Több francia orgánum is arról számolt be, hogy az F1-es projektet is érintheti a Renault drasztikus méreteket öltő költségcsökkentési terve.
A koronavírus-járvány kirobbanása gazdaságilag nem csak az autósportot, de az autógyárakat sem kíméli. Minden jel arra utal, hogy a Renault-nál már nem is lehet fenntartani a mostani állapotot, elkerülhetetlenek a drasztikus megszorítások, noha még a francia államtól – amely 15%-os részesedéssel rendelkezik a vállalatban – is elfogadott egy 5 milliárd dolláros mentőcsomagot szerdán.
Több francia sajtóértesülés, köztük az AFP-é egybehangzóan állítja, de a Reuters is arról tudósít, hogy kétmilliárd eurós, vagyis közel 700 milliárd forint értékű költségcsökkentésre készül a Renault, ami gyárak bezárását és a termelés redukálását is magával vonhatja többek között. A járvány mellett az is közrejátszik a döntésben, hogy tavaly mintegy tíz év után először zárt mínuszban a vállalat, 141 millió eurós (kb. 49 milliárd Ft) veszteséget könyvelt el.
Ennek kapcsán egyelőre ugyan nem láttak részletek napvilágot, a megszorítások kihathatnak a Formula–1-es projektre is, miután évente akár 200 millió eurót is kóstál a világbajnoki szereplés. Ugyanakkor egyes orgánumok szerint tényként kezelik, hogy a megszorításokat megneszelve, és részben emiatt döntött Daniel Ricciardo úgy, hogy inkább a McLarenhez igazol – habár a következtetés azon a ponton sántít, hogy a wokingi konstruktőr 275 millió fontos (kb. 107 milliárd Ft) hitel felvételéről folytat egyeztetéseket a JP Morgannel, a számos világbajnok autót tartalmazó történelmi gyűjteménye, valamint a főhadiszállás létesítményének terhére.
via gpblog.com, grandprix247.com, planetf1.com
Fotó: Renault F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.