A TCR Európa-kupa ezúttal sem hazudtolta meg önmagát, az első barcelonai verseny végeredménye órákkal a leintés után lett végleges. Új győztest avatott a széria, miközben Tenke Tamás és Szabó Zsolt is értékes pontokat mentett az őskáoszban – a másik M1RA-Hyundaijal viszont nullázott Luca Engstler egy érthetetlen baleset következtében.
Mint arról már korábban a Braking News Motorsport is cikkezett, többeknek is motorproblémával kezdődött a TCR Európa-kupa barcelonai hétvégéje, így az időmérő edzést követően a M1RA-s Szabó Zsolt Hyundaija mellett Aurélien Comte (DG-Peugeot), valamint Olli Kangas (WestCoast-Volkswagen) autójában is erőforrást cseréltek – ennek következtében mindhárman csak a rajtrács végére sorakozhattak fel.
A 23 perces + 1 körös versenyen már a felvezető kör sem zajlott le fennakadás nélkül: Gilles Colombani el sem tudott indulni a rajtkockájából – a francia később eredt a mezőny után, de műszaki hiba miatt kiállt a végén –, Marie Baus-Coppens-nek lerobbant a Cuprája, így a rajtrácshoz a 35 helyett „csak” 33 autó állt fel.
A kalamajka a rajtprocedúra során folytatódott: a bajnoki éllovas Josh Files már a rajtkockájába sem talált bele, ahogyan a mögüle induló Julien Briché, Santiago Urrutia kettős sem. Majd ki is ugrott a piros lámpák kialvását követően a targetes brit, példáját ezúttal is többen követték.

Túraautóval nem éppen ideális farolva megérkezni az 1-es kanyarba. | Fotó: TCR Europe Media
Az 1-es kanyarban keresztbe állt a pole pozíciós Andreas Bäckman, így a peugeot-s Julien Briché vette át a vezetést a harmadik helyről, miközben a hátsó traktusban négyen is összementek: a visszatérő Abdulla Ali Al-Khelaifi és Evgeni Leonov zártak össze az utóbbihoz hasonlóan a TCR Ibéricóban versenyző Mathias Vahtel előtt, miközben elkapta Comte Peugeot-jának a bal hátsó részét is – a két cuprás állva maradt a pályán, Vahtel és Comte mentek tovább.
Nem kellett sokat várni a következő balesetre sem: Viktor Davidovski torpedózta meg Olli Kangast a 9-es kanyarnál, így új motor ide, új motor oda, a finn a pályát határoló füves területig jutott Volkswagenjével. Így pályára gördült a biztonsági autó, amely csak az utolsó 10 percre állt ki a mezőny elől.
Az újraindítás nagyjából rendben lezajlott, egyedül Gilles Magnus szánkázott ki a kavicságyba a célegyenes végén – a Comtoyou Racing belgája utólag elárulta a Touringcars.net-nek, hogy a kormányszervó adta meg magát.
A következő ominózus pontnak a 10-es kanyar bizonyult, ahol Jimmy Clairet volt útban többeknek – annak ellenére, hogy a franciát testvérével, Teddyvel egyetemben áthajtásos büntetéssel sújtották, amiért valamilyen szabálytalanságot tapasztaltak az esetükben a procedúránál. Az M Racing-es Nelson Panciatici még gond nélkül elment honfitársa mellett, azonban Dominik Baumann és Luca Engstler összeakadt a peugeot-s pilótával – ennek következtében a M1RA-s német, aki a hétvége előtt még Files legfőbb kihívója volt, még ha esélyei pusztán matematikaiak is voltak, törött bal első kerékkel volt kénytelen leparkolni, ezzel értékes pontok mentek a kukába.
Este 18 óra magasságában intették le a versenyt, de végleges győztest csak három órával később hirdettek, Andreas Bäckman személyében. | Fotó: TCR Europe Media
A pályán Julien Briché nyerte meg a futamot Files és Andreas Bäckman előtt, azonban az utólagos, illetve az időbüntetésre módosított áthajtásos szankciók alaposan megkavartak a sorrendet. Briché nem megfelelően állt fel a rajtkockájába, így Urrutiához hasonlóan 5 másodperces büntetést kapott, míg Files idejéhez 30 másodpercet írtak hozzá, amivel a pontszerzők közül is kihullott – hasonlóan kemény büntetésben részesült Alex Morgan is, aki így szintén elesett a pályán megszerzett pontjaitól.
Így végül Andreas Bäckman első győzelmét hozta a verseny, Brichét és Urrutiát rangsorolták mögötte, míg a negyedik helyen, igencsak kiemelkedő bemutatkozással Jack Young végzett a Vuković Motorsport Renault-jával. Panciatici, Tom Coronel, Baumann, Daniel Lloyd, a TCR Ibéricó-s Francisco Mora, valamint Gianni Morbidelli tették teljessé az első tíz sorrendjét.
Ami a magyar versenyzőket illeti, az őskáosz lezongorázódása és a büntetések hosszú sora után mindketten pontszerzők lett: Tenke Tamás a 23. helyről indulva 12 pozíciót javított a Zengő Motorsport Cuprájával, így lett 11., míg Szabó Zsolt 19 helyet jött előre a 34. rajtkockából, ennek köszönhetően pedig övé lett a 15. helyért járó utolsó pont.

Tenke is értékes pontokat szerzett. | Fotó: TCR Europe Media
Tenke és Szabó között Natan Bihel, Mat’o Homola és Maxime Potty értek célba.
A fordított rajtrácsos második verseny vasárnap 12:30-kor rajtol, melyet a TCR TV YouTube-csatornája mellett a Sport 2 is élőben közvetít. Az élről Lloyd indulhat majd, míg Engstler a 12., Szabó a 19., Tenke pedig a 27. rajtkockából rugaszkodhat el.
Az első futam végeredménye:
Nyitókép: TCR Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal