Mindent vagy semmit – a jelek szerint nagyjából ennek szellemében készül a Formula–1 új, jövőre kezdődő érájára a Ferrari. Az olaszok olyan koncepcióval kísérleteznek, amivel akár a csúcsra is visszajuthatnak, de épp ugyanekkora esélye van az elvérzésnek is.
Láthatóan maga mögött hagyná már az elmúlt évek küszködéseit a Ferrari, ami nem is csoda, ugyanis 2016 után 2020-ban is győzelem nélkül zárt a maranellói istálló, mely 2008 óta nem nyert világbajnoki címet a Formula–1-ben. A Motorsport.com beszámolója szerint akár kockáztatni is hajlandó a Ferrari, hogy felzárkózzon a mezőny elejére; úgy tudni, vadonatúj, radikális motort vetnének be 2022-ben.
A forradalmi változásokkal kecsegtető koncepció kidolgozását Wolf Zimmermann vezeti, aki egykor annak révén, hogy egykor a brackley-i bajnokalakulatnál dolgozott, nemcsak átvenné a Mercedes 2014 óta technológiáját, hanem tovább is fejlesztené azt. Ennek részeként szétválasztanák egymástól a kompresszort és a motort, majd egy tengellyel kapcsolnák kötnék össze, továbbá az erőforráson belül változtatnának a motorelemek elrendezésén. Hasonló megoldást használ már a Honda is évek óta.
A kompresszor ezáltal a V6-os motor hűtődobozába kerülne, ami a hűtés mellett aerodinamikailag és tömeg szempontjából is kedvezőbb lehet, még ha rövid távon romlik is a megbízhatóság. Ha minden igaz, a forradalmi horderejű változásokra már Mattia Binotto csapatfőnök is áldását adta, azaz a Ferrari 19-re húz lapot: a lehető legtöbbet kihozva a 2022-es szabályváltozásokból, lehet, hogy sokat nyer, de az is elképzelhető, hogy veszíteni fog – ez viszont alapjaiban határozhatja meg az olaszok következő éveit, pláne úgy, ha a Red Bull kezdeményezésére elfogadják a motorok befagyasztását.
2019-ben a Ferrarié volt az egyik, ha nem a legerősebb motor a Formula–1-ben, feltételezhetően szabálytalan mivolt az olaszok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) titkos paktumához vezetett, ami után ebben a mutatóban a leggyengébbek voltak a tavalyi szezon folyamán. 1980 óta nem fordult elő, hogy ennyire rossz pozíció zárjon a Scuderia a konstruktőrök között, Charles Leclerc és Sebastian Vettel kettősével csak a hatodik lett – a négyszeres világbajnokot az idei évtől Carlos Sainz váltja, míg a német az Aston Martin gyári csapatánál folytatja.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.