Tízéves Michelisz Norbert történelmi makaói sikere

Félelemmel utazott Makaóba, mégis magabiztos győztesként távozott. Hogyan is történhetett ez? Talán még ő sem tudja. Mindenesetre ma tíz éve, hogy Michelisz Norbert megszerezte a magyar autósport első nagy sikerét. A túraautó-vk tavalyi bajnoka a Braking News Motorsporton eleveníti fel akkori sikerét.

32876747023_841670e3b6_o.jpg

Volt ok az ünneplésre a magyar autósportban 2010. november 21-én, ugyanis első világbajnoki futamgyőzelmét szerezte Michelisz Norbert. Az akkor 26 éves versenyző első teljes évét futotta a túraautó-világbajnokságban. Meggyőzően alakult debütáló éve, pontszerzés követetett pontszerzést, majd a szuzukai első versenyen az első dobogó is összejött. A világ egyik legveszélyesebb utcai pályáján, a makaói Circuit da Guián még ennél ígéretesebbnek bizonyult, a második időt autózta a Zengő-Dension Team SEAT-jával, a szinte verhetetlen gyári Chevrolet-k szendvicsében, Rob Huff mögött, valamint Yvan Muller és Alain Menu előtt zárva.

Egy büntetés miatt azonban végül csak a hetedik helyről indulhatott az első versenyen. Magyarországon még éppen csak hajnalodott, amikor Michelisz magabiztos, mégis óvatos versenyzéssel az ötödik helyig zárkózott fel. Valamivel később, a második versenyen ennél is lehengerlőbb teljesítményt nyújtott, már a rajtnál: fenomenális indulásának köszönhetően a negyedikről az első helyre zárkózott fel! Egy pillanatra már úgy tűnt, hogy a mezőny megúszta baleset nélkül az indulást – mondjuk az csodával határos lett volna –, erre a Police-kanyarban a mezőny második fele feltorlódott, félbe is kellett szakítani a futamot.

Habár nagy volt a tumultuózus, csupán négy versenyző esett ki a baleset következtében. Húsz perc elteltével folytatódott a versenyt, Michelisszel csak az előző évi világbajnok, Gabriele Tarquini, valamint Huff tudta tartani a tempót. Fogást azonban sem az olasz, sem a brit nem talált rajta (sőt, csatájuk inkább egymás ellen zajlott, hiszen a világbajnoki második hely volt a tét, ami pontegyenlőséggel végül az olaszé lett), így az autósport történelmében első magyarként győzött nemzetközi versenyen. Ezzel nem mellesleg a legjobb újonc lett az adott évben, persze a Zengő-Dension Team teljesítménye is megsüvegelendő.

A WTCR sajtóirodájának közreműködésével a tizedik évforduló alkalmából az első nagy sikerről kérdeztük a történet főszereplőjét, Michelisz Norbertet.

Érzések és érzelmek szempontjából olyan, mint tavaly volt, talán egy-két szintnyi eltérés van

– emlékezett vissza tíz évvel ezelőtti sikerére Michelisz a Braking News Motorsport megkeresésére, utalva a WTCR bajnoki címére. – „Pályafutásom egyik legérzelemdúsabb pillanata volt. Ennek az az oka, hogy nagyon nehéz szezonom volt. Azt hiszem, korábban már kétszer is közel voltam a győzelemhez, de különböző okokból kifolyólag nem jött össze. Stresszes volt Makaóba utazni, mert korábban még nem versenyeztem azon a pályán.”

„Mindenki csak azt mondta, hogy legyek óvatos, mert ez egy olyan pálya, ami azonnal harap. Stresszes volt tehát a hétvége, épp ezért volt egészen hihetetlen, hogy Makaóban győztem először. Most, hogy így beszélek róla, nem mondom azt, hogy olyan, mintha tegnap történt volna, de alig néhány hónappal ezelőtt, nem pedig 10 éve. Sosem fogom elfelejteni” – folytatta a himesházi versenyző, majd magára a versenyre kitérve egy számára is megmagyarázhatatlan, meglepő folyamatról rántotta le a leplet.

„Nagyon különös volt a verseny, az első néhány kör után piros zászlóval félbe is szakították, de addigra már vezettem. A rajt előtt egyáltalán nem számítottam arra, hogy egyáltalán harcolhatok a győzelemért. A rajtom viszont nagyon jól sikerült, így a Mandarin-kanyarban már vezettem. Majd elragadott valami különös érzés, körről-körre kezdtem egyre magabiztosabb lenni.

Nem vagyok benne biztos, hogy bárki elhiszi nekem, de teljesen őszintén mondom, hogy a piros zászló után már tudtam, hogy meg fogom nyerni a versenyt.”

33306034400_0517685cd9_o.jpg

„Mégpedig azért, mert az időmérőről ismertem a pályát, és többé-kevésbé tudtam, hogy mit akarok csinálni. Néha a versenyzőkkel megesik, hogy úgy építenek önbizalmat, amit nem tudsz megmagyarázni, és ez történt akkor is. Ennek ellenére nem mondom azt, hogy könnyű győzelem volt, mert Gabriele [Tarquini, jelenlegi csapattársa – szerk.] folyton a sarkamban volt, de úgy éreztem, többé-kevésbé kézben tudom tartani a helyzetet. Versenyzőként pedig ezt a gondolkodásmódot keresed, mert ez kell ahhoz, hogy kihozd magadból a legjobbat. Ennek azonban olyan összetevői vannak, amiket nem tudsz megfejteni, megmagyarázni. Nagyon szép emlék” – zárta nosztalgiázását Michelisz Norbert.

Makaói sikerét továbbiak követték, aztán a Honda, majd a WTCR-korszakban a Hyundai gyári pilótája lett. 2019-ben pedig világkupagyőztes lett a Hyundai színeiben. A végképp történelmi diadalról többféleképpen is megemlékeztünk.

Így lett Michelisz a WTCR királya

Küzdelmesen indult Michelisz Norbert számára a 2019-es év, s utólag visszatekintve nem lehet elmondani azt sem, hogy a folytatás ki lett volna kövezve számára. Ő azonban elfogadta a kihívást: jött, látott és nyert!

WTCR: Hazajött Michelisz Norbi, robbant a szeretetbomba a repülőtéren

Hazajött Malajziából Magyarország új nemzeti hőse: elképesztő szeretet és mintegy 100-150 eksztatikus állapotban lévő rajongó fogadta a 2019-es WTCR-bajnok Michelisz Norbertet a budapesti repülőtéren.

Ezúton köszönjük Richard Rodgersnek, a WTCR sajtófőnökének, hogy közreműködött cikkünk elkészültében!

Fotó: FIA WTCC Archive

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9716291556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kováts Olivér/KO · http://brakingnewsmotorsport.blog.hu 2020.11.22. 10:33:27

@hannibal_barcas_111: Nem értjük, mi a probléma. A Braking News Motorsport az oldalunk nevű, egyébként ez egy teljesen friss, múltidéző anyag.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása