Egy kisebb-nagyobb tűzijáték után Max Verstappen visszavette a vezetést a Bahreinben, a háromnapos teszt pedig egy némileg szokatlan jelenettel végződött.
Az utolsó órában egymást váltotta Max Verstappen, Cunoda Juki és Kimi Räikkönen az élen, miután mindhárman a leglágyabb és leggyorsabb C5-ös gumikra váltottak. Végül az első nap után az utolsón is Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, 1:28.960-as idejével több mint egy másodperccel javította meg csapattársa, Sergio Pérez délelőtti körét, noha mindkét köridő a C4-es abroncsokon született.
Nem kis meglepetésre azonban a Red Bull hollandjával csak Cunoda tudta tartani az iramot, szűk egy tizedmásodperccel maradt csak el az AlphaTauri újonca. Räikkönent Carlos Sainz is megelőzte a leintésig, ám ennél is meglepőbb volt a Ferrari jelenlegi és egykori pilótájának ütközése: a spanyol a hajtűkanyarnál próbált meg beszúrni a 2007-es világbajnok mellé, ám optimista manőverével érintőre vette a finn Alfa Romeóját.
� Sainz ve Raikkonen'in çarpışması #F1Testing pic.twitter.com/QFj5cP8WTJ
— F1 Sports (@F1Sportss) March 14, 2021
Egy mutatóban viszont a finn volt a legjobb: 165 körrel a nap legaktívabb versenyzője volt, de nem sokkal maradt le a tőle a 156 kört teljesített George Russell sem a Williamsszel.
Lewis Hamilton is próbálkozott a legpuhább Pirelliken, ám többször is hibázott a világbajnoki címvédő, ami arra enged következtetni, hogy a Mercedes W12 egyensúlya és hátsó tapadása miatt még fájhat a brackley-iek feje. A brit a célegyenes elején meg is forgott, amiről a mögötte érkező Nyikita Mazepin egy határozott kormánymozdulattal, majd gúnyos kacajjal vett tudomást.
Écoutez bien la réaction de Mazepin au spin de Lewis Hamilton ��#F1Testing #F1 #F12021
— Alerte F1 � (@AlerteF1_) March 14, 2021
pic.twitter.com/tNsaOSN6fl
Míg a délelőtti órákban egyáltalán nem fordultak elő meghibásodások, délután Sebastian Vettel huzamosabb időre a garázsba kényszerült, vélhetően az erőforrással adódtak problémák. 51 kört így megtett a négyszeres világbajnok, csakhogy a németnek egyetlen problémamentes etapja nem volt, ennek okán épphogy 100 fölé kúszott körszámban a német.
Két hét múlva pedig már élesben kell bizonyítania a mezőnynek, március 28-án a Bahreini Nagydíjjal rajtol a szezon.
Az utolsó tesztnap végeredménye:
Here’s who went fastest and the tyres and they used on the final day of testing! @BAH_Int_Circuit #F1 #Fit4F1 pic.twitter.com/m6A18BV09S
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 14, 2021
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.