Az első életjelek: újra pályán a DTM

Több mint három hónapnyi csúszással ugyan, de lezavarta előszezoni gyakorlását a német túraautó-bajnokság: Audi-fölény, Kubica-debütálás, valamint egy meglepetésvendég.

p90391271_highres_nuerburgring-ger-8th.jpg

Eredetileg márciusban és Monzában rendezték volna meg, de a koronavírus-járvány miatt csak az elmúlt napokban, a sorozat szempontjából sokkal központibbnak számító Nürburgringen bonyolíthatták le a német túraautó-bajnokság (DTM) előszezoni tesztjét. Természetesen ennek ellenére nem tekinthettek el a járvány elleni védekezés legfontosabb protokollelemeitől, mint a távolságtartás, a rendszeres lázmérés vagy az állandó maszkviselés.

A WRT harmadik Audijába az utolsó utáni pillanatban beültetett Ferdinand Habsburg zárt az élen, az osztrák a második és a harmadik napot is az élen zárt, utóbbin 1:18.911-gyel lett az első. Az osztrák mögött svájci márkatársa, Nico Müller, harmadikként pedig az utolsó napot uraló, kétszeres bajnok René Rast végzett. Ellenben az első napot 1:19.204-gyel az élen záró Philipp Eng csak hetedik lett a listán, ráadásul a BMW-sek között is csak harmadik, Sheldon van der Linde és Timo Glock is gyorsabb volt nála.

a202886_medium.jpg

A gyári csapatok egyszerre csak egy, míg a két privát alakulat (az ART és a WRT) pedig két autóval dolgozhatott. Ennek köszönhetően Robert Kubica a gyakorlás egyik legszorgalmasabb pilótája volt, 541 kört és közel 2000 kilométert tett meg, első éles DTM-eseményét pedig a 12. idővel zárta. Nála csak az audis Mike Rockenfeller volt többet pályán, a 2013-as bajnok 569 kört (2065 km) teljesített, míg a komplett mezőny négynapos mérlege 5265 kör és 19107 kilométer.

Így az egyes napokon általában 9-13 versenyző fordult meg a pályán, de a négy nap folyamán mindenkinek sikerült mért időt futnia. Vagyis majdnem: darabra megvolt ugyan a 16 autó, de Ed Jones nem gördült pályára, ráadásul csütörtökre az egyik autóját is elvesztette a WRT, miután a kék színű Audijánál technikai problémák merültek fel szerda délután, Fabio Schererrel a volánnál. Ennek ellenére meglepetésvendég is akadt a belga csapatnál, ugyanis csütörtökön az egyik autóját Harrison Newey vezette. Az F1-es mérnökguru Adrian Newey F3-ból ismert, 21 éves fia az utolsó helyen végzett ugyan, de csupán nyolc és fél tizeddel maradt el Habsburg körétől, másféllel az előtte záró Loïc Duvalétól.

A háromszor is módosított versenynaptár értelmében augusztus 1-2-án, Spa-Francorchamps-ban veszi majd kezdetét a 2020-as szezon.

A négy tesztnap összesített végeredménye:

  1. Ferdinand Habsburg (osztrák, Audi RS 5 DTM) – 1:18.911
  2. Nico Müller (svájci, Audi RS 5 DTM) – 1:18.944 (+0,033 mp.)
  3. René Rast (német, Audi RS 5 DTM) – 1:19.028 (+0,117 mp.)
  4. Jamie Green (brit, Audi RS 5 DTM) – 1:19.037 (+0,126 mp.)
  5. Sheldon van der Linde (dél-afrikai, BMW M4 DTM) – 1:19.070 (+0,159 mp.)
  6. Timo Glock (német, BMW M4 DTM) – 1:19.157 (+0,246 mp.)
  7. Philipp Eng (osztrák, BMW M4 DTM) – 1:19.204 (+0,293 mp.)
  8. Robin Frijns (holland, Audi RS 5 DTM) – 1:19.214 (+0,303 mp.)
  9. Jonathan Aberdein (dél-afrikai, BMW M4 DTM) – 1:19.230 (+0,319 mp.)
  10. Mike Rockenfeller (német, Audi RS 5 DTM) – 1:19.286 (+0,375 mp.)
  11. Lucas Auer (osztrák, BMW M4 DTM) – 1:19.476 (+0,565 mp.)
  12. Robert Kubica (lengyel, BMW M4 DTM) – 1:19.493 (+0,582 mp.)
  13. Fabio Scherer (svájci, Audi RS 5 DTM) – 1:19.511 (+0,600 mp.)
  14. Marco Wittmann (német, BMW M4 DTM) – 1:19.581 (+0,670 mp.)
  15. Loïc Duval (francia, Audi RS 5 DTM) – 1:19.587 (+0,677 mp.)
  16. Harrison Newey (brit, Audi RS 5 DTM) – 1:19.761 (+0,850 mp.)

Fotó: BMW Motorsport Press, Audi Communications Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5115806098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása