WTCR: Audi-elsőséggel zárult a barcelonai teszt
WTCR 2019: Barcelona - Előszezoni tesztek

A háromszoros brit túraautó-bajnok, Gordon Shedden bizonyult a leggyorsabbnak a kétnapos barcelonai gyakorláson.

1773e1d2bc8ccdcb7600275840671940.jpg

Az előző évekhez hasonlóan a WTCR 2019-es szezonját is egy kétnapos kollektív gyakorlás előzte, amit, akárcsak tavaly, Barcelonában rendeztek meg. A szezonnyitó sajtóeseménnyel egybekötött teszt első napján mind délelőtt, mind délután Esteban Guerrieri autójával futották meg a leggyorsabb kört: délelőtt ugyanis csapat- és honfitársa ült a #86-os Honda volánjával, és 1:54.738-as idővel zárt az élen az alfás Kevin Ceccon előtt, délután viszont már maga az argentin pilóta vezette az autót és 1:54.531-gyel felállította az etalonidőt, Jean-Karl Vernay Audiját megelőzve.

b20674080b3693650e1d712f6965b2c4.jpg

„Eléggé hasznos napon vagyunk túl. Több időmérős szimulációt is végeztünk, ami eléggé hasznosnak bizonyult, ugyanis felfedeztünk néhány problémát a jobb első felfüggesztésnél. A továbbiakban pedig fel kell gyorsítanunk a fejlődést, amennyire csak lehet”

– mondta Guerrieri az első napot követően. Az argentin azt is hozzátette, hogy ezen kívül olyan helyzetet is szimulált, mintha a Q1 végén lenne és egy gyorskört kellene odatennie; a próba pedig azt hozta, amire számítottak: kiderült, hogy néhány dolgon javítaniuk kell, de alapvetően jól állnak.

Ceccon zárt a harmadik helyen, bár a napja nem volt teljesen tökéletes, ugyanis tíz perccel a vége előtt megállt a pályán, ami után már nem kerültek elő a zöld zászlók. Az olasz a másik WRT-Audival Gordon Shedden követte, az ötödik pedig a négygyűrűsök holland újonca, Niels Langeveld lett, akinek a hátránya viszont már meghaladta az egy másodpercet Guerrieri köridejéhez képest. Tassi Attila csak a délelőtti szakaszban gördült pályára, de ennek ellenére a hetedik legjobb időt futotta meg a KCMG-Hondával.

Az első tíz helyezett Rob Huff-fal, az Alfa Romeo újdonsült igazolásával, Ma Qing Huával, a Comtoyou-Cupra volánja mögé átnyergelt Tom Coronellel és a Sébastien Loeb Racing marokkóijával, Mehdi Bennanival lett teljes.

Mindennek értelmében a Hyundai és a Lynk & Co is kiszorult a legjobb tízből. A dél-koreai márka részéről ugyebár csak a regnáló bajnok, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert volt jelen, akik bő kétmásodperces hátrányban a 13., illetve a 15. helyen zártak, míg a Cyan Racing pilótái közül Yvan Muller zárt a legelőrébb, és ő is csak a 14. lett. Thed Björk pedig annak ellenére végzett csak huszadikként, hogy a legtöbb kört tette meg.

4b8a8e6d5f5f11f03d4e72fad7ea5d5e.jpg

A második napon pedig Shedden futotta meg a leggyorsabb kört 1:54.434-gyel, 74 ezredmásodperccel maga mögé szorítva Girolamit, akit Guerrieri követett a harmadik helyen, további 23 ezreddel lemaradva, a negyedik pedig a 2017-es nemzetközi TCR-bajnok, Jean-Karl Vernay lett.

A tesztnap után Shedden felhívta arra a figyelmet, hogy nem érdemes messzemenőbb következtetéseket levonni a köridőkből, ugyanis ezt a kétnapos gyakorlást mindenki kísérletezgetésekre használja fel elsősorban. A skót elárulta, hogy

„ez a kör nem lett annyira gyors, de több fronton is javult az autónk, amin a folytatásban is keményen fogunk dolgozni. A mai napnak nincs jelentősége, viszont a jövő hét már számítani fog. Különböző dolgokat próbálgattuk, igyekeztünk megérteni az autót, ugyanis a téli teszteket illetően kissé meg volt kötve a kezünk. Az elmúlt két nap az információgyűjtésről szólt, most pedig ezeket ki kell elemeznünk, és a lehető legjobban értelmeznünk”.

Az ötödik és a hatodik helyen Ceccon és Ma zártak, az alfás duó mögött pedig Langeveld lett a hetedik. A TOP-10-be még Tassi Attila, a PWR Racing Team újonca, Daniel Haglöf, valamint a Lynk & Co-s Yann Ehrlacher, a franciát Huff, Haglöf csapattársa, a tavalyi Európa-bajnok Mikel Azcona és Coronel követték.

Muller egy újabb 14. időt hozott össze, a mezőny hátsó felében további nagy nevek bukkantak fel: Andy Priaulx a 18., Tarquini a 19., Tiago Monteiro a 21., Michelisz Norbi a 22., Thed Björk pedig a 24. helyen végzett.

Három versenyző maradt távol a barcelonai nyitóeseménytől: Frédéric Vervisch, Augusto Farfus és Nick Catsburg az International GT Challenge Laguna Seca-i versenyén vesznek részt ugyanis ezen a hétvégén.

Érdemes még egyszer kihangsúlyozni, hogy ennek a tesztnek annyira nincs jelentősége, hogy tavaly azt az a John Filippi zárta az élen a Campos Racing Cuprájával, aki a szezont aztán a ponttabella 26. helyén zárta.

A barcelonai kollektív összetett végeredménye:

wtcr_2019_barcelona_teszt.jpg

Fotó: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3514727605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása