Új, az olajfogyasztásra is vonatkozó direktívákat hirdetett ki az FIA, amiben a Ferrarinak is szerepe lehet.
Mielőtt a koronavírus-járvány, valamint az azzal összefüggésben halasztott, illetve törölt versenyek kerültek volna fókuszba, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Ferrari titkos megállapodása volt beszédtéma, ami a nem Ferrari-motoros csapatok körében komoly közfelháborodást váltott ki. Vélhetően az olaszok tavalyi motorja nem volt teljes mértékben fedhető a szabályok szempontjából, az ellenfelek pedig az egyezség részleteit követelték, de hiába.
Kapcsolódó cikkeink a témában:
Úgy tűnik azonban, hogy megvan az első hozadéka az FIA és a Ferrari szövetségének, a felügyelőtestület ugyanis nyilvánosságra hozott egy szabálycsomagot az olajfogyasztás, valamint az ERS menedzselésére vonatkozóan – tudósít a The Race.
A 0018/20-as technikai direktíva az ERS-rendszerek által vissza nyert energia felhasználását mérő szenzorra vonatkozik. Ennek értelmében a július eleji idénykezdettől fogva a Mercedes, a Ferrari, valamint a Red Bull – tehát a tavalyi év három legjobb csapata – autóiban már az újfajta érzékelőket kell használni, majd később a többi csapatnak is. A 0019/20-as pont pedig szigorúan meghatározza, hogy mostantól a motor 100 kilométerenként legfeljebb 0,3 liter olajat égethet el. Ennek ellenőrzésére új mérési és tömítési eljárásokat vezet be az FIA, a motorba betöltött olaj mennyiségének fizikai mérésére vonatkozóan is.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal