2023-ban rendezik az első futamot a kelet-magyarországi Hajdúnánásban, az ottani komplexumot a tervek szerint 65 milliárd forintból húzzák fel.
Mint arról már korábban szó esett, több mint 30 év után először, 2023-ban újra MotoGP-nagydíjat rendez Magyarország, a bajnokság jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött szerződés nyolc évre szól – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter egy szombati sajtótájékoztató keretében.
A korábbi ígéretnek megfelelően Kelet-Magyarországon, a Debrecen-Miskolc-Nyíregyháza háromszögben, azon belül is Hajdúnánás határán építik meg a MotoGP-pályát. Az MTI tudósításából kiderül, a beruházás mintegy 65 milliárd forintba kerül, de ebben benne vannak a pályát körülvevő kiszolgáló létesítmények, a tréning-, a konferenciaközpont, valamint egy szálloda is. Korábbi sajtóértesülések alapján a 65-ből 20,4 milliárdot már jövőre a pálya építésére fordítanak.
Tiba István és Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szólláth Tibor (Fidesz-KDNP) polgármester, Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke, Talmácsi Gábor világbajnok gyorsasági motorversenyző és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is jelen volt a szombati sajtótájékoztatón. | Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI
A befektetéssel az a célja a kormánynak, hogy korszerű, multifunkciós, ugyanakkor üzemeltetés szempontjából gazdaságos pályát húzzon fel, mindezt annak reményében, hogy Győr és Kecskemét után Debrecen, valamint a keleti régió is hazai járműipari központtá váljon. Kitért arra is Palkovics, hogy a kormány elfogadta az autó-motorsport stratégiát is, ami a sportág támogatása mellett az infrastruktúra fejlesztésére, az oktatásra, valamint az edzőképzésre is jelentős hangsúlyt helyez.
Nagy reményeket táplál a hajdúnánási aszfaltcsíkkal szemben a kormány, olyannyira, hogy Kósa Lajos országgyűlési képviselő szerint „a kétkerekű közlekedés lehet a megoldás” a nagyvárosi közlekedés problémáira, amellett, hogy nagyban hozzájárul ahhoz, hogy mind gazdasági, mind turisztikai szempontból fejlődjön a térség.
A Nemzeti Sport megtudta, hogy a pálya nyomvonala az óramutató járásával ellentétes irányú lesz, amin lehet, hogy már 2022-ben látunk versenyt.
Nyitókép: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ZON 2020.06.22. 12:23:37
Ez megint csak a közpénzlopásról szól, meg hogy Debrecent futtassák Budapest kárára, mert ott nekik kedves a városvezetés.