Csütörtök reggel a Hyundai bejelentette, hogy valamennyi autójával visszalépett a túraautó-világkupa németországi hétvégéjétől.
Úgy tűnt, csillapodni látszik a bajnokság irányítása és a Hyundai között húzódó ellentét, legalábbis erre utalt az, hogy a gyengén sikerült zolderi nyitóhétvégét követően 97,5%-ra emelték a Hyundai-ok motorerejét, mint arról a TouringCarTimes értesüléseire hivatkozva a Braking News Motorsport is beszámolt.
Mint ismeretes, a Hyundai komoly hátrányban vághatott neki a 2020-as WTCR-szezonnak, a dél-koreai gyártót a motorerő-csökkentés mellett az egységes vezérlésre vonatkozó szabályzás is hátráltatta, amely alól több gyártó – az Audi, az Alfa Romeo és a Renault – is mentesült extra súly fejében. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport főnöke meg sem várta a belgiumi hétvégét, elege lett, így idő előtt távozott, újfent meglebegtetve, hogy a márka a kiszállást fontolgatja.
Ezzel szemben csütörtök reggel rövid közleményben tudatta a Hyundai Motorsport, hogy mindkét csapatával visszalép a németországi hétvégétől. A BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse és az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team autói tehát nem állnak rajthoz, ennek értelmében a regnáló világkupagyőztes Michelisz Norbert mellett Gabriele Tarquini, Luca Engstler és Nick Catsburg is kihagyja a következő két futamot.
Döntését azzal indokolja a Hyundai, hogy sem a gyártó, sem pedig ügyfélcsapataik nem részesülnek egyenlő bánásmódban a mezőny többi résztvevőjével szemben, úgy érzi a márka, nem látják szívesen a sorozatban. Közleményében hozzátette, továbbra is elkötelezettek aziránt, hogy nagy teljesítményű autóikkal egy olyan nemzetközi sorozatokban szerepeljenek, melyek méltóak a Hyundai N márkához.
Fotó: Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Quattroman 2020.09.26. 02:02:39
Akkor követett el nagy hibát a Hyundai amikor a Volvo "kiszállása" és a Cian elkészülése közti időben autókat adott Mülleréknek. Volt idejük a technológiát kielemezni és a kialakult paranoiájuk még mindig ilyen manipulálásokra sarkallja őket.