A jövőben már csak elektromos szériákban fog versenyezni a Volkswagen, így új Golf GTI TCR sem lesz.
Nemrégiben még arról beszéltek a Volkswagennél, hogy már javában zajlik az új Golf GTI TCR tesztelése. Látni azonban már nem fogjuk a modellt, ugyanis a német gyártó bejelentette, hogy törli a TCR-programját, egyúttal a belsőégésű erőforrással szerelt autóinak a gyártása – a jövőben az elektromos hajtásra, és így minden bizonnyal az ETCR-re helyeződik a hangsúly.
„Teljesen elektromos lesz a Volkswagen ügyfélprogramja. Az első fázisban különböző diszciplínákat, platformokat és járműtípusokat veszünk górcső alá és értékelünk ki” – határozta meg az új irányt közleményében a Volkswagen. – „Ezzel párhuzamosan 2019 végén leáll a Golf GTI TCR gyártása, az új generációs modellt már nem kínáljuk. Természetesen az ügyfélszolgálat és az alkatrész-utánpótlás hosszú távon garantált.”
A meglévő Golfokat egyelőre azért nem kell kivágni a szemétbe – sőt, amíg tényleg lesz alkatrészellátás, addig kisebb bajnokságokban valószínűleg futni fog a modell. | Fotó: TCR Europe Media
A Volkswagen lesz vélhetően a harmadik gyártó – a Cupra és a Hyundai után –, amely elkötelezi magát a jövőre induló ETCR iránt, csak kérdés, hogy egyáltalán így lesz-e (hiszen konkrét utalást nem tett rá a márka), és ha igen, mikor.
Ugyanakkor ez a bejelentés lehet az első vészjelzés a WTCR-nek, ezzel ugyanis borítékolható, hogy a malajziai szezonzáró lesz a Volkswagen hattyúdala a sorozatban. Igaz, lenne lehetőség privát csapatként versenyeztetni tovább a Golfokat, de a megugrott költségek és a „rejtett” (?) gyári jelenlét miatt ezt a kockázatot senki sem vállalná a saját szakállára.
Mindenesetre Rob Huffnak, Mehdi Bennaninak, Johan Kristofferssonnak és Benjamin Leuchternek sincs ülése 2020-ra jelen állás szerint.
És nemcsak a márka kivonulása biztos, hanem az is, hogy ez négyautós veszteséget jelent kapásból a bajnokságnak, ráadásul elképzelhető a wolfsburgiak egy nagyobb lavinát is elindítanak ezzel. Ráadásul épp az idei szezon előtt vezették be azt a szabályt, hogy egy csapat(név) alatt két autó indítható, egy gyártót pedig maximum négy autó képviselhet – bár ez egyelőre pusztán feltételezés, de ne lepődjünk meg nagyon, ha jövőre már nem lesz érvényben ez a korlátozás.
Tavaly hasonlóképpen vonult ki a világkupából a Peugeot, és habár a franciák még mind a mai napig üzemeltetik a TCR-programjukat (a TCR Európa-kupával a fókuszban), a PSA-konszern is érezhetően kezd az elektromos irányba elmozdulni. Legalábbis ezt vetíti előre a Citroën WRC-ből való távozása (bármennyire is próbálják a versailles-iak a hatszoros világbajnok Sébastien Ogier átigazolására kenni az egészet), valamint az, hogy sportmárkájuk, a DS tevékenyen részt vállal a Formula-E-ben a Techeetah-val, a Peugeot pedig 2022-től csatlakozik az endurance-vb (WEC) hibridérájához.
Nyitókép: Kacskovics Mihály Béla
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.