F1: Egy érkező és egy távozó csapat is lehet 2021-ben

_onz9903-825.jpg

Habár a terítékre került egy új csapat beszállása, könnyen előfordulhat, hogy az új érában is tíz csapattal folytatódik a Forma-1-es világbajnokság.

A RaceFans.net rendkívüli hírről adott számot péntek délután, miszerint Panthera Team Asia F1 néven új csapat csatlakozhat a Forma-1-es mezőnyhöz az új éra kezdetétől, vagyis 2021-től. Érdemes megjegyezni viszont, hogy a gárda hivatalosan még nem adta le a jelentkezését, és a bő másfél év múlva életbe lépő szabályokból sem láttunk többet egy szélcsatornás modellnél, tehát némileg fenntartásokkal kezelendő a hír, bármennyire is többnyire jól értesült forrásról beszélünk.

Az angolszász szakportál cikkéből kiderül, hogy a csapat főhadiszállása a silverstone-i aszfaltcsíkhoz roppant köze, Northamptonshire-ben lehet, a vezetőségben pedig már több pozícióra találtak megfelelő szakembert. Ilyen például Tim Milne is, akit az aerodinamikai részleg vezetőjeként jelenthetnek be – a neve egyáltalán nem cseng ismeretlenül a sportágban, miután korábban a Renault-nál, a Hondánál, a Super Agurinál, a Toyotánál, a Caterhamnél és a Manornál is dolgozott.

Benjamin Durand, aki eddigi pályafutása során az endurance-világbajnokságban (WEC) az SMP Racing és a BR Engineering csapatát igazgatta, lehet a csapat egyik társtulajdonosa.

Viszont miután már most szorít az idő, a legtöbb alkatrészt – a költségek csökkenetésének érdekében – beszállítóktól szerezné be a Panthera, amivel éppen a jelenleg legújabbnak számító csapat, a Haas mintáját követné. A kannapolisi istálló sikerességének fényében azonban megkérdőjelezhető, mennyire lesz kifizetődő a koncepció, hiszen épp a csapattulajdonos, Gene Haas ismerte el a napokban, hogy egyelőre nem biztos, hogy a Haas 2020 után is a Forma-1-ben tud maradni.

_onz9016-925.jpg

„Ha nagyon nehéz helyzetbe kerülünk, el kell gondolkoznunk a kiszálláson”

– mondta az Autosport.com-nak Haas. – „Aggályaink elsősorban a 2021-es szezonra vonatkoznak. Még is mennyibe fognak kerülni nekünk a változások? Bármikor változik valami, az nekünk 20, 30 vagy 40 millió dollárba fáj általában.”

„Persze, továbbra is azt mondják, hogy céljuk a költségcsökkentés, ehhez képest nincs ellenükre a folyamatos variálás” – fakadt ki a tulajdonos.

Tény és való, nincs könnyű helyzetben a Haas, mivel főszponzort is csak negyedik Forma-1-es szezonjára talált a csapat, de mint az már alig fél év alatt bebizonyosodott, jókora ballépés volt a Rich Energy energiaital-gyártó céggel együttműködésbe fogni.

Igaz, az elmúlt hónapokban a támogató rendre nagy sajtónyilvánosságot generált magának, csak nem éppen pozitív értelemben. Sokan már eleve már amiatt megkérdőjelezték a cég létezést, mert termékeik semelyik üzlet polcain nem érhetőek el – a kezdeti kétségeket pedig hangzatos közösségi média-kommunikáció, egy brit kerékpárgyártó-vállalat logójának ellopása miatt folyamatban lévő jogi ügy, valamint név- és vezetőségváltás követte.

Az amerikai együttes jövőjét még nagyobb kétségek közé sodorja a teljesítmény hiánya, pillanatnyilag ugyanis csak a kilencedik a konstruktőri bajnokságban, ami értelemszerűen kisebb részt jelent a pénzdíjazásokból.

Fotó: Haas F1 Team Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2915021692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása