Peches szombat, mámoros vasárnap – Hefler Róbert először a dobogón!

A magyar Aston Martin-versenyző már második versenyhétvégéjén, a számára eddig ismeretlen Paul Ricard-on dobogóra állt a GT Cup Open Europe-ban. Hefler Róbert hasonlóan eredményes folytatásba reménykedik.

1420_79_63_1.jpg

Ha egyszer egy üzlet beindul, ahogy a mondás tartja, nincs megállás. Az elmúlt években a hazai és közép-európai formulaautózás sokat bizonyító Hefler Róbert biztatóan debütált a GT világában, aki néhány hete a Hungaroringen első versenyeit futotta Aston Martin-akadémistaként és a GT Cup Open Europe-ban, a Team Virage színeiben. A koronavírusmentes békeidőkben a Formula–1-es Francia Nagydíj helyszínéül is szolgáló Paul Ricard-on folytatódott az elmúlt hétvégén a bajnokság, ám annak köszönhetően, hogy a hungaroringi nyitány után változtattak a teljesítményballaszton, vagyis a BoP-n, a korábbinál jóval kiegyensúlyozottabb volt a mezőny, a Porschék előnye meg kisebb.

Amatőr hiba áldozata lett

Ezúttal sem indult gördülékenyen a hétvége Heflerék számára, elektronikai hiba miatt a csütörtöki első tesztet ki is kellett hagyniuk, péntekre viszont megoldották a problémát a Team Virage-nál, majd az első időmérőn hatodik időt autózott a magyar versenyző. „Tudtam, hogy nehéz nap lesz, hiszen összesen egy órám volt arra, hogy megtanuljam annyira a pályát, hogy az esti időmérőn helyt tudjak állni. Azt gondolom, többé-kevésbé sikerült, és egy elfogadható idővel a 6. helyet szereztem meg a szombati versenyre” – nyilatkozta Hefler a Braking News Motorsportnak.

1420_24_38.jpg

A szombati első versenyen óvatos rajtot vett az érdi pilóta, ami kifizetődőnek bizonyult, mivel két porschés – Aldo Festante és Joan Font – már két kanyar után egymásba akadt. Egy pozíciót javított, és már csak 1,3 másodpercre volt a harmadik helyezettől, további felzárkózásában azonban Mario Cordoni koccanásba torkolló, optimista előzési kísérlete akadályozta meg, ami miatt, amellett, hogy jelentős hátrányt szedett össze, a Vantage is megsérült.

A szóban forgó baleset 21:05-től tekinthető meg.

„Sajnos nagyon sok idő ott maradt, mivel az autót először nem tudtam újra sebességbe rakni és teljesen újra kellett indítani. Közel egyperces hátrányban folytattam a körözést, gondolva, mentjük a menthetőt. Az autó egyértelműen sérült volt, a kipufogó össze volt nyomódva és a hátsó lökhárítót egy lassítóernyőként magam után húzva haladtam tovább”

– mesélte a balesetről, amit Julien Gerbi csapatmenedzser „teljességgel érthetetlen megmozdulásnak” jellemzett oldalunk megkeresésére reagálva. Meglátása szerint a 20 éves magyar a nála 41 évvel idősebb olasz  veterán meggondolatlanságának áldozatául esett.

A 77-es Aston Martint végül hetedikként rangsorolták, a hajrában ugyanis Hefler váltótársa, Philippe Valenza lassú defektet kapott a pályán heverő törmelékek miatt, emiatt az egység számára idő előtt véget ért a verseny.

Biztató jelek után spanyol öröm a rádión

Hefler és Valenza motiváltan várták a vasárnapot, az első futamon ugyanis a sérült autóval is tudták tartani a lépést az élmezőny tempójával. A 25 éves spanyol az ötödik rajtkockába kvalifikált, majd felzárkózott negyediknek, a kései boxkiállás után Hefler Róbert a második helyen folytatta, amit meg is őrzött a leintésig, így a páros első összetett dobogójának örülhetett – persze, a célig vezető út sem volt kikövezve.

„Féltávnál egy jó taktikai húzásnak köszönhetően már a második helyen csatlakoztam be a futamba. Körülbelül 10 köröm volt még hátra; tudtam, hogy nagyon nehéz dolgom lesz, de mindent beleadtam. Ahogy fogytak a körök, úgy fogyott a gumi is, és úgy közeledtek mögöttem. A futam végén igyekeztem beosztani a maradék előnyünket, és csak behozni az autót a célba, azonban az utolsó előtti kanyarra is jutott még izgalom, mert egy lekörözött versenyző éppen előttem forgott meg nagy tempóval, és nem sokon múlott az sem, hogy ismét kiüssenek” – foglalta össze gondolatait a második verseny kapcsán.

1420_77_77.jpg

„Amikor leintett a kockás zászló, nagyon nagy kő esett le a szívemről, ugyanis végre ott tudtunk befejezni egy futamot, ahol szeretnénk”

– folytatta Hefler, aki a leintést követően a „Vamos” és a „Muchas Gracias” rádióba kiabálásával nyugtázta az eredményt, egyúttal köszönte meg a kemény munkát a Team Virage-nak.

„Azt gondolom, hogy nagyon megérdemelte már a csapat is, hiszen nagyon keményen dolgoztak szombat este, hogy újra összerakják az autót, amit ezúton is szeretnék nekik megköszönni. Külön szeretném megköszönni a szüleimnek, illetve partnerünknek, a Silicon Directnek, mivel a nehezebb versenyek ellenére továbbra is kitartóan támogatnak az utamon.”

„Nagyon bízom benne, hogy folytatódik ez az út, amin ezzel a dobogóval most elindultunk még sok hasonló fogja követni” – zárta mondandóját.

A nyomás hatására sem roppant össze

Csakúgy, mint két héttel ezelőtt, ezúttal is dicsérő szavakkal illette Hefler Róbert teljesítményét a Team Virage csapatmenedzsere. „Róbert előrébb lépett Le Castellet-ben, pedig nem is ismerte a pályát. Nagyon gyorsan alkalmazkodott, így egyhamar fel tudta venni csapattársa tempóját. Tökéletesen kontrollálni tudta a ránehezedő nyomást, folyamatosan javultak a szektorai, amikor erre kértük a rádión” – fogalmazott Julien Gerbi.

„Elképesztő megkönnyebbülést jelentett ez a versenyzők és a csapat számára egyaránt, a lezárások után ugyanis nagyon keményen dolgoztunk azon, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Ennél is lenyűgözőbb, és a csapat minden tagja értékelte, hogy a leintés után Róbert szólt néhány kedves szót spanyolul a rádión”

– méltatta csapat teljesítményét és utalt Hefler szép gesztusára.

1420_79_70_1.jpg

„Valenza nagyon erős tempót diktált a második verseny első felében, amivel feljött negyediknek. Későn ejtettük meg a boxkiállást, Róbert már a második helyen hajtott ki a boxutcából. Növelni tudta a tempóját, így meg tudta őrizni a pozíciót, egy fantasztikus második helyet szerezve nekünk. Leggyorsabbak voltunk a GT4-es autók között, továbbá a legtöbb Porsche előtt végeztünk” – értékelte a futamot.

A Paul Ricard-i hétvége után hosszabb szünetre vonul a mezőny, szeptember utolsó hétvégéjén Monzában folytatódik a kontinenssorozat. Az idény harmadik fordulóját Heflerék az egyéni összetett hatodik helyéről várják, míg a Team Virage negyedik a csapatok értékelésében.

Fotó: GT Cup Open Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1116178322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása