Nyolc évre írt alá Magyarországgal a MotoGP

2023-ban rendezik az első futamot a kelet-magyarországi Hajdúnánásban, az ottani komplexumot a tervek szerint 65 milliárd forintból húzzák fel.

ap-217te96h51w11_news.jpg

Mint arról már korábban szó esett, több mint 30 év után először, 2023-ban újra MotoGP-nagydíjat rendez Magyarország, a bajnokság jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal kötött szerződés nyolc évre szól – jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter egy szombati sajtótájékoztató keretében.

A korábbi ígéretnek megfelelően Kelet-Magyarországon, a Debrecen-Miskolc-Nyíregyháza háromszögben, azon belül is Hajdúnánás határán építik meg a MotoGP-pályát. Az MTI tudósításából kiderül, a beruházás mintegy 65 milliárd forintba kerül, de ebben benne vannak a pályát körülvevő kiszolgáló létesítmények, a tréning-, a konferenciaközpont, valamint egy szálloda is. Korábbi sajtóértesülések alapján a 65-ből 20,4 milliárdot már jövőre a pálya építésére fordítanak.

download_1_3.jpg

Tiba István és Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szólláth Tibor (Fidesz-KDNP) polgármester, Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség elnöke, Talmácsi Gábor világbajnok gyorsasági motorversenyző és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is jelen volt a szombati sajtótájékoztatón. | Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI

A befektetéssel az a célja a kormánynak, hogy korszerű, multifunkciós, ugyanakkor üzemeltetés szempontjából gazdaságos pályát húzzon fel, mindezt annak reményében, hogy Győr és Kecskemét után Debrecen, valamint a keleti régió is hazai járműipari központtá váljon. Kitért arra is Palkovics, hogy a kormány elfogadta az autó-motorsport stratégiát is, ami a sportág támogatása mellett az infrastruktúra fejlesztésére, az oktatásra, valamint az edzőképzésre is jelentős hangsúlyt helyez.

Nagy reményeket táplál a hajdúnánási aszfaltcsíkkal szemben a kormány, olyannyira, hogy Kósa Lajos országgyűlési képviselő szerint „a kétkerekű közlekedés lehet a megoldás” a nagyvárosi közlekedés problémáira, amellett, hogy nagyban hozzájárul ahhoz, hogy mind gazdasági, mind turisztikai szempontból fejlődjön a térség.

A Nemzeti Sport megtudta, hogy a pálya nyomvonala az óramutató járásával ellentétes irányú lesz, amin lehet, hogy már 2022-ben látunk versenyt.

Nyitókép: Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8715904562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2020.06.22. 12:23:37

Az avataromból nyilván látszik,hogy szeretem a motorokat. De ettől még maximális ostobaság OTT egy pályát építeni ennyi közpénzből. Sávolyon már kész a pálya infrastruktúrájának egy része, azt veszni hagyni ostobaság. Tényleg azt képzeli valaki, hogy Hajdúnánáson lesz elég szálláskapacitás egy VB. futam nézőinek ?

Ez megint csak a közpénzlopásról szól, meg hogy Debrecent futtassák Budapest kárára, mert ott nekik kedves a városvezetés.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása