Nem a törmelékeknek köszönhetjük az izgalmas befutót, derült ki a Pirelli első vizsgálataiból.
Az első 50 kör ugyan unalomba fulladt, az utolsó két körről sokáig emlékezetes marad a Brit Nagydíj, miután Lewis Hamilton három keréken nyerte meg azt (ráadásul, mint arra utólag fény derült, a világbajnoki címvédő defektes gumival is 230 kilométer/órával robogott keresztül a Hangar-egyenesen), de defektet kapott a hajrában a másik mercedeses, Valtteri Bottas és a mclarenes Carlos Sainz is, míg a verseny elején Danyiil Kvjat szenvedett óriási balesetet, miután eldurrant a jobb hátsó gumi.
A leintést követően azonnal közölte a Pirelli, hogy átfogó vizsgálatot indít a defektek ügyében, amikkel kísértetiesen a 2013-asra kezdett hasonlítani az idei verseny. Kedd este már fejleménnyel is tudott szolgálni az olasz-kínai gumigyártó: a kezdetleges vizsgálatok során kimutatták, hogy az abroncsok elhasználódása vezetett a defektekhez. Noha Max Verstappen utolsó körökben lecserélt gumiján 50 vágást találtak, miközben a futamgyőztes Hamilton arra gyanakodott, a Kimi Räikkönen Alfa Romeójáról levált szárnyelemek rongálták meg az abroncsokat, a Pirelli magyarázata is logikus.

Kihasználva a Kvjat balesete miatt elrendelt biztonsági autós szakaszt, a legtöbb versenyző már a 13-14. körben megejtette boxkiállását, vagyis a kritikus fázisban már körülbelül 40 kör volt a gumikban, ami egyrészt a versenytáv háromnegyede, de az sem elhanyagolható szempont, hogy Silverstone-t mindig is a leggumigyilkosabb pályák közé sorolták. Mindemellett a bal első gumik kapják a legnagyobb terhelést a közel 6 kilométeres nyomvonalon, így érthető, miért azok durrantak el sorra a hajrában.
A Pirelli egyúttal azt is bejelentette, hogy minden aggodalom ellenére nem változtat a gumikiosztáson a második silverstone-i hétvégére, vagyis az előző hétvégéhez képest eggyel puhább gumipalettát (C2, C3, C4) bocsátanak a csapatok rendelkezésére a 70. Évforduló Nagydíjon. Elővigyázatosságból újragondolják a prognosztizált élettartamot, illetve megnövelik az ajánlott minimum guminyomást, ezzel is valamelyest tehermentesítve a konstrukciót.
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database, McLaren Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal