F1: Tavaly átlagosan 42-szer fordult elő egy hétvégén – mi az?

A német Auto Motor und Sport szaklap valamennyi pályán történt kihágást górcső alá vett: a 22 oldalas bűnlajstromban aligha meglepő módon a pályaelhagyás volt a leggyakoribb tétel, de még ezen a fronton is meglepő összefüggésekre bukkantak.

si202007190295_news.jpg

Habár a koronavírus-járvány miatt a tervezettnél rövidebb volt a 2020-as szezon, tizenhét versenyhétvége is elégendőnek bizonyult ahhoz, hogy egy 22 oldalas lista kerekedjen azokból a kihágásokból, amik valamilyen büntetést vontak maguk után. A leggyakoribb szabálysértés kétségkívül a pályaelhagyás volt, ebből nem kevesebb mint 722-t rögzítettek, vagyis egy versenyhétvégén átlagosan 42-t, de a legtöbb esetben ezért csak figyelmeztették a pilótákat – írja a gpblog.com a német Auto Motor und Sport cikkére hivatkozva.

Ezzel szemben a csonka szezon a pénzbírságokon nagyon is éreztette hatását, ilyesféleképpen feleannyit keresett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), mint 2019-ben, számszerűsítve: 124 400 után „csak” 58 200 eurót, ami közel 21 millió forintnak felel meg.

A pályaelhagyás mellett a szezon folyamán felhasználható motorkomponens-mennyiségre, a sebességváltócserére vonatkozó, valamint az általános szabályokat sértették meg a csapatok, hatszor, négyszer, illetve tizenkétszer. Összesen 27 esetben alkalmaztak bokszutca-áthajtásos büntetést, ezek okai között a következők szerepelnek például: boxutcai sebességtúllépés, baleset okozása, biztonsági autó mögötti sebességtúllépés, valamint a boxutca kijáratánál található fehér vonal érintése, átlépése.

A videó megtekintéséhez kattints a „Megtekintés a YouTube-on” opcióra!

Különös esetekben is bővelkedett a tavalyi szezon, ezek közül az váltotta a legnagyobb visszhangot, amikor Oroszországban Lewis Hamilton tiltott helyen hajtott végre rajtgyakorlatot a verseny előtt, ami miatt két ötmásodperces időbüntetéssel sújtották. A rendhagyó esetek közé tartozott a Haasé is, amikor a Magyar Nagydíj felvezető körén Romain Grosjeannal és Kevin Magnussennel is információt osztott meg a csapat, aminek hatására kijöttek kerékcserére.

Az AMuS cikkéből az is kiderült, hogy Kimi Räikkönen volt a leggyakoribb gyorshajtó a boxutcában, összesen négy pénzbírságot kapott emiatt az Alfa Romeo versenyzője. A büntetések összege 200 és 1000 euró között mozgott – nyilván a sebességtúllépés mértékétől függően –, a felügyelőtestületet összesen 2400 euróval gazdagította a Jégember. A legnagyobb pénzbüntetéssel pedig a Mercedest sújtották, épp az oroszországi incidensek miatt kapott 25 ezer eurós csekket a brackley-i csapat, merthogy engedélyezték neki, hogy tiltott helyen próbáljon rajtot.

A második legmagasabb büntetési tétel is a Mercedesé, a bajnokcsapatnak további 20 ezer eurójába került szahíri baklövése, amikor a győzelemre esélyes George Russell autójára Valtteri Bottas kerekeit szerelték fel. A két incidens tehát összesen 45 ezer eurót, vagyis több mint 16 millió forintot vett ki a Mercedes zsebéből.

És akkor még említést sem tettünk a már tavasszal kirobbant autómásolási ügyről (hiszen nem egy adott versenyhétvégén történt esetről van szó), ami 400 000 eurójába és tizenöt konstruktőri pontjába fájt a Racing Pointnak, utóbbi a konstruktőri harmadik helybe került az idén Aston Martinná alakuló istállónak – a botrány hatására több mint 140 millió forinttal lett könnyebb a silverstone-iak pénztárcája.

A pályaelhagyásokra visszakanyarodva: legtöbbször a portimaói versenyhétvégén hagyták el négy kerékkel a pályát, szám szerint 194-szer. Az új helyszínen visszatérő Portugál Nagydíjon emiatt egy ötmásodperces időbüntetést is le kellett nyelnie Lance Strollnak, míg Romain Grosjeannak csakugyan egy beugró helyszínen, Imolában jelentett problémát pályán tartani az autóját.

Portimaót mégis Isztambul (93) követi a sorban, Imolát (83) és Monzát (52) megelőzve – viszont olyan hétvége is akadt, amikor egyszer sem regisztráltak ilyen esetet, mégpedig a Toszkán Nagydíjén, ami annak is betudható, hogy régimódi pálya lévén jóval kevesebb az aszfaltozott bukótér, mint a többi versenyhelyszínén, vagyis a csábítás is kisebb.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3816396044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása