Magyarázat nélkül nyúltak bele a német túraautó-bajnokság idei menetrendjébe.
Május végén rajtolt volna el az eredeti tervek szerint a német túraautó-bajnokság szezonja, ám egy pénteki közleményben megerősítették, változik a DTM 2021-es naptára, indoklás nélkül vették ki az oroszországi Igora Drive-ot, így a tervezettnél három héttel később, június 18-20-án Monzában kezdődhet az új, GT3-as éra kezdetét jelentő idény. Viszont továbbra is nyolc versenyhétvégével kalkulálnak, júliusban ugyanis visszatér a mezőny a Norisringre, mely tavaly a koronavírus-járvány miatt került ki a menetrendből.
Így fest a DTM módosított 2021-es versenynaptára:
- június 18-20.: Monza, Olaszország
- július 2-4.: Norisring, Németország
- július 23-25.: Lausitzring, Németország
- augusztus 6-8.: Zolder, Belgium
- augusztus 20-22.: Nürburgring, Németország
- szeptember 3-5.: Red Bull Ring, Ausztria
- szeptember 17-19.: Assen, Hollandia
- október 1-3.: Hockenheim, Németország
Ahogy az látható, továbbra is tökéletes egyensúly áll fenn a németországi és azon kívül versenyek között, négyszer zarándokol majd másik országba a mezőny. Egyelőre öt csapat érkezését (Team Abt, Rosberg, Jenson Rocket RJN, GruppeM, 2 Seas Motorsport) jelentették be, ami pedig a versenyzőket illeti, a minap az Audi bejelentette Mike Rockenfeller és a tavalyi ezüstérmes Nico Müller maradását.
Nem zárják ki az ingolstadtiak, hogy további gyári versenyzőknek szorítsanak helyett az amúgy privát csapatoknál, így elképzelhető, hogy a regnáló bajnok René Rast is visszatér, habár legfeljebb „részmunkaidőben”, hiszen már bejelentették az Audi Formula–E-versenyzőjeként, és ugyan az elektromos sorozat versenynaptára korántsem végleges, máris két ponton ütközik a DTM-ével, ami többeket is érzékenyen érinthet a későbbiek során.
Emellett már az is biztos, hogy a Red Bull támogatásával Alexander Albon és Liam Lawson is bemutatkozik a sorozatban, de valószínűleg mások is vezethetik majd a Ferrari GT3 488-asaikat – felmerült például Nick Cassidy neve is –, hiszen a thai-brit teszt- és tartalékpilótaként továbbra is érintett az F1-ben, míg az energiaitalosok kapcsán péntek délelőtt jelentették be, hogy a Hitech GP színeiben fellép a Formula–2-be, de a juniorszériákat érintő bejelentéseket egy későbbi cikkünkben dolgozzuk fel.
Fotó: DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal