ugyanakkor elismerte, hogy Stroll és Verstappen vesztét is az okozta, hogy „a vártnál alacsonyabb guminyomással versenyeztek”, pedig a korábbi kommüniké erről nem tett említést, csak arról, hogy kerületi repedést találtak a gumi belső falán, ami a gumi futási állapota miatt következett be.
Ezt újra elismételve Isola annyit tett hozzá:
Mindkét gumiabroncs esetében ugyanaz volt a hiba. Ha nagy erő éri a gumikat egy guminyomásnál, ami a vártnál alacsonyabb, úgynevezett állóhullámok alakulnak ki. Az állóhullámok sok energiával terhelik a gumi belső részét, ami bizonyos ponton elszakad. Ez történt, és ezért voltunk ilyen helyzetben Bakuban
– idézi magyarázatát a RaceFans.
Arról is beszélt a szakember, hogy azért kellett frissíteni a gumihasználatra vonatkozó technikai direktívát, mert jelenleg nincs mód a guminyomások verseny közbeni ellenőrzésére. Ez csak a következő évtől fog változni, amikor is bemutatkoznak a Formula–1-ben a nagyobb, 18”-os átmérőjű kerekek. „Lesz egy állandó szenzor, aminek segítségével az FIA képes lesz ezt ellenőrizni” – jegyezte meg.
Elárulta: napjainkban is használnak szenzorokat a csapatok, de ezek nem egységesek, nincsenek is bekötve a Nemzetközi Automobil Szövetséghez.
Isola amellett, hogy újra elismételte, hogy az érintett csapatok az akkori előírásoknak megfelelően jártak el, hozzátette, hogy Lewis Hamilton mellett Sebastian Vettel gumijain is fedeztek fel vágásokat, ezek az esetek azonban nem hozhatóak összefüggésbe azzal, ami Stroll-lal és Verstappennel történt. „Ezeket a vágásokat biztosan a törmelék okozta, ami nem volt elég éles ahhoz, hogy elvágja a gumiszerkezetet” – magyarázta a szakportál kérdésére.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.