A Formula–1 év végén leköszönő elnök-vezérigazgatója megállapodott a Rio de Janeiró-i szervezőkkel a futamrendezésről, viszont ahhoz, hogy tényleg rendezhessenek nagydíjat, a környezetvédelmi hatóságukkal még meg kell vívniuk a maguk harcát.
Jelen körülmények között a koronavírus-járvány alakulásától is függ, de Chase Carey már 2021-ben helyet szorítana Rio de Janeirónak a Formula–1-es versenynaptárban. Az év végén az elnök-vezérigazgatói posztjáról leköszönő, a stafétabotot az ex-Ferrari-főnök Stefano Domenicalinak átadó vezető jó ideje folytatott már egyeztetéseket egy riói csoporttal egy alternatív helyszínről Deodoróban, ahol a 2016-os olimpia idején többek között jégkorong- és rögbimérkőzéseket bonyolítottak le.
A Motorsport.com brazil kiadása kiszivárogtatott egy szeptember 14-i keltezésű levelet, melyben Carey megerősítette Claudio Castrónak, Rio kormányzójának, hogy a Formula–1 Menedzsment (FOM) megállapodott az ottani pálya megépítéséért felelős, Rio Motorsports nevű konzorciummal. „Annak érdekében írok, hogy tájékoztassam Önt arról, hogy véglegesítettük a Rio Motorsport LLC-vel kötött szerződésünket a Rio de Janeiró-i Formula–1-es esemény rendezéséről és promótálásáról. A szerződések készen állnak a teljesítésre, a Formula–1 általi bejelentésre is sor kerülhet, amint minden szükséges engedélyt sikerült megszerezni a brazil és a riói hatóságoktól” – írta levelében a jelenlegi elnök-vezérigazgató.
Ahhoz, hogy elkezdődjenek a munkálatok, az INEA-nak, vagyis a nemzeti környezetvédelmi hatóságoknak meg kell állapítaniuk, milyen környezeti hatásokkal jár az aszfaltcsík kivitelezése. A vizsgálatok végezetével azok eredményét előbb az állami főügyésznek, majd az Állami Környezetvédelmi Bizottságnak kell továbbítani – utóbbi adja majd ki az engedélyt a kivitelezésre.
Miután a város az utolsó erdősített területeit is elveszítette, számos petíciót indítottak, amik Carey levelének hatására új erőre kaptak. A szervezőknek tehát még egy sor környezetvédelmi aggályt le kell győzniük, viszont Carey levele nem zárja ki annak lehetőségét, hogy Rio egy másik részén valósítsák meg a futamot.
Amennyiben viszont minden akadályt sikerül áthidalni, akár már jövőre új helyszínre költözhet a Brazil Nagydíj, amit 1990 óta Interlagosban rendeztek meg. A São Pauló-i pálya szerződése azonban 2020 végén kifut, az idei futamot pedig a pandémia miatt nem rendezik meg, a hosszabbításra pedig vajmi kevés esély van a promóter és a jelenlegi F1-es vezetés nem éppen erős kapcsolatát elnézve.
A brazil helyszínnek ugyanis az elmúlt években nem kellett versenyrendezési díjat fizetnie, még a Bernie Ecclestone-nal kötött megállapodásnak köszönhetően. 1978-tól 1989-ig Rióba látogatott el a Formula–1, csak akkor még Jacarepaguába, ám ezúttal egy új helyszínről van szó.
Fotó: Antonin Vincent / DPPI (Alfa Romeo Racing Media), Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal