WTCR: Tassi az első sorban, Boldizsé a fordított pole
WTCR 2020: Hungaroring – Időmérő edzés

Egy utólagos büntetésnek köszönhetően mégiscsak indulhat magyar versenyző a pole-ból Boldizs Bence személyében, Tassi Attila pedig második lett a WTCR hungaroringi időmérőjén.

60fb893c1892bd3a6c95985f974c0fcf.jpg

A kamion Európa-bajnokság második versenyének két felvonása között, az eredeti, 15:30-as kezdéssel rendezték meg a túraautó-világkupa hungaroringi időmérő edzését – háromfutamos fordulóról lévén szó pedig mindhárom szakasz komoly jelentőséggel bírt, amivel a szabályalkotók igencsak komplikált matematikafeladatot produkáltak a rajtsorrendek kialakításából.

Magyar szempontból már az első szakasz némileg csalódást keltő volt, mind a négy Hyundai-pilóta, köztük Michelisz Norbert is búcsúzott a Q1 végén; a tavalyi világkupagyőztes mindössze 16. lett. „Valamilyen műszaki problémával, motorgondokkal küzdöttünk az időmérőn, de nem tudjuk még pontosan az okát” – nyilatkozta Michelisz az MTI-nek, hozzátéve, hogy innen „csodát nem lehet tenni”, de igyekszik mindegyik futamon néhány pontot elcsípni.

07c4027010f1110e751f2740761582b8.jpg

A négy Hyundai már a Q1-ben kiesett. (Fotó: Xavi Bonilla / DPPI / FIA WTCR Media)

A Zengő Motorsport viszont két Cuprájával is továbbjutott a Q2-be: Mikel Azcona 2., Boldizs Bence pedig 12. lett; Tassi Attila eközben az 5. helyen ment tovább a Hondával. A nagyobb nevek közül a 2017-es világbajnok Thed Björk (Lynk&Co) és a Hungaroringre a tabella második helyezettjeként érkező Tom Coronel (Audi) is elhullott. A harmadik Zengő-Cuprával Kismarty-Lechner Gábor az utolsó lett, néhány hátrasorolás révén viszont a 20. helyről indulhat mindhárom futamon.

Tovább tündökölt a második szakaszban, az élen zárva jutott tovább a Q3-ban ugyanis Azcona, ám a fordított rajtrács miatt ez csak egy 10. rajthelyet jelent a spanyolnak. Azcona mellett a négy Münnich-Honda jutott tovább, míg a listavezető Yann Ehrlacher két 3. és egy 9. rajthelyet szerzett vasárnapra.

Eddigi legjobb kvalifikációs eredményét elérve a 11. helyen végzett a Q2-ben, azonban Gilles Magnus valamennyi Q1-es és Q2-es körét elvették, miután Audija nem felelt meg a minimum hasmagasságra vonatkozó előírásoknak, ennek révén Boldizs Bence a 10. pozícióba, egyúttal a fordított rajtrácsos pole-ba került, „kiszorítva” onnan a Lynk&Có-s Yvan Mullert.

hp1_9620.jpg

Tassi kiegyensúlyozott teljesítménnyel két futamon is a legjobb ötből indul. (Fotó: Hilbert Péter / Hungaroring Média)

Különös közjátékkal vette kezdetét az ötautós szétlövés a záróetapban, aminek révén eldőlt, hogy már biztosan Honda-dominanciát hoz a kvalifikáció, mivel Mikel Azcona lekéste a gyorskörét, azaz túl későn ért oda a boxutca kijáratához, így nem futhatott mért kört. A spanyol után Tassi hajtott pályára, az egyéni legjobbjához közeli idővel végül második lett, miután Monteiro és Néstor Girolami is hibázott, Esteban Guerrieri ellen azonban nem volt ellenszer.

A tavalyi évben a bajnoki címért az utolsó pillanatig küzdő, jelenleg is a bajnokság egyik legfőbb várományosaként tartott argentin több mint fél másodpercet vert Tassira. Guerrieri ráadásul nemcsak a Q3-at, hanem a Q1-et is az élen zárta, így a két edzéselsőség és a két pole mellett a maximális 10 pontot is megszerezte. Ezzel a Münnich Motorsport pilótája a harmadik helyre ugrott a pontversenyben, 7-tel 28 pontra csökkentette Ehrlacher-vel szembeni lemaradását. A 21 éves magyar viszont így is elégedett lehet, hiszen a futamokat az 5., a 8. és a 2. helyről kezdheti majd.

f6c7516b4db0435fd9b1b10d9135b7fd_1.jpg

Guerrieri mindent vitt, amit csak tudott – akár a Honda. (Fotó: Paulo Maria / DPPI / FIA WTCR Media)

A versenyeket 9:15-ös, 12:15-ös és 16:15-ös kezdéssel bonyolítják le vasárnap, a korábban már ismertetett közvetítési rendnek megfelelően.

A hungaroringi versenyek rajtsorrendjei (az eddig ismert rajtbüntetéseket követően):

Az első verseny:

wtcr_2020_hungaroring_r1_rajtracs.jpg

A második verseny:

wtcr_2020_hungaroring_r2_rajtracs.jpg

A harmadik verseny:

wtcr_2020_hungaroring_r3_rajtracs.jpg

Nyitókép: Xavi Bonilla / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8416244102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása