A Forma-1-be 2021-ben érkező, új szabálycsomag kiköti, hogy a csapatoknak minden szezonban két szabadedzésen egy-egy versenyzőpalántát kell pályára küldeniük.
Az utóbbi időszakban egyre ritkábban fordul elő, hogy egy-egy pénteki első szabadedzésen egy fiatal versenyzőt ültetnék legalább az egyik autójába a csapatok. 2019-es bemutatkozásuk előtt Lando Norrisnak, Antonio Giovinazzinak és George Russellnek többször is lehetősége adódott erre, az idei szezonban azonban összesen csak két vendégpilóta bukkant fel a pénteki napokon. Nicholas Latifi hat szabadedzésen vehette át a Williams egyik autóját az első másfél órára, Japánban pedig a Honda üdvöskéje, Naoki Yamamoto gördülhetett pályára a Toro Rossóval.
Mint az ismeretes, a Forma-1-es szuperlicensz megszerzése pontrendszerhez kötött. 2020-tól a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) valamelyest megkönnyíti a királykategóriába vágyó fiatalok dolgát, mégpedig első szabadedzéses szereplésekkel: amennyiben egy edzés keretében egy versenyző teljesít 100 kilométert, extra szuperlicensz-pontot kap, de az ilyen lehetőségek száma korlátozott: három szezon alatt maximum 10 egység szerezhető ilyen úton.
Két év múlva a helyzet azáltal lesz kedvező, hogy a héten ismertetett szabályváltozások részét képezi az is, hogy egy évben minden csapatnak legalább két szabadedzésen lehetőséget kell biztosítania egy olyan pilótának, aki pályafutása során még nem állt rajthoz kettőnél több Forma-1-es nagydíjon. Ehhez azonban a versenyzőnek is meg kell felelnie bizonyos feltételeknek: egy „csak péntek”-engedélyhez vagy hat Forma-2-es versenyhétvégényi múlttal, vagy 25 szuperlicensz-ponttal kell rendelkezni.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.