Így lett Michelisz a WTCR királya

Küzdelmesen indult Michelisz Norbert számára a 2019-es év, s utólag visszatekintve nem lehet elmondani azt sem, hogy a folytatás ki lett volna kövezve számára. Ő azonban elfogadta a kihívást: jött, látott és nyert!

aa5262dbca6c7198817efab96ba53f12.jpg

Már 2018 decemberében eldőlt, hogy Michelisz Norbert a 2019-es WTCR-szezonban is a Hyundai színeit fogja erősíteni – néhány héttel az idény kezdete előtt az is nyilvánvalóvá vált, hogy csapattársa marad a régi a regnáló bajnok Gabriele Tarquini személyében, viszont autója új köntöst kap. Nem ő volt azonban az egyedüli magyar induló idén: Tassi Attila a KCMG-Honda csapatával mutatkozhatott be a világkupában. A szezont megelőzően, az Autó Motor és Tuning Show-n beszélgettünk Michelisszel: akkor azt nyilatkozta, hogy „visszajött az étvágya”, és újult erővel, rendkívül izgatottan várja a kihívásokat.

Az előszezoni gyakorlásokat követően a teljesítménykiegyenlítő-rendszer, vagyis a BoP miatt Michelisz és Tarquini mellett a négyszeres világbajnok Yvan Muller is zúgolódott. Michelisz nem rejtette véka alá véleményét, miszerint csalódottsággal töltötte el, amikor szembesült a BoP-táblázattal, és meggyőződése volt, hogy minden eddiginél kedvezőtlenebb helyzetből várhatja az év második felét.

5fc1a9288110094faa5ded3629562581.jpg

Nehezen indult az év Michelisznek... | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

A marokkói hétvége nehezen is indult magyar szempontból, bár a betegséggel is küszködött Michelisz tisztázta, hogy főként a 2019-es Yokohama-gumik kezelése okozott neki problémát. A BRC magyarja mindhárom versenyen pontokat szerzett ugyan a 11., a 12., valamint a 8. helyen célba érve, de a háromból kettő pontszerzés csupán az új szabályoknak, azon belül is a pontrendszer módosításának volt köszönhető.

A bajnokság a Hungaroringen folytatódott, a hétvégét megelőzően pedig ismét a BoP-rendszerről szólt minden – François Ribeiro, a WTCR promótere a TAG Heuer-órájában fogadott arra, hogy az év végére a Hyundai is harcban lesz a bajnoki címért… Mindenesetre Michelisz a marrakeshihez hasonló, nehéz hétvégét jósolt magának, a magyar ezen ellenfelei szombaton be is igazolódtak: az első futamon tizedik lett. Vasárnap viszont nem kis meglepetést okozva, pole-lal tüzelte fel a mogyoródi nézőközönséget – ezt azonban nem tudta futamgyőzelemre váltani: a fordított rajtrácsos versenyt a lökdösődésekből fakadóan fel is adta, az utolsó viadalon pedig csapattársával, Gabriele Tarquinivel szemben maradt alul, de így is teljesült azon álma, hogy 2019-ben a hazai közönsége előtt állhatott először dobogóra.

img_5551.jpg

A Hungaroringen lett meg az első dobogó 2019-ben. | Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Két héttel később a Hungaroringtől alig 200 kilométerre eső Slovakiaringen randevúzott a WTCR mezőnye, amit a második hazai pályánknak tekinthetünk. Nagyon erősen kezdte a Hyundai a hétvégét, Nick Catsburg ugyanis mindkét pole-ra lecsapott, Michelisz Norbi pedig mindkét alkalommal mögötte zárt. Rendhagyó módon mindhárom verseny vasárnapra maradt: az elsőt a harmadik, a másodikat a hatodik, míg az utolsót – egy elrontott rajt után, akárcsak Magyarországon – a második helyen fejezte be. Ez is hatalmas ugrást jelentett Michelisznek, a szezon harmadánál a harmadik pozíciót foglalta el az összetettben, a Münnich Motorsport versenyzői mögött.

Hollandiában nem alakult túlságosan jól Michelisz sorsa: a szombati versenyen nullázott, miután előbb az időmérő edzésen, majd a versenyen szúrtak ki vele. A vasárnapi időmérőn legalább már egy harmadik időt összehozott – Yvan Muller kizárását követően –, amit egy hetedik és egy harmadik helyre tudott váltani. A zandvoorti harmadik futamon a dobogót kvázi ajándékba kapta csapattársától, Augusto Farfustól, aki az utolsó kör utolsó szektorában, a csapat kérésére engedett utat Michelisznek, aki a leintés utáni sajtótájékoztatóan elismerte, hogy a brazilnak kellene abban a székben ülnie, és nem neki.

A Zöld Pokol, vagyis a németországi Nürburgring Nordschleife jelentős mérföldkőnek bizonyult Michelisz 2019-es idényében. Már az időmérő edzéseken is jól ment a magyar, aztán az első versenyen egy parádés rajttal szerezte első szezonbéli győzelmét. A folytatás ennyire már nem alakult a hímesházai születésű pilóta szája íze szerint, a két vasárnapi futamról mindössze egy 8. hellyel távozott.

dd90b89eedad643dc59e9a3ddaf9bf52.jpg

Németországban jött a nagy áttörés – zsinórban négy pályán is nyert. | Fotó: Gregory Lenormand / DPPI

Láthatóan erőt tudott meríteni a németországi lendületből Michelisz; Vila Realban körrekorddal húzta be az első időmérőt, majd a nyitóversenyen sem talált legyőzőre. A fordított rajtrácsos futam betlivel végződött számára, az utolsón pedig tizedikként intették le. Utóbbi eredményekhez az is hozzátartozik, hogy szombatról vasárnapra drámaian visszaesett a Hyundai teljesítménye, így csak a 16. rajtkockába kvalifikálta magát – ellenben honfitársa, Tassi a Hondával első pole-ját szerezte, de a portugáliai diadalmenetnek az ő esetében egy bosszantó motorhiba vetett véget.

Az európai szakasz lezártával kéthónapos szünetre vonult a bajnokság, amit az ázsiai szakasz követett. Az idény kétharmadánál Michelisz magabiztosan őrizte a második helyet, míg Guerrierivel szemben 24 pont volt a lemaradása.

Kínában a szintén a riválisok között jegyzett, hazai pályán versenyző Lynk&Có-k nem muzsikáltak túlságosan jól, miközben Michelisz Norbi az első futamon rajtpozícióját megőrizve a negyedik helyen futott be. A vasárnapi kvalifikáción a fordított rajtrácsos rajtelsőség volt elérhető számára, amiből aztán győzelmet kovácsolt magának, amivel a vezetést is átvette a pontversenyben; az utolsó versenyen azonban már az első körben kilökték.

Igazi hullámvasút volt Michelisznek a szuzukai víkend. Az első időmérőt csak a 17. helyen zárta, s hiába javított az első futamon négy pozíciót, a győztes Guerrierivel szemben elveszítette az első helyet az összetettben. A fordított rajtrácsos pole-t zsinórban másodjára használta ki, idei negyedik sikerét aratva – korábban ennyi győzelmet még nem szerzett egy szezonon belül –, azonban a harmadik versenyen Guerrieri zárt előrébb, így újra az argentin kezébe került a gyeplő.

f8ba0c6c725cda855bf5ca197c928f8c.jpg

Ázsiában Guerrierivel harcolt a vk-elsőségért. | Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media) 

Makaó utcáira hatpontos hátránnyal érkezett meg a BRC magyarja, akinek a helyzetén nem sokat segített, hogy a második időmérőn piszkosul balszerencsés volt, emiatt két futamon is a 12. rajtkockából kellett indulnia. Az első versenyen második helyével újra az élre állt az egyéni pontállásban, miközben Guerrieri nullázott – ennek köszönhetően vasárnap egy 10. és egy 12. hely elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy kilenc pontot megőrizzen az előnyéből az év utolsó hétvégéje előtt.

2019 utolsó állomásán, a bajnokságba új helyszínként belépő Sepangban remekül alakult kezdetben a dolgok Michelisz számára: a szabadedzések egy 1. és egy 2. hellyel hangolt, később pedig egyik időmérő edzésen sem tudták legyőzni – ráadásul a riválisok közül is inkább Guerrieri tudta tartani a tempót, a két Lynk&Có-s, Muller és Thed Björk esélye már-már matematikai jellegűek voltak.

Az első versenyen könnyed rajt-cél győzelmet aratott, de a folytatás már nem alakult ennyire egyszerűen: bár a fordított rajtrácsos viadalon javított rajtpozíciójához képest, zseniális rajttal és első került, valamint némi szerencsével Guerrieri nyert, így az időmérők és a nyitófutam után 27 egységnyire hízott differencia 10 pontosra csökkent – a 30. verseny előtt viszont már csak ők maradtak, mint aspiránsok. Eleinte úgy tűnt, a technika ördöge 2017 után egy újabb bajnoki címet ragadhat el Michelisztől, de végül versenyképes állapotba került az #5-ös számú Hyundai, ellenben Guerrieri Hondája alaposan lelassult – ezzel meccslabdát kapott Michelisz, aki az utolsó körökben már nem vállalt kockázatot, az ötödik helyen célba érve ő lett a WTCR 2019-es bajnoka.

Kemény hétvégéi voltak, kemény ellenfelekkel kellett szembenéznie – nem véletlenül nevezték el az idei mezőnyt #WTCR2019SUPERGRID-nek –, de sikeresen helytállt. A Mi Bajnokunk.

Michelisz bajnoki szezonja számokban:

  • 372 pont
  • 5 győzelem
  • 10 dobogós helyezés
  • 4 pole pozíció
  • 1 leggyorsabb kör

715e51d8290e44e9b3783109d44cce7f.jpg

Michelisz, immár a WTCR új bajnokaként. | Fotó: Florent Gooden / DPPI

Nyitókép: Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2415353840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása