Három kanyarban is szigorúan fogják ellenőrizni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyfelügyelői a pályaelhagyásokat.
A tavalyi Portugál Nagydíj hétvégéjén már az első két szabadedzésen komoly kihívásnak bizonyult a pálya határain belül maradni, az év végi statisztikákból ki is derült, hogy Portimaóban regisztrálták a legtöbb négykerekes pályaelhagyást, de már idén is félreértések, összetűzések melegágya volt, hogy ki hányszor hagyta el a pályát – például a bahreini szezonnyitón is.
Szokásos hétvége előtti kommünikéjében tudatta Michael Masi, az FIA versenyigazgatója, hogy az 1-es, a 4-es és a 15-ös kanyaroknál szigorúan figyelik majd a pályaelhagyásokat – összegezte a Motorsport Week. Viszont annak kapcsán újra gumiszabályok lesznek érvényben, hogy hol mi számít a pálya határának: előbbi két kanyarban a kerékvető lesz a mérvadó, utóbbi esetben viszont az autó valamelyik részével kötelező lesz a pályán maradni.
Amennyiben ezek a feltételek nem teljesüljenek, az edzések folyamán körtörléssel büntetnek majd, a versenyen pedig, mint azt a korábbiakban is láthattuk – legutóbb a két héttel ezelőtti Emilia-romagnai Nagydíjon, Cunoda Juki esetében –, három figyelmeztetést követően időbüntetést szabnak ki az elkövető versenyzőre.
Hozzá kell tenni, hogy 2020-ban még versenyhétvégén belül is eltérő előírások vonatkoztak a pályaelhagyásokra, az 1-es és a 4-es kanyarok kapcsán ugyanis azt kötötték ki, hogy a fehér vonal jelenti a pálya szélét. Ám miután a pénteki nap folyamán összesen 125 kört töröltek, szombaton és vasárnap a mostani hétvégén is érvényes iránymutatást kellett követni.
Az algarvei pálya vonalvezetése érintetlen maradt az októberi futam óta, idén viszont már két zónában is lehet majd nyitni a DRS-t: a célegyenesben kijelölt, a tavalyinál egyébként rövidebb szakasz mellett a 4-es és 5-ös kanyarok közötti egyenesben is billenthetik a versenyzők a hátsó szárnyakat.
Fotó: Charles Coates / Motorsport Images (Pirelli F1 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.