Sokan sírják vissza a 2012-es Forma-1-es szezont, de már nemcsak a rajongók, ha például Sergio Pérez is. A Racing Point mexikói versenyzője szerint az új éra csakis attól lehet sikeres, ha kiegyensúlyozott lesz a mezőny.
Talán az évtized eddigi legizgalmasabb Forma-1-es szezonját láthattuk 2012-ben: talán sokan emlékeznek arra a kiszámíthatatlanságra, ami az első hét versenyen hét különböző győztest eredményezett. Végül összesen nyolc különböző futamgyőztessel és megannyi izgalmas nagydíjjal, valamint egy elképesztően fordulatos és szoros fináléval zárult a Sebastian Vettel harmadik világbajnoki címét hozó idény.
Kulcsfontosságú volt abban az évben, hogy korántsem volt akkora különbség az él- és a középmezőny között, mint manapság, ami gyakran éles kritikákat vált ki a szurkolókból és a szakértőkből egyaránt. Annak érdekében, hogy tiszta lappal kezdhessen a sportág, 2021-től gyökeres változásokat hoz majd az új éra – csütörtökön be is mutatták egy kezdetleges szélcsatornás modellel, mire is számíthatunk.
Mindenesetre az utóbbi időkben több ötlet is felmerült, miképpen lehetne izgalmasabbá tenni a Forma-1-et, így ismét terítékre került a tankolás visszahozatala vagy a gumikeverékek variálása. Sergio Pérez azonban nem hisz egyik megoldásban sem ezek közül, úgy véli, inkább arra kellene fókuszálniuk a szabályalkotóknak, hogy minél közelebb legyenek egymáshoz a csapatok – legalább annyira, mint voltak 2012-ben.
„Szerintem a gumik csak egy kisebb téma” – kezdte gondolatait a RaceFans.net-nek Pérez. –
„Amit én akarok és amit a többi versenyző is akar, hogy minden csapat versenyképes legyen. Látható a középmezőnyben, hogy nem számít a gumi, vasárnaponként mindig jó verseny van, és nem tudni, ki fogja nyerni azt a futamot. Ezt akarjuk kivetíteni a teljes mezőnyre.”
„Remélhetőleg sikerült ezt kivitelezni. Bármi is lesz a gumikkal, nem gondolom, hogy azok jelentenék a legnagyobb problémát” – mélyedt bele a problémák kivesézésébe a Racing Point versenyzője, aki hozzátette, jó ötlet lenne, ha ismét könnyebbek lennének a Forma-1-es autók. – „Az viszont kétségtelen, hogy nehezek a mai autók. Főleg a verseny elején, amikor 100 kiló üzemanyagot cipelünk magunkkal.”
„De ahogyan azt már mondtam, kilenc éve fennáll ez a helyzet. A probléma pedig a show-ra vezethető vissza, amit nyújtani tudunk. Ami nézőkként látni akarunk, hogy jó legyen a show, és nem igazán érdekli őket, hogy 5 vagy 100 kiló üzemanyag van-e az autóban. A fontos az, hogy legyen egy teljesen versenyképes mezőnyünk.”
A 2012-es Forma-1-es szezon angol nyelvű videós összefoglalója.
„Jó példa erre a 2012-es szezon”
– emlékezett vissza hét évvel ezelőttre a mexikói. – „Akkor nyolc vagy kilenc különböző győztesünk volt, ha jól emlékszem. Ez az, amit a Forma-1-nek célba kellene vennie minél hamarabb.”
Hozzá kell tenni, hogy tényleg lehetetett volna akár kilenc különböző győztese is a 2012-es idénynek, hiszen maga Sergio Pérez kétszer is második lett a Sauber színeiben, amik mind a mai napig legjobb eredményeinek számítanak: Malajziában és Olaszországban – előbbi helyszínen ráadásul egészen az utolsó körökig harcban volt a győzelemért az akkor még a Ferrarinál versenyző Fernando Alonsóval, ám hibázott, így a spanyol állhatott fel végül a dobogó legfelső fokára.
Fotó: Ferrari Media, Racing Point F1 Team Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.