F1: Új spanyol csapat érkezne 2021-ben

A Panthera és az oroszok után újabb csapat célozhatja meg a Forma-1-et.

1017803310-lat-20190928-_l5r7578.jpg

Egyre gyakrabban kapnak szárnyra olyan híresztelések, amelyek szerint 2021-től bővülhet a száguldó cirkusz mezőnye. Korábban az ázsiai hátterű Panthera, valamint egy orosz milliárdos mutatott érdeklődést a Forma-1 iránt, de immár egy harmadik potenciális jelentkező is akad, Spanyolországból.

Az új érával járó szabályváltozásokat – köztük a költségplafon bevezetését – kihasználva az Eponymous csapata szállna be. Érdekességként: Adrian Campos az alakulat tulajdonosa, akárcsak a Forma-2-ben igencsak eredményesen szereplő, de az utóbbi években a WTCC/WTCR mezőnyében is felbukkanó Campos Racingnek, ám ebben a projektben Salvatore Gandolfo, a Monaco Increase Management (MIM) alapítója is közreműködne társtulajdonosként, így az anyagi háttér egy része is biztosított lenne.

Korábbi szakemberekből toboroznának a spanyolok: a korábban a Ferrarinál, az Arrowsnál és a Super Agurinál is megfordult Daniele Audetto pillanatnyilag is a MIM egyik tanácsadója, a néhai Super Aguri főtervezőjét, Peter McCoolt már le is szerződtették technikai igazgatóként, valamint a sportágban tapasztalt aerodinamikai szakember, Ben Wood – aki korábban szintén dolgozott a Super Agurinál, majd a Brawnnál és a Mercedesnél is – pedig a szakterületén tölthet be vezető pozíciót.

Egészen meglepő módon már a versenyzői felállásról is vannak konkrét elképzelései a csapatnak. Egyik pilótájuk az ex-manoros és -sauberes Pascal Wehrlein lenne – aki a Formula-E-ben a Campos támogatását élvező Mahindránál versenyez –, a másik pedig Alex Palou, aki a GP3-ban és a japán Super Formula-sorozatban is eljutott a futamgyőzelemig. Kettejük autójához pedig a McLaren távozásával egyedül maradó Renault biztosíthatna erőforrást.

Camposék 2010-ben egyszer már bekerültek a Forma-1-be, de még a beszállás előtt eladták az indulási jogot. Így lett lehetséges a Hispania (HRT) bemutatkozása, ám a sereghajtó alakulat királykategóriás kalandja nem tartott tovább három szezonnál.

Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója a nyáron arról beszélt, hogy meglepő mennyiségű megkeresést kaptak beszállni kívánó csapatoktól, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elmondta azonban, hogy egyelőre egyik érdeklődő sem képviseli azt a szintet, amit a Haas képviselt 2016-os csatlakozása előtt – Brawn hozzátette, hogy elképzelhető, hogy 2022-ben már lesz a Forma-1-re kellőképpen felkészült, potenciálisan új csapat.

Ezzel szemben Gandolfo azt nyilatkozta, hogy Camposszal együtt egyeztettek már a sportág vezéralakjaival, Chase Careyvel és Brawnnal, és rendelkeznek azzal a pénzügyi biztossággal, amit az FIA megkövetel egy új csapattól.

Fotó: Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4615191932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása