Noha elmondása szerint csak az utóbbi napokban kezdett el ismerkedni a Codemasters játékával, Charles Leclerc fölényes rajt-cél győzelmet szerzett a Melbourne-ben rendezett virtuális Vietnámi Nagydíjon.
Sokkal nívósabb mezőny gyűlt össze az F1 Esports Virtual GP második fordulójára, a melbourne-i Vietnámi Nagydíjra, amiben az is közrejátszott, hogy hat aktív F1-es pilóta (Alexander Albon, Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Charles Leclerc, Lando Norris, George Russell) mellett 2009 Formula–1-es világbajnoka, Jenson Button is benevezett többek között.
Többeknek, köztük Leclerc-nek is újdonságot jelentette a Codemasters játéka – elmondása szerint az elmúlt nyolc napban kezdett el ismerkedni vele –, ennek ellenére a Ferrari monacóija kapásból pole pozíciót szerzett. Igaz, ehhez kellett a Formula–2-ben versenyző Renault-junior, Christian Lundgaard hátrasorolása is, aki egyébként két tizeddel jobb időt autózott nála.
Ettől a ponttól fogva semmi sem veszélyeztette sikerét: Leclerc nagyon sima rajt-cél győzelmet aratott, mögötte Lundgaard ért célba mintegy 12 másodperces hátránnyal. A dán a hatodik helyről zárkózott fel a második helyre, míg a dobogó legalsó fokára George Russell állhatott fel a Williamsszel. A britet a másik ferraris, Charles öccse, Arthur Leclerc kísérte célba, valamint az Alfa Romeóval Antonio Giovinazzi.
Formula 1 on Twitter
I gave everything, guys!" A dream #VirtualGP debut for @Charles_Leclerc! � #F1Esports #RaceAtHome @FerrariEsports https://t.co/ksx9avBV3Y
Egyértelműen a hivatásos autóversenyzők uralták a mezőnyt, az első tízben egyedül Jimmy Broadbent volt kivétel, aki kilencediknek hozta be a Racing Pointot, Stoffel Vandoorne, Louis Delétraz és Alexander Albon, valamint Nicholas Latifi szendvicsében. Közülük Albon kifejezetten kiemelkedő versenyt futott annak fényében, hogy az első körben falnak csúszott a 12-es kanyar kigyorsításánál, akárcsak Johnny Herbert és Nunzio Tudisco.
Button sokáig esélyes volt a TOP-10-es eredményre szintén, de a verseny utolsó szakaszában több pozíciót is veszített, így debütálását a 12. helyen zárta. Így is a korábbi világbajnok mentette meg a McLaren „becsületét”, mivel Lando Norris zsinórban másodjára is pórul járt a (számítógépes) technikával, csakhogy ezúttal már robotpilótaként sem tudott csatlakozni a mezőnyhöz, ahogyan az történt Esteban Gutiérrez esetében is, ők ketten csak az időmérőn tudtak részt venni emiatt. A borotvált hajú McLaren-ifjonc számára azonban így sem volt teljes kudarc a vasárnap, ugyanis Norris néhány órával korábban megnyerte a Veloce Esports #NotTheGP szériájának legutóbbi fordulóját, amit rendhagyó módon kieséses rendszer szerint bonyolítottak le.
Két hét múlva Kínában folytatódik a szimulátorbajnokság.
A virtuális Vietnámi Nagydíj végeredménye:
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Christian Lundgaard (Renault)
- George Russell (Williams)
- Arthur Leclerc (Ferrari)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Stoffel Vandoorne (Mercedes)
- Louis Delétraz (Haas)
- Alexander Albon (Red Bull)
- Jimmy Broadbent (Racing Point)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Jenson Button (McLaren)
- Luca Salvadori (Alpha Tauri)
- Nunzio Tudisco (Alpha Tauri)
- Pietro Fittipaldi (Haas)
- Anthony Davidson (Racing Point)
- Andre Heimgartner (Renault)
- Johnny Herbert (Alfa Romeo)
- Ben Stokes (Red Bull)
Nem sokkal ezután külön versenyt rendeztek az e-sportolóknak F1 Pro Esports Exhibition néven, a helyszín változatlanul a virtuális Albert Park volt. Bereznay Dániel – aki a Veloce Esports #NotTheGP bajnokságának első két versenyét megnyerte – számára sajnos nem tartott sokáig a 15 körös megmérettetés, balesetbe keveredett az első kanyarkombinációban, ahogyan korábbi csapattársa, a kétszeres bajnok Brendon Leigh is. A Red Bull-os Frederik Rasmussen a pole-ból indulva nyert, mögötte a regnáló bajnok David Tonizza lett a második, a ferrarist pedig Floris Wijers követte a harmadik helyen a Haasszal.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.