A háromszoros brit túraautó-bajnok, Gordon Shedden bizonyult a leggyorsabbnak a kétnapos barcelonai gyakorláson.
Az előző évekhez hasonlóan a WTCR 2019-es szezonját is egy kétnapos kollektív gyakorlás előzte, amit, akárcsak tavaly, Barcelonában rendeztek meg. A szezonnyitó sajtóeseménnyel egybekötött teszt első napján mind délelőtt, mind délután Esteban Guerrieri autójával futották meg a leggyorsabb kört: délelőtt ugyanis csapat- és honfitársa ült a #86-os Honda volánjával, és 1:54.738-as idővel zárt az élen az alfás Kevin Ceccon előtt, délután viszont már maga az argentin pilóta vezette az autót és 1:54.531-gyel felállította az etalonidőt, Jean-Karl Vernay Audiját megelőzve.
„Eléggé hasznos napon vagyunk túl. Több időmérős szimulációt is végeztünk, ami eléggé hasznosnak bizonyult, ugyanis felfedeztünk néhány problémát a jobb első felfüggesztésnél. A továbbiakban pedig fel kell gyorsítanunk a fejlődést, amennyire csak lehet”
– mondta Guerrieri az első napot követően. Az argentin azt is hozzátette, hogy ezen kívül olyan helyzetet is szimulált, mintha a Q1 végén lenne és egy gyorskört kellene odatennie; a próba pedig azt hozta, amire számítottak: kiderült, hogy néhány dolgon javítaniuk kell, de alapvetően jól állnak.
Ceccon zárt a harmadik helyen, bár a napja nem volt teljesen tökéletes, ugyanis tíz perccel a vége előtt megállt a pályán, ami után már nem kerültek elő a zöld zászlók. Az olasz a másik WRT-Audival Gordon Shedden követte, az ötödik pedig a négygyűrűsök holland újonca, Niels Langeveld lett, akinek a hátránya viszont már meghaladta az egy másodpercet Guerrieri köridejéhez képest. Tassi Attila csak a délelőtti szakaszban gördült pályára, de ennek ellenére a hetedik legjobb időt futotta meg a KCMG-Hondával.
Az első tíz helyezett Rob Huff-fal, az Alfa Romeo újdonsült igazolásával, Ma Qing Huával, a Comtoyou-Cupra volánja mögé átnyergelt Tom Coronellel és a Sébastien Loeb Racing marokkóijával, Mehdi Bennanival lett teljes.
Mindennek értelmében a Hyundai és a Lynk & Co is kiszorult a legjobb tízből. A dél-koreai márka részéről ugyebár csak a regnáló bajnok, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert volt jelen, akik bő kétmásodperces hátrányban a 13., illetve a 15. helyen zártak, míg a Cyan Racing pilótái közül Yvan Muller zárt a legelőrébb, és ő is csak a 14. lett. Thed Björk pedig annak ellenére végzett csak huszadikként, hogy a legtöbb kört tette meg.
A második napon pedig Shedden futotta meg a leggyorsabb kört 1:54.434-gyel, 74 ezredmásodperccel maga mögé szorítva Girolamit, akit Guerrieri követett a harmadik helyen, további 23 ezreddel lemaradva, a negyedik pedig a 2017-es nemzetközi TCR-bajnok, Jean-Karl Vernay lett.
A tesztnap után Shedden felhívta arra a figyelmet, hogy nem érdemes messzemenőbb következtetéseket levonni a köridőkből, ugyanis ezt a kétnapos gyakorlást mindenki kísérletezgetésekre használja fel elsősorban. A skót elárulta, hogy
„ez a kör nem lett annyira gyors, de több fronton is javult az autónk, amin a folytatásban is keményen fogunk dolgozni. A mai napnak nincs jelentősége, viszont a jövő hét már számítani fog. Különböző dolgokat próbálgattuk, igyekeztünk megérteni az autót, ugyanis a téli teszteket illetően kissé meg volt kötve a kezünk. Az elmúlt két nap az információgyűjtésről szólt, most pedig ezeket ki kell elemeznünk, és a lehető legjobban értelmeznünk”.
Az ötödik és a hatodik helyen Ceccon és Ma zártak, az alfás duó mögött pedig Langeveld lett a hetedik. A TOP-10-be még Tassi Attila, a PWR Racing Team újonca, Daniel Haglöf, valamint a Lynk & Co-s Yann Ehrlacher, a franciát Huff, Haglöf csapattársa, a tavalyi Európa-bajnok Mikel Azcona és Coronel követték.
Muller egy újabb 14. időt hozott össze, a mezőny hátsó felében további nagy nevek bukkantak fel: Andy Priaulx a 18., Tarquini a 19., Tiago Monteiro a 21., Michelisz Norbi a 22., Thed Björk pedig a 24. helyen végzett.
Három versenyző maradt távol a barcelonai nyitóeseménytől: Frédéric Vervisch, Augusto Farfus és Nick Catsburg az International GT Challenge Laguna Seca-i versenyén vesznek részt ugyanis ezen a hétvégén.
Érdemes még egyszer kihangsúlyozni, hogy ennek a tesztnek annyira nincs jelentősége, hogy tavaly azt az a John Filippi zárta az élen a Campos Racing Cuprájával, aki a szezont aztán a ponttabella 26. helyén zárta.
A barcelonai kollektív összetett végeredménye:
Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.