Habár a terítékre került egy új csapat beszállása, könnyen előfordulhat, hogy az új érában is tíz csapattal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság.
A RaceFans.net rendkívüli hírről adott számot péntek délután, miszerint Panthera Team Asia F1 néven új csapat csatlakozhat a Forma-1-es mezőnyhöz az új éra kezdetétől, vagyis 2021-től. Érdemes megjegyezni viszont, hogy a gárda hivatalosan még nem adta le a jelentkezését, és a bő másfél év múlva életbe lépő szabályokból sem láttunk többet egy szélcsatornás modellnél, tehát némileg fenntartásokkal kezelendő a hír, bármennyire is többnyire jól értesült forrásról beszélünk.
Az angolszász szakportál cikkéből kiderül, hogy a csapat főhadiszállása a silverstone-i aszfaltcsíkhoz roppant köze, Northamptonshire-ben lehet, a vezetőségben pedig már több pozícióra találtak megfelelő szakembert. Ilyen például Tim Milne is, akit az aerodinamikai részleg vezetőjeként jelenthetnek be – a neve egyáltalán nem cseng ismeretlenül a sportágban, miután korábban a Renault-nál, a Hondánál, a Super Agurinál, a Toyotánál, a Caterhamnél és a Manornál is dolgozott.
Benjamin Durand, aki eddigi pályafutása során az endurance-világbajnokságban (WEC) az SMP Racing és a BR Engineering csapatát igazgatta, lehet a csapat egyik társtulajdonosa.
Viszont miután már most szorít az idő, a legtöbb alkatrészt – a költségek csökkenetésének érdekében – beszállítóktól szerezné be a Panthera, amivel éppen a jelenleg legújabbnak számító csapat, a Haas mintáját követné. A kannapolisi istálló sikerességének fényében azonban megkérdőjelezhető, mennyire lesz kifizetődő a koncepció, hiszen épp a csapattulajdonos, Gene Haas ismerte el a napokban, hogy egyelőre nem biztos, hogy a Haas 2020 után is a Forma-1-ben tud maradni.
„Ha nagyon nehéz helyzetbe kerülünk, el kell gondolkoznunk a kiszálláson”
– mondta az Autosport.com-nak Haas. – „Aggályaink elsősorban a 2021-es szezonra vonatkoznak. Még is mennyibe fognak kerülni nekünk a változások? Bármikor változik valami, az nekünk 20, 30 vagy 40 millió dollárba fáj általában.”
„Persze, továbbra is azt mondják, hogy céljuk a költségcsökkentés, ehhez képest nincs ellenükre a folyamatos variálás” – fakadt ki a tulajdonos.
Tény és való, nincs könnyű helyzetben a Haas, mivel főszponzort is csak negyedik Forma-1-es szezonjára talált a csapat, de mint az már alig fél év alatt bebizonyosodott, jókora ballépés volt a Rich Energy energiaital-gyártó céggel együttműködésbe fogni.
Igaz, az elmúlt hónapokban a támogató rendre nagy sajtónyilvánosságot generált magának, csak nem éppen pozitív értelemben. Sokan már eleve már amiatt megkérdőjelezték a cég létezést, mert termékeik semelyik üzlet polcain nem érhetőek el – a kezdeti kétségeket pedig hangzatos közösségi média-kommunikáció, egy brit kerékpárgyártó-vállalat logójának ellopása miatt folyamatban lévő jogi ügy, valamint név- és vezetőségváltás követte.
Az amerikai együttes jövőjét még nagyobb kétségek közé sodorja a teljesítmény hiánya, pillanatnyilag ugyanis csak a kilencedik a konstruktőri bajnokságban, ami értelemszerűen kisebb részt jelent a pénzdíjazásokból.
Fotó: Haas F1 Team Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.