Álomfutam, mesébe illő eredményekkel…
Super GT x DTM 2019 Dream Race - Fuji

A hockenheimi hétvégével ellentétben a DTM és a Super GT összecsapását ezúttal a japán masinák uralták, ráadásul még egy váratlan győztese is akadt a két sorozat álomversenyének.

dtm-1574494575.jpg

A hétvégén Fujiban rendezték meg a német túraautó-bajnokság (DTM) és a japán Super GT-sorozat közös versenyét, amit a szervezők csak „Dream Race”-nek, vagyis álomfutamnak kereszteltek el. Ez már nem az első alkalom, amikor egyszerre vendégeskedik ugyanazon a pályán a két pályán – a DTM idényzáró hockenheimi víkendjén három Super GT-s autó is vendégeskedett a mezőnyben, köztük a Honda a volánnál a 2009-es Forma-1-es világbajnokkal, Jenson Buttonnal.

A szombati versenyen rajt-cél győzelmet aratott a Super GT-élmenő Nick Cassidy. A KeePer TOM’S Racing Lexusával problémamentes versenyt futott a 25 éves új-zélandi – aki 2016-ban negyedik lett az F3-as Eb-n, idén pedig behúzta a japán Super Formula-sorozatot – a pole pozícióból indulva, mögötte két Honda futott be Koudai Tsukakoshival és Naoki Yamamotóval. A DTM-autók közül Benoît Tréluyer bizonyult a legjobbnak, a francia az Audival a hatodik helyen futott be.

dtm-1574494569.jpg

Pedig márkatársa, Mike Rockenfeller kedvezőbb helyzetből, a negyedik rajtkockából várhatta a versenyt, de pont Tréluyer közreműködésével forgott meg, így csak tizenharmadikként intették le. Nála rosszabbul csak a szintén audis Loïc Duval járt: a francia ugyanis már a felvezető körön lezúzta az autóját, így hiába kvalifikált a második helyre, végül rajthoz sem tudott állni.

A BMW által indított DTM-es egységek is küszködtek: Marco Wittmann esetében óriási melléfogásnak bizonyult az egykiállásos stratégia, mivel a verseny végén a német kénytelen volt egy újabb kerékcserét megejteni, ami miatt körhátrányban, a 18. pozícióban zárt, míg Alex Zanardi versenyét technikai probléma keserítette meg.

Az első futam videós összefoglalója:

dtm-1574583298.jpg

Sokak számára egészen szürreális eredmény született a káoszban gazdag vasárnapi versenyen: Narain Karthikeyan nyert! Az ex-F1-es indiai azonban már a kezdetektől fogva úrrá tudott lenni a kaotikus körülményeken: már a második kör elején átvette a vezetést a szélárnyék segítségével a pole-ból indult Duvaltól, majd márkatársait – Naoki Yamamotót, Koudai Tsukakoshit és a hétvége folyamán a visszavonulását is bejelentő Daisuke Nakajimát – is fel tudta tartóztatni.

A szálakat a biztonsági autó többszöri pályára lépése kuszálta össze az 55 perces futamon. Előbb Duval és a kétszeres DTM-bajnok René Rast ütközése, pontosabban az azáltal pályán maradt törmelékek – aminek következtében defektet is kapott Duval – miatt volt szükség a Safety Car szolgálataira, majd Tsukakoshi és Nakajima akadtak össze. Harmadjára is pályára kellett hívni a biztonsági autót, szintén pályatakarítás miatt, és ha már így alakult, James Rossiter törött Nissanját is elvontatták az 1-es kanyar könyékéről.

Az utolsó újraindítás után nagy volt a hajsza a győzelemért, de sem Duval, sem Wittmann nem talált fogást Karthikeyanon. Wittmann lett végül a második a BMW-vel, miután Duval a német meglökése miatt kapott egy látszólag elenyésző mértékű, de ez esetben a második helybe kerülő egymásodperces büntetést. Kamui Kobayashi személyében egy másik egykori Forma-1-es pilóta is felbukkant Fujiban, aki első DTM-autóval teljesített hétvégéjéről végül egy ötödik hellyel távozhatott.

A második futam videós összefoglalója:

A 42 éves Karthikeyan ezzel valószínűleg pályafutása egyik legnagyobb eredményét érte el, pedig többek között 46 Forma-1-es futamon is rajthoz állt – ám pontot csak egyszer, a botrányba fulladt 2005-ös Amerikai Nagydíjon tudott szerezni. Az indiai pilóta kétszer állt dobogóra összesen a Super Formulában – és annak jogelődjében, a Formula Nipponban –, ellenben az A1 Grand Prix-n kétszer is nyert, míg a versenyzői felhozatal terén még annyira sem nívós Auto GP-ben öt alkalommal állhatott fel a pódium legfelső fokára. Egyébként idén is végzett már top3-ban Karthikeyan: a Super GT sugói versenyén a második helyen végzett, de a végelszámolásnál csak a 12. pozícióban rangsorolták, a többi pontszerzése pedig kimerült egy 7. és négy 10. helyben.

dtm-1574583302.jpg

Fotó: Super GT Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8415324308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása