A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) péntek este közölte, hogy lezárta a Ferrari motorjával kapcsolatos vizsgálatokat, ám a részleteket nem hozza nyilvánosságra.
Tavaly a szezon második felében gyanúsan erős hajtásláncával került a figyelem középpontjába a Ferrari, annyira, hogy a riválisok már csalással vádolták az olaszokat. Bizonyos kiskapuk becsukása végett az év utolsó harmadában több direktívával is pontosította a technikai szabálykönyvet a Nemzetközi Automobil Szövetség, sőt a Brazil Nagydíj után több, a Ferrari erőforrásához kapcsolódó alkatrészt is lefoglaltak az illetékesek.
Az elmúlt hónapokban csend övezte a Ferrari ügyét, amit az FIA egy meglehetősen furcsán fogalmazott kommünikével tört meg, egyúttal zárt le: megerősítette benne a szövetség, hogy megállapodott a Ferrarival, de azt már nem fogjuk megtudni, hogy lényegében miben.
„Számos átfogó technikai vizsgálatot követően az FIA megerősíti, hogy lezárta a Ferrari Formula–1-es erőforrásaival kapcsolatban, továbbá megállapodott a csapattal. Az egyezség részletei azonban az érintett felek között maradnak” – olvasható az FIA honlapján.
„Az FIA és a Ferrari emellett számos technikai vállalásban is megállapodtak, amik a következő évek folyamán a Formula–1-es motorok ellenőrzését fogják javítani, továbbá a Ferrari asszisztálni fog az FIA-nak a károsanyag-kibocsátást és fenntartható üzemanyagokat érintő kutatásaiban.”
Így lényegében nem derült ki, hogy a Ferrari tavalyi V6-osa legális volt-e, vagy sem. A hivatali kommunikációban is szokatlannak számító szövegezés alapján azonban nem zárható ki annak eshetősége, hogy a hajtáslánc valóban szembement az előírásokkal.
Az idei évre egyébként nem változtak lényegesen a technikai szabályozások, a legradikálisabbnak az számít, hogy a csapatoknak egy második üzemanyagátfolyásmérőt is be kell építeniük az általuk használt erőforrásokba.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.