Az Audi és a Volkswagen után újabb gyártó fordíthat hátat a túraautó-világkupának.
Úgy fest, egyre inkább gyülekeznek a sötét felhők a WTCR jövője körül: az utóbbi hetekben az Audi és a Volkswagen már bejelentette, hogy gyári szinten elhagyja a bajnokságot, a minap azonban az Alfa Romeo Giulietta TCR-változatát építő Romeo Ferraris is megszellőztette annak lehetőségét, hogy 2020-tól inkább az ETCR-projektre helyezi a hangsúlyt.
„Eléggé komplikált a helyzet, ugyanis pénzre lenne szükségünk ahhoz, hogy itt tudjunk maradni” – ecsetelte a világkupás kilátásokat az Autosport.com hasábjain Mario Ferraris, a Romeo Ferrari csapatvezetője. – „Mindkét projektet nem tudjuk fenntartani a jelenlegi büdzséből. Azt gondolom, hogy jövőre az ETCR lesz a legfontosabb. Hogy mi lesz így a világbajnoksággal [sic! – a WTCR 2017 vége, vagyis a WTCC és a TCR összeolvadása óta nem világbajnokságnak, hanem „csak” világkupának számít, de ez pusztán minősítésbéli különbség – szerk.], azt nem tudom.”
Ferraris azt azért igyekezett gyorsan leszögezni, hogy a Giulietta TCR építésével nem állnak le, jelenleg is vannak megrendeléseik Japánból és Dániából, szóval a korlátozás „pusztán” a WTCR-t érintené. A csapatfőnök attól sem zárkózik el, hogy egy privát csapat révén a sorozatban maradjon az Alfa Romeóhoz – elismerte, amennyiben akad erre érdeklődő, megfontolják.
Ferraris nyilatkozatát támasztotta alá a csapat egyik idei versenyzője, a GP2-t is megjárt Kevin Ceccon is. A tavaly újoncként berobbant olasz kvázi jelezte a sepangi záróhétvége sajtótájékoztatóján, hogy szabad préda 2020-ra. „Már másfél vagyok a WTCR-ben, minden dobogómat a csapat ajánlottam” – fogalmazott Ceccon. – „Most azonban önzőnek kell lennem, mert úgy gondolom, bebizonyítottam, hogy minden körülmények között elég gyors vagyok. Álltam már dobogóra esős, száraz, valamint változékony körülmények között is. Hiszem, hogy jövőre is a WTCR-ben van a helyem!”
A Romeo Ferraris az idei szezonban egyébként Ceccon mellett Ma Qing Huával indult, a páros összesen egy futamgyőzelemmel és kilenc dobogós helyezéssel zárta a szezont. A márka távozása végképp fejtörést okozna a WTCR promóterének, mivel a mostani állás szerint akár tíz autó is távozhat a sorozatból (az Audi és a Volkswagen is négy-négy autót versenyeztetett), ráadásul a Mazda épp a minap jelentette be, hogy TCR-autójának debütálására a vártnál egy évvel később, csak 2021-ben kerül sor.
Fotó: Kováts Levente / Braking News Motorsport
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.