Boldizs Bencét ugyan már a rajtnál lehagyták, így is eddigi legjobb futamát zárta a Zengő Motorsport újonca. A fordított rajtrácsos verseny így kettős Lynk&Co-győzelmet hozott, Michelisz pedig kilenc pozíciót javított.
Rég szegődött ennyi tekintet a Zengő Motorsportra, mint a hungaroringi WTCR-hétvégén, azok után ugyanis, hogy a nyitóversenyen Mikel Azcona a második helyről indulhatott, újoncként Boldizs Bence várhatta az élről a második futamot. A rajtnál persze megmutatkozott, hogy még nincs mögötte akkora rutin, de végül besorolt a negyedik helyre, az élre pedig a két Lynk&Co tört Yann Ehrlacher-vel és Yvan Mullerrel.
Óriási volt az adok-kapok a mezőny közepében, ennek eredményeként többen is összeakadtak a 2-es kanyarban, többek között Néstor Girolamit és Azconát is megforgatták, de az Alfa Romeo szabadkártyását, Luca Filippit sem hagyták ki a „kicsi a rakás” jelenetből, míg valamivel hátrébb Tom Coronel torpedózta meg Gabriele Tarquinit. Azcona nem sokkal később törött jobb első kerékkel tette le a Cuprát a Zengő garázsa előtt.
Hetedik helyével eddigi legjobb eredményét érte el Boldizs Bence. (Fotó: Paulo Maria / DPPI / FIA WTCR Media)
Miközben az élen Ehrlacher nagybátyja védőszárnyai alatt autózott, Boldizs mellett Santiago Urrutia, Nathanaël Berthon és a 15. helyről óriási kezdést bemutató Michelisz Norbert is elment, a hetedik helyhez azonban már ragaszkodott Zengő Zoltán új felfedezettje. Már majdnem három másodperc volt Ehrlacher előnye, amikor az semmissé vált a biztonsági autó pályára gördülésével.
Ekkor négy kör volt még hátra a versenyből, s mint a visszajátszásból kiderült, a 8-as kanyarnál nem értett szót egymással Coronel és a viseltes Hyundai-jal összevissza kacsázó Luca Engstler, így a holland a korlátba forgatta a német ifjoncot. A 8-as számú Hyundai csúnyán összetört, ezért volt szükség a sárga Honda Civic Type R és Bruno Correia szolgálataira.
A biztonsági autós szakasz révén 12-ről 14 körösre hosszabbított verseny 11. körében lengtek meg újra a zöld zászlók. Az újraindításnál Ehrlacher és Muller jócskán megléptek, miközben Boldizs Michelisz megelőzésével próbálkozott, de aztán Guerrieri feltartóztatására kellett figyelnie. A hajrában még Michelisz tett egy kísérletet arra, hogy hibázás kényszerítse Berthont, de nem járt sikerrel.
Ehrlacher-é a második verseny, tovább növelte előnyét a bajnokságban. (Fotó: Paulo Maria / DPPI / FIA WTCR Media)
Mullert pedig ugyan utolérte Jean-Karl Vernay az Alfa Romeóval, a Lynk&Co kettős sikerrel zárta a második futamot, Yann Ehrlacher idei harmadik győzelmével 40 pontosra növelte az előnyét a bajnokság élén. Muller és Vernay a dobogón, majd Urrutia és Berthon tette teljessé az első öt sorrendjét.
Három magyar is értékes pontokkal gazdagodott, Michelisz kilenc helyet javítva hatodik lett végül, Boldizs pedig hetedik helyével is legjobb WTCR-futamát zárta. Tassi Attila eközben csapatjátékosként is helytállt, a tabella második helyén álló, az első futamot megnyerő Guerrierit maga elé engedve 9.-ként zárt, csapattársa, Tiago Monteiro előtt. Negyedik magyar pilótaként Kismarty-Lechner Gábor a 18. helyen látta meg a kockás zászlót.
A harmadik versenyre 16:15-től kerül sor, amit a Sport 2 élőben közvetít, az Eurosport 2 pedig felvételről, 17:00-as kezdéssel tűz műsorra.
A második futam végeredménye:
Nyitókép: Murányi Gábor / Hungaroring Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal