Kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy Jean-Karl Vernay gyakrabban vált márkát, mint más alsóneműt – a francia ősszel írt alá a Romeo Ferrarisszal, most mégis a Hyundai ETCR-fejlesztőversenyzőjeként jelentették be.
Meglepő névvel erősítette ETCR-felállását a Hyundai, csütörtök délelőtti közleményében ugyanis Jean-Karl Vernay szerződtetését erősítette meg a dél-koreai gyártó, holott szeptember végén az Alfa Romeo ETCR-programját futtató Romeo Ferraris már bejelentette saját versenyzőjeként.
Tavaly Vernay az olaszokkal indult a túraautó-világkupában is, megszerezve az Alfa Romeo eddigi legjobb eredményét: egy futamgyőzelemmel a harmadik helyen végzett az összetettben. A Hyundai kötelékében annak ETCR-fejlesztője lesz. Vernay versenyprogramjáról későbbre ígért részleteket a márka, a titkolózás szempontjából viszont jelentősége lehet annak, hogy Nick Catsburg épp a héten közölte, hogy 2021-ben nem indul a WTCR-ben, a TouringCarTimes hasábjain nyilatkozva ugyanakkor hozzátette, reméli, jövőre már újra minden a rendes kerékvágásban lesz, így ő is visszatérhez a túraautózáshoz.
A Veloster N TCR-t a Hyundai korábbi WTCR-pilótájával, Augusto Farfusszal együtt fejleszti majd. „Amikor megkerestek ezzel a lehetőséggel, nem tudtam rá nemet mondani, örömmel csatlakoztam a Veloster N ETCR projekthez, illetve a Hyundai Motorsport Customer Racing kötelékébe” – nyilatkozta Vernay a Hyundai sajtóanyagában. – „Mindig fantasztikus egy nagy gyártónak dolgozni, a Hyundai pedig hosszú távú vízióval rendelkezik, és izgatottsággal tölt el, hogy ennek része lehetek.”
„Jól ismerem Augustót, a mérnökök pedig már rengeteg munkát öltek a karosszériába és az e-kit-komponensekbe. Várom már, hogy ezt az előnyömre fordíthassam, ahogyan azt is, hogy kivegyem a részem az autó fejlesztéséből a következő hetekben, hónapokban. Így a Veloster N TCR legalább annyira sikeres lehet, mint a Hyundai korábbi TCR-konstrukciói” – tette hozzá a 33 éves francia.
Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke hozzátette, Vernay tökéletes választás tapasztalata és eredményei miatt (2017-ben bajnok lett a nemzetközi TCR-ben, épp Tassi Attilát legyőzve), az első tesztjére pedig már pár héten belül sor kerül.
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.