Formula–E: Da Costa érinthetetlen volt, meglógott a bajnokság élén
Formula–E 2019/2020: Berlin ePrix – 1. futam

Nem a szokásos izgalmakat hozta a Formula–E visszatérő versenye, de akciókból így sem volt hiány. Antonio Félix da Costa viszont mindebből ki tudott maradni, így sorozatban második győzelmét jegyezve szignifikáns előnyre tett szert listavezetőként.

Öt hónap után először rendeztek versenyt a Formula–E-ben, a hatfutamos berlini szuperdöntő első versenyének rendhagyó időpontot találtak. Az időmérő edzés a DS Techeetah-k fölényes elsőségét hozta, a piros lámpák kialvását követően meg is őrizte az első két helyet Antonio Félix da Costa és Jean-Éric Vergne kettőse, noha a francia beragadt a rajtnál. A regnáló bajnok átmeneti küszködését nemcsak kihasználni nem tudta a porschés André Lotterer, de jelentősen le is maradt a német.

Da Costáék esetében mintegy 8 másodperces előnyt szállt fuccsba a biztonsági autó megjelenésével, miután Robin Frijns a korlátban kötött ki a Maximilian Güntherrel folytatott csatája során. A Virgin Racing hollandja mellett a venturis Felipe Massa is összetörte az autóját, a brazil esetében viszont elegendő volt elrendelni a teljes pályás sárga zászlót.

Vergne még ezt megelőzően próbált fogást találni Da Costán, de második támadó üzemmódja kárba veszett Massa baleset miatt. Így Da Costa zsinórban másodjára nyert a Formula–E-ben, még ha az előző, marrakeshi versenyt február végén is bonyolították le, mindenesetre a portugál érinthetetlennek bizonyult, csapata viszont ennek ellenére nem lehetett nyugodt, mivel másodpercekkel a befutó előtt érte el energiaszintje a 0%-ot.

Pole-jának és magabiztos rajt-cél győzelmének köszönhetően 40 pontos előnyt épített ki Da Costa a tabella élén, míg a DS Techeetah kettős sikere az utolsó körben úszott el. Vergne ekkor hirtelen visszaesett a nyolcadik helyre, majd az audis Lucas di Grassival (Audi) koccanva meg is forgott – végül kijött a depóba a francia, pont nélkül zárt a Formula–E visszatérő ePrix-jén. A franciához hasonlóan nagy vesztesnek bizonyult a jaguaros Mitch Evans, aki szintén nullázott, miután lelassult, majd megforgatták.

Mialatt Da Costa mindenféle zűrből kimaradt, a dobogós helyezésekért is öldöklő csata zajlott. Ezekből Lotterer jött ki győztesen, aki egy utolsó próbálkozással happolta el a második helyet Sam Bird elől, az utolsó virgines versenyeit teljesítő brit a hetedik rajtkockából ennek ellenére harmadik lett.

Igaz, nagyot hajráztak a Mercedesek is, Nyck de Vriest negyedikként, Stoffel Vandoorne-t hatodikként intették le, pedig a belga csak a 15. helyről várhatta a rajtot. De Vries és Vandoorne közé Jérôme d’Ambrosio furakodott be, ezzel az ötödik hellyel legjobb szezonbéli eredményét érte el a Mahindra – épp akkor, amikor a csapat főnökének, Dilbagh Gillnek karanténba kellett vonulnia, miután igazoltan koronavírus-fertőzött lett.

Az utolsó pontszerző pozíciók esetében még utólag is volt fordulat, Maximilian Günthert ugyanis kizárták a versenyből, amiért a megengedettnél több energiát használt fel. A BMW-s kiválásával rögtön pontot szerzett az Audi pótpilótája, René Rast, aki a tizedik helyen ért célba, a korai fellángolást követően visszaeső Sébastien Buemi (Nissan e.dams), Di Grassi és Alexander Sims (BMW) mögött.

Csütörtökön, azaz a mai napon folytatódik a berlini villámhajrá, a versenyt ugyanúgy 19:03-tól rendezik, amit élőben közvetít az Eurosport 1. A teljes menetrendről előzetesünkben írtunk.

Az első berlini futam végeredménye:

Fotó: LAT Images / FIA Formula E Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/16106792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása