Az F1-et és a WRC-t is megjárt lengyel versenyző úgy látja, komolyan kell vennie versenytársait, már csak azért is, mert egy teljesen új szituációt kell megszoknia a német túraautó-bajnokságban.
Miután távozott a Williams Formula–1-es csapatától, idén februárban bejelentették, hogy a DTM-ben folytatja pályafutását Robert Kubica – a lengyel a formulaautós nevelősorozatokból ismert ART Grand Prix színeiben, egy BMW-vel áll rajthoz. Az egyszeres nagydíjgyőztes a héten részt vett a sorozat előszezoni tesztjén, melyet összesítésben a 12. legjobb idővel zárt, emellett majdnem 2000 kilométert tett meg a Nürburgringen.
„Igyekszem reálisan tekinteni a lehetőségeimre, továbbá az idei évre. Úgy látom, nagyon magas színvonalú a mezőny, így olyan lesz, mintha mély vízbe ugrottam volna, tekintve, hogy nincs tapasztalatom ezekkel az autókkal versenykörülmények között” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak a 35 esztendős pilóta.
A TouringCarTimes hasábjain a DTM és az F1 közötti különbségekbe, valamint a technikai részletekbe is jobban belement: „A DTM nagyon egyedi, nagyon más az F1-hez képest. Nem volt könnyű az átállás, hiszen eddig pályafutásom 99%-át vagy gokartban, vagy együléses versenyautóban töltöttem. A DTM-ben mások a szabályok, olyan, mint egy GT-autó egy együléses autó aerodinamikájával, nagyon sok leszorítóerővel” – mondta, hozzátéve, hogy BMW-jén aránylag kevés módosítást kellett elvégezni: a sebességváltó pillangófül, valamint a fékerőeloszlás-állító került át a bal oldalra.
„Az átállás nem volt annyira megterhelő, ugyanis miután alacsonyabbak a G-erők, kevesebb fizikai stressz éri a testet. Viszont korábban még nem versenyeztem úgy pályán, hogy tető van a fejem felett, így a forróság nagyobb tud lenni az autóban, mint amihez hozzászoktam. Az autó beállítása is egészen egyedülálló, de folytatjuk a munkát és vele együtt az alkalmazkodást. Ez egy új szituáció, mert a versenyek is rövidebbek, így összességében nincs miért aggódnom fizikai szempontból. A vezetési stílusra azonban még rá kell éreznem” – részletezte.
Az már biztos, hogy a DTM-ben is igen szigorú óvintézkedések lesznek érvényben, nem csak a Formula–1-ben, ennek ellenére Kubica bízik abban, hogy még idén visszatérhetnek a szurkolók a lelátókra – honfitársai mellett a németek részéről is nagyobb számban remél támogatást:
„Remek munkát végez az ITR rendezés szempontjából, a csapatok és a szervezők is elővigyázatosak. Senki sem tudta, mi történhet, így naponta kellett reagálniuk egy folyamatosan változó helyzetre. Örülök annak, hogy végre elkezdődhet a bajnokság, ugyanakkor sajnálatos a rajongók miatt, mert már vártak, hogy jöhessenek a versenyekre. De ki tudja, később talán még erre is lesz lehetőség.”
A háromszori módosításon átesett versenynaptár értelmében augusztus első hétvégéjén, Spa-Francorchamps-ban rajtol majd a 2020-as DTM-idény. Erős lesz a felhozatal, mivel kétszeres bajnokként Marco Wittmann és a címvédő René Rast, valamint a 2013-as bajnok Mike Rockenfeller is indul, Kubica mellett pedig további két újonc csatlakozik a mezőnyhöz, Fabio Scherer és Ed Jones személyében, akik a másik privát csapat, az audis WRT szekerét tolják.
Fotó: BMW Motorsport Press
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.