Végleg lesöpörte a fordított rajtrács számtalanszor leszavazott gondolatát, arról viszont nem tett le az F1 irányítása, hogy új lendületet adjon a versenyhétvégéknek.
Számos ötlet felmerült már az elmúlt években annak kapcsán, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a Formula–1-es hétvégéket. Közülük a leggyakrabban a fordított rajtrácsos versenyeket emlegették, a felvetés azonban több alkalommal sem nyerte el minden csapat tetszését. Ez ellen a Mercedes tiltakozott a legvehemensebben, abszurdnak találták magát a gondolatot is, hogy Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast a legjobb autóban a rajtrács végére száműzzék.
A juniorszériákban és más sorozatokban alkalmazott fordított rajtrács a Formula–1 újonnan kinevezett vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint sem opció már többé, nyitott viszont az új ötletekre. Fel is merült egy, amit annyira ígéretesnek találtak, így már idén kipróbálhatják, működne-e a szombati sprintverseny. Erről Domenicali nyilatkozott a Motorsport.com-nak: „Már zajlanak az egyeztetések a csapatokkal az erre megfelelő fórumon, és úgy gondolom, ez az egy érdekes lehet.”
Az új vezérigazgató szerint azt is szorgalmazni kellene, hogy új arcok is az F1-be kerülhessenek, akiknek nincs sok lehetőségük a tesztelésre vonatkozó korlátozások miatt. „Figyelmet kell fordítanunk a valódi újoncoknak” – folytatta a korábbi csapatfőnök. – „Miután kevesebb a teszt, lehetőséget kell teremtenünk arra, hogy ne csak a szabadedzésen vezethessenek, ahogyan azt a szabálykönyv is írja.”
„Jó eseményeket tudnánk rendezni, kiemelve a tényt, hogy több rivaldafényt kell adnunk az újoncoknak. Szép számmal akadnak fiatal versenyzők, akik már a Formula–1-ben vannak, ez a folyamat viszont nem érhet véget” – tette hozzá. A RACER cikkéből az is kiderül, a csapatokkal már keresik a megfelelő megoldást arra, hogy kiemeljék az újoncokban rejlő értékeket.
Ez ugyanakkor nem oldaná meg azt a problémát, amit Jean Alesi boncolgatott az elmúlt időszakban saját fia példáján keresztül, miszerint őrült összegeket kell áldozni egy szezonra már a Formula–2-ben vagy a Formula–3-ban is, ami akár kétmillió dollárba is kerülhet…
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.